Annons:
Etikettallmänt
Läst 5192 ggr
FerretCrow
2009-05-22 16:29

Varför började du spela?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur fick ni nys om spelet World of warcraft?
Varför började ni spela Wow?

Jag själv visste inte om att spelet fanns fören jag träffade sambon som spelar.
Min första tanke var att det var ett rörigt spel med mycket saker att hålla reda på,
och det skulle jag aldrig klara av.
Hade otroligt svårt med både att förstå och skriva engelska,
så därför sa det emot ännu mer att pröva.
Men efter mycket tjat från sambon prövade jag iallafall och sedan var jag fast.
Har nu spelat i ca 4 år förutom ett uppehåll förra sommaren på 3-4månader då jag fick min son.
Ångrar inte en sekund att jag började spela.
Jag tycker det är ett spel som är mycket socialt och även lärorikt.
Min engelska har blivit minst 5gånger bättre genom mitt spelande änn det var innan.

Berätta gärna eran historia.

Annons:
Ek--
2009-05-23 00:29
#1

Jag har spelat warcraft sedan Warcraft orcs and humans kom ut, och har varit trogen blizzard fan sedan dess, spelat och ägt alla Warcraft, Starcraft, Diablo titlar.

känndes naturligt att börja med WoW, började spela redan på Closed betan 2002 lr va det va, och spelade us, eu och korea open betan tills release och lirar fortfarande.

werner
2009-05-24 14:52
#2

Jag har lirat sedan november 2006 tack vare att mina polare i skolan (grabbar hela bunten) ville att jag skulle lira för dom saknade en rogge (när rogues fortfarande ägde) till deras pvp guild men det visade sig snabbt att den enda som skulle komma att pvpa en längre tid var jag dock. 

Som lvl 32 träffade jag en shaman på orgrimmars banktak som jag tjaffsade på av någon helt oförklarlig anledning och det var jävligt tur att jag gjorde det för han invitade mig till sin guild, tog mig under vingarna och lärde om mig på nytt hur hela spelet funkade ur rogue synpunkt och jag kunde lvla vidare, att lära sig speccena själv var svårt så tack och lov fick jag massa hjälp med det. Ett halvår senare träffade sedan den här guild mastern i sthlm och vi är nu sambos och vart tillsammans i 2 år. Så jag är oerhört tacksam till ödet och blizzard, tänk om jag ej lirat och tänk om jag ej vart på den servern och haft något PMS utbrott just den kvällen, då hade jag ej suttigt här med kärleken på topp idag.

Skit kul att få tala så mycket engelska, har inte fått gjort det sedan språkresan i 9;an till Scarbourgh..  sen att jag gick från VG till MVG i eng efter att ha lirat wow ;P

FerretCrow
2009-05-24 15:17
#3

#2 Naaw vad roligt att du träffade ditt livs kärlek =) och det med engelskan kan man säga att jag gått från ett IG mega minus till VG

werner
2009-05-24 15:21
#4

#3 såpass det är faktiskt enligt mig livsviktigt att kunna engelska i dagens samhälle :) Och ja det känns otroligt bra att träffa sitt livs kärlek, någon man vill bo med och ha barn med.. ekonomin tillåter dock ej barn så det får vänta.. Men iallafall jag är lycklig :)

Xannadu
2009-05-24 20:27
#5

Min kille spelade BF och jag tyckte de var sjukt tråkigt att han satt o spelade och var uppbokad att spela så jag gnällde en del.
Sen kom WoW och min systers man sa att det vore ett spel för mig att spela. Jag gnällde som fan över att först ska man betala en massa för ett spel och sedan ska man betala varge månad. Men vi åkte över till dem och jag fick testa spelet och jag var fast. Men tyckte ändå de var för dyrt så vipps så hade min systers man köpt spelet åt mig så jag kunde spela. Så jag har spelat sen mars 2004 inte långt från spelet släpptes. Börja då spela Horde men bytte över till ally augusti 2005 då serven jag spelade på var så jobbig bara en massa småglin som gnällde över allt och blev sura för allt så vi var ett gäng som började om  Skrattande

Jag lär inte sluta spela för jag är totalt fast. Sen är de en skön avkoppling från vardagen där man kan fly bort man tänker inte på de som är i IRL.

Självklart spela jag ju Dibalo före ;) De måste man ju bara ha gjort. Väntar på att de ska släppa nya ;) Det blev lite ot där

Linn
2009-05-26 21:36
#6

Jag började spela för att sambon tjatade på mig. Har spelat i ett par månader och är uppe i lvl 70 nu på min druid. Tycker att det är mycket att hålla ordning på och lär mig fortfarande massor.

Och som du säger FerretCrow, man får bra mycket bättre engelska.

Men detta är det första spelet jag provat och jag är fast.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
FerretCrow
2009-05-26 22:23
#7

#6 samma dilemma som mig då =) vanligaste är nogf att killen tjatar på tjejen =)

Linusidah
2009-05-27 00:31
#8

Precis som flera andra så satt jag & beklagade mej över att min lillebror spelade wow, 'guuuuhuuud så larvigt' ungefär… Sen träffade jag min nuvarande sambo, som oxå spelade… Bad om att få se det rackarns spelet en gång, fick mej en free trial period & sen va jag fast ;) Ruskig beroendeframkallande! Men det allra bästa är ju gemenskapen & att man träffar så många nya personer.

werner
2009-05-27 02:06
#9

Ser ut som jag är den enda som började lira pga polare och inte sambo ^^ (förutom Ek-- då)

FerretCrow
2009-05-27 02:18
#10

#9 ja det e ju de jag säger..ni killar ska alltid lura in oss tjejer i något djävulskap som att tex. bli spelberoende Tungan ute hihi

werner
2009-05-27 02:20
#11

#10 jag är ingen kille men det blir nog bra ska du se Flört

FerretCrow
2009-05-27 02:21
#12

#11 oj sorry, men du vet vad jag menar iaf =)

werner
2009-05-27 02:25
#13

#12 ofc.. ;P dock var ju mina polare som ville att jag skulle börja spela grabbar (spelade med dom idag för nu är vi tebax på gamla servern, och fan va dåligt det gick.. deras dps var åt helvete.. ingen bra rotation.. jag förstår inte kändes som jag och resten av gänget gått ifrån dom med häst längder :S)

Annons:
Linn
2009-05-27 10:37
#14

#7 Det verkar vara så. Men samtidigt finns det en del killar som inte vill att deras tjejer ska börja spela så att de båda är fast vid spelet.

Men sambon har verkligen haft en down period nu, har inte spelat på typ två månader så jag har ju lvl förbi honom rätt ordentligt, och innan låg han 5-10 lvl över mig.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

FerretCrow
2009-05-27 10:50
#15

#14 jo många killar kan tycka det är jobbigt att hjälpa tjejen med diverse saker från början. men det är ju bra att vi har snälla gubbar =P

werner
2009-05-27 11:04
#16

#15 har bara hört gnäll om att brudarna ej vill engagera sig hitills från kompisar.. så det är nog både jag och nej på den fronten ^^

Frida
2009-05-27 11:48
#17

Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur vi kom in på det hela men min sambo satt och spelade WoW en dag och jag ville testa. Vips hade jag en hunter på lvl 35 när sambon sedan tyckte att jag skulle skaffa ett eget konto så vi kunde spela tillsammans. Så jag har spelat sedan hösten 2005 men skaffade inte eget konto fören i mellandagarna 2005 (om jag inte minns fel, är ju så länge sedan). Det är väldigt kul att kunna dela detta intresse med varandra men även med många av våra vänner.

Jag kan inte mer än hålla med er om engelskan. Numera är det så att jag får tänka efter vad saker heter på svenska när jag ska prata med andra människor.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Xannadu
2009-05-27 12:27
#18

#14 jag kan hålla med dig att killar i spelet är konstiga :S  Man får bevisa så inne bomben att man klarar av att spela  nått jag tycker är extremt fånigt. Men oftast är tjejer bättre spelare än killar för vi har bättre fokus samt att vi är mer stresståliga :)

En av våran präst healer i guilden som är den bästa är tjej :) Bara de talar om att vi är bättre än killarna :)

Linn
2009-05-27 12:28
#19

#15 Precis.Glad

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

FerretCrow
2009-05-27 12:35
#20

#18 ja våran bästa healer är oxå tjej. och alla tycker jag är så frän för det första är jag en clicker och sedan brukar jag raida med en arm då lillen är i famnen på den andra=) så jag styr med musen samtidigt som jag klickar på en massa spells på skärmen med den =P

Annons:
Linn
2009-05-27 12:37
#21

#20 Haha, då har du fullt upp då.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linusidah
2009-05-27 12:48
#22

#20 har du testat clique? det är himmelens skönt tycker jag! Har alla mina olika healings & buffs bundna till musknappar. Tycker en arm räcker gott & väl att spela med, har ju haft lite tid att förbereda mej på en liten skrutt här oxå & clique är numera helt ovärdeligt när jag ska heala. (Nog för att jag inte har kört en instans på flera månader, men så fort jag loggar på den gubben så vet fingrarna vad som gäller Flört

FerretCrow
2009-05-27 14:52
#23

#22 problemet är att jag har inte så mycket knappar på min mus och dom får jag har funkar inte allt för bra heller Oskyldig

Hallonsaft
2009-05-27 22:14
#24

Jag började spela någon gång för bara runt 1,5 år sedan. Jag hade då bara spelat lite på kompisar konton när jag var hemma hos dem.. men i och med en datorkrash var jag tvungen att köpa en ny dator.. och då blev det en dator som verkligen klarade av wow, (vilket min gamla dator inte gjorde).

Jag övervägde lite andra onlinespel istället, men jag gillar wow, så jag tog det trots att en hel del kanske skulle ha valt nyare onlinespel istället.

Jag har dock velat spela det sedan det kom ut.. typ.. jag har alltför mycket kompisar som spelar eller har spelat det. Men det blir kanske så när man är (sverok)nörd

MrsCullen
2009-05-28 02:40
#25

haha jag kommer ihåg första gången jag spelade!

Min pappa spelar, och han var low lvl, så skulle han döda massa skorpioner, men så skulle han hämta min mamma på jobbet, så jag fick ta över, tyckte det var as töntigt först, men sen efter en kvart var jag heeelt lost! när pappa kom hem igen och skulle ha datan sa jag bara : Nej! jag spelar nu.

hehe….sen skaffade jag en gubbe på pappas account, och nu har jag ett eget :)

Gilla
2009-05-28 16:25
#26

Hur allt började…
Jag var sugen på att testa någon typ av rollspel.
Killen satt varje kväll o spelade Delta Force o jag satt i min hörna o spelade peka klicka-spel, pussel o mysterier.
Det är väl i grunden min typ av spel då jag aldrig velat sticka ut o visa upp mig på något sätt.
Herregud…i början kunde jag inte spela om någon tittade på av rädsla att göra något fel.

Jag kollade upp lite spel o funderade på wow.
En dag stod jag i spelhörnan på Ica Maxi …med telefonen i hand o ringde hem o frågade om det var oki om jag köpte ett spel som hette world of warcraft.
Visst…om du köper ett till mig blev svaret.

Detta var augusti 2005

Började med en warrior (hur knäpp kan man bli?!?…det är ju inte min typ av spelare) på servern Hellscream…alliance så klart ;o)
Det var Zatinelle
Kom på när hon var lvl 28 att det nog mer var hunter som var min grej.
Gillade samarbetet med petet samt att jag kunde hålla mig på avstånd.
Blev då en Satinelle.

Numer är det i stort sett bara min priest jag spelar med.
Funkade bara att göra alla quester med sambon.
Han slogs…jag healade.
Gillig heter hon

[krufix]
2009-06-16 21:27
#27

min lillebror lurade mig! Skrattande

Annons:
wasp
2009-06-17 03:10
#28

Sambon o jag provade för några år sedan, ett sånt där 10 dagars trial men blev inte imponerade och fortsatte med NWN som vi då hade spelat i 2år.

Men så lades Anphillia (som vår server hette) ner i väntan på NWN 2. Och eftersom utvecklarna hela tiden sköt på releasen så gick tiden och spelbegäret försvann (otroligt men sant!Flört). Och när NWN 2 äntligen kom (1år efter servern lades på is) så blev jag jättebesviken och spelade bara ca 3 timmar innan spelet lades på hyllan…

Efter det så var jag "spel-lös" i några år tills för 2-3? veckor sen när sambon o jag tänkte att wtf, vi provar wow igen… och på den vägen är det. Skrattande

miffo
2009-06-17 05:59
#29

Mina pojkar började spela för några år sedan. Deras engelsak var inte bra, så jag fick sitta där och tolka åt dom. Jag tyckte det såg väldigt kul ut att spela, så vi skapade en liten gubbe åt mig på deras acc. Jag tyckte att det var så kul att jag smög i väg och skaffade ett eget acc.

Den äldste sonen och jag lvl en priest i smyg och mitt i Crossroad klev jag fram inför yngste pojkens paladin och började prata med han. Gissa om han blev förvånad.

FerretCrow
2009-06-17 10:38
#30

#29 haha ja det måste han blivigt men han tyckte nog att det var roligt kan jag tänak mig =)

miffo
2009-06-17 16:32
#31

#30 Dom är stolta att jag spelar

Jag har två datorer så att vi har mini LAN hemma hos mig. Mycket roligt sätt att umgås med sina barn.

FerretCrow
2009-06-17 16:41
#32

#31 jo idagens läge är ju barnen idag intresserad av datorer hellst pojkarna. så varför inte har roligt med deras intressen=)

nilami
2009-06-18 03:16
#33

hm.. jag minns inte riktigt hur det va jag börja spela wow, men tror att det började me att min sambo satt vid datorn 24/7 (då hade vi distansförhållande så vi satt uppkopplade via mobilerna dygnet runt) jag tröttnade på att ha tråkigt medans jag horde hans knapprande på tangentbordet. så när jag var nere hos honom för dryga tre år sen på ett sommarlov så hade vi inget och göra, vi drog till jönköping och han ville köpa warcraft ett och två, nånting. sen så såg jag att det va tre spel för 299:- så jag sa detta skall jag ha och tog ett spel som jag visste han spelade, det visade sig vara wow, så då börjad ejag spela lite smått, men förstod det inte pga min engelska var urkass. satt hela tiden och frågade vad som stod där och hur gör jag det. jag dog nog sjuhundrafemtioelva gånger innan jag ens var lvl 15 på min mage. jag tyckte det var bajstråkigt rent ut sagt. jag lade spelet på hyllan och fortsatte klga på min älskade som spelade hela tiden. sen så tröttnade jag och köpte lite spel tid och gjorde en rogue me hjälp av hans storebror, det blev helt annat då han guidade mig genom allt vad jag skulle göra, hur jag skulle spela. mitt intresse ökade och jaa, nu sitter jag här än idag och spelar det hemma hos min sambos föräldrar me hans storebror jämte och sambon snarkandes på golvet :)

Zsarorna
2009-07-23 16:38
#34

Vi började igenom att låna kontot av två vänner efter bara någon timme var vi fast :)

Det dröjde inte länge förrän vi hade fastnat och skaffat egna konton.

vi har hållt på i kanske två tre år nu men vi spelar bara när vi är lediga och det är dåligt väder ute.. wow-väder :P

Våra mains är i lvl 61

Annons:
SweRickard
2009-07-28 16:41
#35

Jag Har alltid gillat Warcraft Historien och har spelat Alla Blizzard spel sedan Warcraft ett kom ut. Jag började spela på grund av detta och många av mina klasskompisar var emot Spelandet av WoW under dom första åren. Men på senare tid runt 7an märkte jag att det inte bara var jag som spelade utan ungefär 20% av hela skolan spelade WoW och det var då som intresset dök upp igen. Alla försökte samlas på en och Samma Realm och ThunderHorn blev den realm vi samlades på. Just nu har jag tråkigt på min level 67 Death Knight.

Trolltott
2009-08-01 02:58
#36

Jag började spela genom att mitt ex spelade. Han hade en lvl 40 shaman och jag tyckte det såg rätt värdelöst ut.

Men så fick han mig att skapa en karaktär, vilket var en NE priest.

Dock så var det alldeles på tok fel för mig, utan rätt för mig var en orc hunter. O yeah!

Detta var 2005, 2006 fick jag mitt eget konto.

Spelade aktivt.. *host*.. alldeles för aktivt ett tag. Förhållandet tog slut, hittade stora kärleken i spelet, han åkte hit, vi har nu ett barn tillsammans och det var det. =)

Däremot spelar jag på US-versionen då jag anser det vara snäppet skönare. Har spelat på EU-versionen och har lyckats stöta på varenda stolpskott Europa har ett erbjuda tror jag. *djup suck*

werner
2009-08-01 11:45
#37

#36 hittade också kärleken i spelet dock inga barn ännu :)

Trolltott
2009-08-01 18:34
#38

#37 Grattis =) Hoppas framtiden visar några barn för er (om det är något ni vill ha dvs)

Sigrun
2009-08-02 11:52
#39

Då är väl jag den kvinnan som INTE blev tjatad på.

Jag spelade warcraft 2 och sedan warcraft 3 sedan föll det sig naturligt att börja med WoW älskar warcraft men har alltid varit trogen horde och orcs, eftersom om man ser till historien där med Arthas i warcraft 3 och även tidigare så var allys inte spec shyssta mot horde..

Det enda som min sambo dock tjatade på mig om var att jag skulle komma till en PVP server vilket jag emot satte då jag var på en RP server.

Loveofmylife
2009-08-02 14:02
#40

Jag började spela för att mina föräldrar spelar :P

Så lätt var det :D

carsbo
2009-08-04 20:06
#41

började spela på min systers account sen fick ja smak för de o ville fortsätta ^^

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Annons:
rulda
2009-08-12 12:37
#42

Ska först bara tillägga att min sambo avskyr WOW, han tycker att det tar alldeles för mycket av min tid.
Det som fick mig att börja spela var den där tv reklamen med Ozzy haha

jag gick in och skaffade mig en 10 dagars trial. Sen efter tre dagar åkte jag bort utan dator och var borta i tre veckor.

Så min syster bjöd in mig till ett ytterliggare 10 dagars trial mot löftet att jag skulle köpa spelet så hon kunde få en Zebra.

Nu är jag totalt fast i min gnom mage, Tulina!

Klevbom
2013-05-11 00:39
#43

Hehe^^ jag började spela för ett par år sen. jag satt hemma hos en vän och han tyckte att jag skulle börja spela, Tyvärr hade jag inte råd så han köpte startpaket och gav mig 3 månaders speltid.
Efter det vad jag totalt fast i WoW.

Rumblebee
2013-05-15 18:14
#44

Jag började spela för att min syster och hennes kille spelade, och syster tyckte då jag skulle prova. Så när jag var på besök en gång så fick jag skapa en karaktär och prova på. Blev riktigt fast då.
Och 19/11/2006 så skapade jag ett trial account här hemma som jag spelade på en hel del, och december samma år så fick jag spelet i julklapp och har spelat ända sedan dess 🙂
Håller med om att det kan vara lärorikt, dels att det förbättrar engelskan (visserligen var ju min engelska redan väldigt bra innan jag började spela), men något som spelet har hjälpt mig lite med är faktiskt matematik.
För nästan alla uppdrag går ju ut på att man ska döda ett x antal saker, eller samla ihop ett x antal av något annat… så då blir det ju att man tänker 'jaha, nu har jag så många avklarade, då behöver jag bara… få se nu… si och så många till''. 
Sedan det att man även använder huvudet en hel del till att ens hitta området ens quests finns i, såvida man inte kör den hjärndöda stilen och har Quest tracking på kartan aktiverad 😂
Jag har även lärt mig kompassens riktningar genom att spela WoW xD Hade lite problem med att veta om öst var till höger eller vänster… men som jg brukar tänka på engelska ''when facing north, west is to the left'' ;)

Zizza
2013-05-18 00:37
#45

Jag började spela pga att min pojkvän smusslade ner en 10 dagars free pass key .. eller vad de nu heter i min väska. Så jag testade.. å blev fast förstås. De är nu hmm.. 1½år sedan kanske?

Så allt är hans fel att jag är vaken just nu och gör dailys å massa skit.
Jisses..

Mvh. Sanne & Djuren

Hesat
2013-05-22 17:15
#46

Oj, jag var redan inbiten MMOare när WoW-betan såg dagens ljus. Som gammal DII- och WC-spelare så visste jag hyfsat tidigt att WoW var på gång. Jag stannade dock kvar i DaoC ett tag efter WoW-release (körde dubbelt) men flyttade helt över till WoW när stora "Battleground-patchen" släpptes. 

Bytte server till SSL (rp-pvp) när jag träffade nuvarande sambo för ca 8 år sedan och har spelat till och från i WoW sedan dess. Jag har dykt över några månader här och var till bl.a. AoC, WARR, SWTOR, Rift, TSW men alltid återvänt till WoW. Jag får se om NWNO håller måttet eller om det blir en till WoW-vända en månad efter release.

Om inte annat måste ju någon utfodra alla kossor jag släppt lös i Mulgore.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Asuna
2013-06-13 12:59
#47

Jag började spela wow när burning crusade kom ut, mina kollegor övertalade mej så jag prövade trots att jag helt självsäkert visste att online spel inte var något för mej.. sen var jag fast och har inte ångrat mej en sekund, jag fick min mamma att börja spela och för nått år sedan åkte vi på en resa genom England där vi hälsade på olika medlemar från gildet vi är med i ;)

Krubb
2013-06-16 11:17
#48

Det var faktiskt detta forum som fick mig att börja spela WoW. Jag har alltid gillat iFokus och klickat runt på forumen sedan jag vet inte hur länge..

En dag iallafall så loggar jag in på forumet och ser att det har startats ett nytt. Som alltid så klickar man ju in och kollar läget, trots att det handlade om nåt jag inte riktigt hade koll på vad det var. Efter att ha läst inläggen och tittat på bilder som lagts upp så tänkte jag.. hmm kanske ska testa!? Gjorde det och har spelat det till och från sen dess.

Det är nog faktiskt det första onlinespel jag spelat, och det kommer alltid att vara det som ligger mig varmast om hjärtat i MMO djungeln. Trots att många, många andra har spelats efter det.

Allt är möjligt om du inte har en aning om vad du pratar om.

Annons:
Emmieline
2013-06-23 19:07
#49

jag började spela för att min bror satte mig framför datorn och hade igång spelet, jag var väldigt deprimerad och kände att spelet var en bra distration mot att tänka=)

Dealath
2013-06-28 05:00
#50

Min mamma och brorsa har spelat många år. Min bror vela lära mig hur man gjorde en dag och jag fick lära mig grunderna. Sedan tappade han intresset med att lära mig så jag slutade. Några år senare blev jag intresserad igen när båda fortfarande spelade och jag fick ett eget account. Denna gång kunde jag engelska och förstod vad jag gjorde.

supernatural
2013-08-30 14:32
#51

Jag var 14 när jag började spela, och den ärliga anledningen till varför är för att jag såg att man kunde ha så många olika mounts (speciellt hästar då jag var lite galen i det) så jag köpte battlechest och sen efter det har det bara gått utför, hahaha! 😃

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

[Gloriosa]
2013-09-06 19:05
#52

#51 haha jag började med spela pga det! Men det var en tjej kompis som fick mig att börja spela och visade spelet för mig och när jag såg att man kunde vara djur genom druid och massa sånt så var jag fast.. Men idag spelar jag inte längre för det tog upp för mycket av min tid och det är ju lite beroende framkallande^^ men idag sitter man ju och saknar spelet lite :P flera år sen jag spelade men man är ju sugen på att börja igen..

[Isalin]
2013-09-11 15:45
#53

Jag började spela 2005, strax efter att det kommit ut. Började för att min syster spelade det. Var bara 9 år då tror jag så förstod inte så mycket i början haha..

FerretCrow
2013-10-06 10:46
#54

#48 Verkligen roligt att läsa att just detta forum fick dig att bli intresserad =)

Som ni skriver är det ju ett spel som många tyvärr blir mycket beroende av =(

Själv har jag tyvärr ej spelat på ett tag nu då det varit jobb och studier samtidigt. men bara lite nya delar kommer hem till datorn kommer jag nog att installera det igen och spela när det finns lite dö tid =)

Susanna_w
2013-10-27 20:52
#55

Min sambo spelade wow och efter nästan ett års av tjat så gav jag vika började jag spela 2008 :P Men har haft ett löååångt uppehåll nu då jag tycker att wow har förandrats till de sämre - mycket sämre.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Annons:
FerretCrow
2013-10-29 14:41
#56

#55 Det blev ju en sväng där man nästan var tvungen att ha en guild och raida i massor för att komma framåt i spelet. Detta är ju nu ändrat lite igen

Paula.frost
2014-01-19 14:35
#57

Min sambo är rolig. Strax i början av vårt förhållande fick jag ett tidigt födelsedagspresent… Han behövde en healer… Haha nej så vart det inte riktigt, jag började som troll hunter :D Jag var inte så svår övertalad i och med jag älskade att spela spel sen innan :) pew pew

Flöffo
2014-02-09 23:00
#58

Min kusin har spelat det väldigt mycket. Jag var väl runt 6 år då. Jag satt alltid och kollade på hur han spelade. En gång skapade han till och med en karaktär till mig och jag fick testa lite. 🙂

Sen hörde jag några killar prata om det. Jag sökte upp det och laddade ner det. Jag var ju ganska liten innan och tyckte att det var läskigt och svårt när min kusin inte var med. Nu har jag inte spelat på 2 år men började igen igår. Min ena karaktär är på lvl 41, men eftersom gratis tiden har gått ut kan jag inte spela mer. Nu har jag en annan som är på lvl 11. Målet är att nå level 20 och därefter övertala mina föräldrar att köpa det "riktiga" spelet så att jag kan fortsätta med min älskade gubbe. Saknar verkligen min varg (är jägare).😍

//Flöffo

Misarn
2014-02-15 19:48
#59

Det var min bror som tjatade att vi skulle köpa spelet tillsammans, i början var jag väldigt tveksam eftersom jag aldrig spelat något sådant tidigare och verkade riktigt töntigt, men själva historien runt spelet gjorde att jag blev mer intresserad det påminde lite om dom spel som jag mig höll mig till mest AoE, zoo tycon och The sims m.m. Efter mycket tjat så köpte vi slutligen spelet och herregud vad roligt det var. Det största problemet var att hitta en karaktär som jag trivdes med, det fanns ju så ofantligt många olika alternativ och har säkert testat dom flesta som fanns på den tiden, men fastnade för NE Druid som passade som handen i handsken :3 Spelade på den tiden då det var gamla wow då man verkligen fick kämpa sig genom spelet (kan bero på att jag verkligen var nybörjare på spelet haha ) men spelade fram till när dom släppte expansionen "wrath of the lich king". Har inte spelat sen 6år tillbaka och visst blir jag sugen men tycker inte wow är som det var förut och har inte längre tid att sätta mig ner och spela så intensivt som jag vill då jag har familj och jobb m.m. Som tar upp min tid som jag vill prioritera att det känns onödigt att betala, men har börjat spela lite Diablo med gubben och ojoj vad det är roligt, men det triggar igång wow suget också :-)

Dalek
2014-04-29 22:31
#60

Min fantastiska sambo! Jag hade sett andra spela det som min bror och hört talas om det men tänkte att det inte var något för mig. Men så satans fel jag hade! :D Favoriten än min första gubbe, en blood elf hunter :D

jossa5
2014-06-08 12:33
#61

Hade kompisar som spelade, och sen fick killen jag tyckte om WoW i julklapp av gemensamma kompisar, så då blev det att jag köpte, för att kunna vara med och spela.

Har spelat Warcraft, alla tre, så det var ju skoj att börja med WoW, även om jag fortfarande är emot att betala varje månad. Men jag spelar på, i perioder, då jag har en tendens att sitta lite för mycket ibland. Då är det skönt att ta uppehåll ett tag, och känna att man kan göra annat än spela WoW. :) Men jag är glad att jag spelar, och gillar det skarpt!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Citronpeppar_ftw
2014-08-09 12:14
#62

Spelade de flesta blizzardspelen innan WoW och när betan kom, så nappade jag direkt. Spelade en Troll Hunter under den tiden med ett gäng vänner. Fick senare min sambo att börja spela med. Så för mig var det tvärtom. :)

Spelade hardcore PVE i tBC med min hunter som då blivit en female orc. Blev Hunter cl under den tiden och satt väl framför datorn 24/7. Fortsatte med PVE när WotLK kom ut (bytte till DK), men lagget i Naxx blev för mycket och jag lade av. Sedan dess har jag bara spelat casual PVE. Blir kanske lite mer spelande när expansionen kommer ut…Min nuvarande sambo spelar inte WoW alls. Gillar inte mmos. :(

Kör DotA 2 istället under tiden. :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: