Annons:
Etikettallmänt
Läst 2185 ggr
alfred.
2013-08-14 20:45

fattar inte riktigt vad de menar

Det började med att jag på något sätt behövde en authenticator kod som jag inte lagt in. jag skickade då en såndär formulär till dem att jag blivit hackad då fick jag detta svar men förstår inte riktigt vad dem menar.

detta är översatt på google translate så allt är inte rätt.

Detta är det senaste svaret från kundtjänst: Hej . Spelmästaren Merenixia till din tjänst Im här för att hjälpa eller förklara allt det bästa sättet jag kan. Under vår undersökning har vi bekräftat att det inte bara ditt WoW / Battle.net-konto har äventyrats, men även ditt e-postkonto. Detta innebär att en tredje part har tillgång till din inkorg och kan läsa, redigera eller radera information där, vilket inte behöver vara begränsade till World of Warcraft detaljer bara. Vad nu? Fick kontot låst för att se dess tryggt. Använd ett antivirusprogram för att skanna din dator! Att återfå tillgång, behöver vi lite ny information från dig. (För att ersätta de gamla hackade ettor) Vänligen öppna Notepad på datorn och skriva svaren på följande: - Ditt riktiga namn - Din nuvarande e-postadress som du använder för att logga in - En ny e-post har aldrig använts för Blizzard saker som vi kan uppdatera till vara din Battle.net e-post i stället för den hackade ena Spara dina svar som Blizzard.txt och bifoga detta till din nästa svar så hjälper vi dig. Vänligen skriv inte svaren på din biljett direkt av säkerhetsskäl, endast som en Blizzard.txt fil som du bifogar. Så snart vi har denna information som vi kommer att få detta redas för dig

Annons:
Crucio
2013-08-14 21:34
#1

kan du inte lägga upp meddelandet på engelska? lättare att förstå då tror jag.


Sajtvärd på Skrivlust

alfred.
2013-08-14 22:23
#2

Självklart;) During our investigation we confirmed that not only your WoW/Battle.net account was compromised, but also your email account. This means that a third party has access to your email inbox and can read, edit or delete any information in there, which does not have to be limited to World of Warcraft details only. What now? The account got locked to make sure its safe. Use an antivirus to scan your PC! To regain access, we need some new information from you. (to replace the old hacked ones) Please open Notepad on your computer and write the answers to the following: - Your real name - Your current e-mail that you use to login - A new e-mail never used for Blizzard stuff that we can update to be your Battle.net e-mail instead of the hacked one Save your answers as Blizzard.txt and attach this to your next reply and we'll help you out. Please do not write the answers in your ticket directly for security reasons, only as a Blizzard.txt file that you attach. As soon as we have this information we will get this sorted for you.

Ladydragon
2013-08-14 22:23
#3

som #1 säger lägg in det engelska meddelandet istället 

sen ett tips har du svårt för engelska köp en engelsk svensk ordbok…

google translate suger alltså och det rejält….förstår du ens själv vad översättningen betyder??

Crucio
2013-08-14 22:59
#4

tycker infon är ganska rättfram? de menar alltså att din e-mail är hackad. att de på något sätt kan se att någon använt den för att logga in. osäker på hur, kanske har den använts för att ändra ditt lösenord innan hackningen eller något annat som gör att de tror den är hackad.

du ska alltså skicka dem en notepad .txt-fil med infon de ber om, ditt namn, din inloggningsmail du brukar använda, så vill de att du gör en ny e-mail eller ger dem adressen till en annan e-mail du har så de kan använda den istället för den de tror är hackad. om du t.ex. har en hotmail och en gmail ger du dem den du aldrig använt för battle.net. därefter kommer de hjälpa dig att resetta ditt lösenord och öppna ditt konto. du bör även ändra lösenordet till din nuvarande battle.net-mejl ifall det är någon som har hackat den.

det där med authenticator-koden vet jag inte riktigt vad du menar med, kunde du inte logga in så vill kontot att du ska ge en authenticator-kod fast du inte har någon authenticator? kan också bara blivit något fel, har själv varit med om att mitt konto blivit låst bara för att jag loggat in på en annan dator eller något. men om du inte har en authenticator ska den ju inte fråga efter en sådan kod. men börja med att göra det jag skrev ovan så bör de fixa sig. viktigt att använda en annan mejl som sagt om det stämmer att den gamla blivit hackad.


Sajtvärd på Skrivlust

alfred.
2013-08-15 16:13
#5

Alltså detta ska jag göra detta för att ta bort koden men vet inte vart jag ska skicka allt, vad notepad är och vad det är för fil jag ska göra

Rumblebee
2013-08-18 18:18
#6

Notepad är ett skrivprogram. Det heter 'anteckningar' på svenska. 
I det programmet så ska du ju besvara deras frågor, namn, den email som är registrerad hos battle.net samt en ny email adress som du aldrig använt på battle.net.
Har du bara en email adress så är det snabbt gjort att göra en till. Att du ska göra en ny email adress är just för att din vanliga email inte är säker.
När du sedan har skrivit i all i Notepad/ Anteckningar, så klickar du på 'Arkiv' sedan 'Spara som' och anger Blizzard.txt som namn.
Sedan i och med att det inte står i mailet Blizzard skickade, så antar jag att du ska gå till din vanliga email adress och skicka ett svar på det mail Blizzard skickade. Sedan infogar du textfilen du skrev i mailet. Vet inte vilken emalj tjänst du använder dig av, men någonstans så ska det finnas ett alternativ att Bifoga filer med mera. Det är den knappen du ska trycka på för att kunna skicka din notepad/ anteckningsfil till Blizzard.

Annons:
alfred.
2013-08-18 19:50
#7

så ska jag svara på mailet jag fick?

Rumblebee
2013-08-18 21:21
#8

#7 Ja, som jag har förstått det så ska du det.

alfred.
2013-08-18 21:47
#9

Tack för hjälpen alla ska se om det funkar att skriva till dem:)

Rumblebee
2013-08-19 17:26
#10

Hoppas det löser sig =)

[Odde]
2013-08-23 16:55
#11

Tycker detta är lite skumt, varför skulle blizzard be dig ta fram notepad?? Hm..tänker bara ifall det är en keylogger så får dom ju alla dina uppgifter

Rumblebee
2013-08-23 16:58
#12

#11 Fast hur skulle en keylogger kunna få alla hans uppgifter utifrån två mailadresser och namn?

Frida
2013-08-23 20:02
#13

Framför allt: detta var ett svar på ett mail som skickats till Blizzard. Inget mail som skickats till TS utan vidare.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Rumblebee
2013-08-23 21:30
#14

#13 Instämmer, men ändå inte. Det finns ju fakade mail som kan se ut att vara från blizzard, så gäller ju att noga kolla igenom, både mailet och adressändaren.

Bäst är att ha en email adress som BARA används till battle.net. Det har jag :P i mina ordinare email får jag en hel del fakade mail från hackers och allt vad det är som påstår sig vara Blizzard.. emailen jag avnänder till enbart battle.net får jag inget sådant alls ifrån.

Ladydragon
2013-08-24 14:07
#15

efter ha läst tråden igen så jo det kan vara ett fakemail 

det bästa är att kontakta Blizzard….

jag använder Outlook det som var Hotmail innan och får jag mail ifrån Blizzard så är det en grön sköld jämte rubriken och så står det betrodd avsändare….
får jag fakemail som påstår sig vara Blizzard saknas skölden

men man ska vara oerhört försiktig när det gäller mail ifrån Blizzard det är mycket fakemail som är i omlopp hela tiden….

alfred.
2013-08-24 17:32
#16

Jag tror inte detta är fake då jag skickade till supporten. Men jag har fortfarande inte fått något svar

alfred.
2013-08-31 15:45
#17

Tror inte att man skulle svara på mailet eftersom jag fortfarande inte har fått något svar från dem och mailen heter noreply@blizzard.com:(

alfred.
2013-09-02 21:19
#18

Vill bara säga att det funkar nu och tack för hjälpen:)

Upp till toppen
Annons: