Annons:
Etikettallmänt
Läst 13938 ggr
Linn
2009-05-28 00:17

Namn

Hur valde ni namn på era karaktärer?

Jag använde mig av en alvisk namn-omvandlare. Tog mitt ena efternamn och fick fram Carnersir.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Frida
2009-05-28 00:31
#1

Till skillnad från vad många tror så döpte jag inte min main efter b-filmen Idlehands (har inte ens sett filmen och visste inte att den fanns innan folk började fråga). Tänkte mer på att rogues plockar innehåll från folks fickor osv.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

FerretCrow
2009-05-28 01:34
#2

första gubben jag gjorde fick det namn jag då brukade ha på forum eller andra ställen. min hunter fick sedan namnet erorikoka från sjörövarspråket och sedan har dom konstiga namnen bara dykt upp i huvudet på mig =)

Xannadu
2009-05-28 03:16
#3

Jag har mitt irl namn med 2 oika stavningar eller början av mitt namn. Har några anndra med som har mina hundars namn i :)

Ek--
2009-05-28 09:51
#4

Jag använder normalt Zotax, har hafft det nicket sedan många många år tillbaka..

om du spelar Warcraft 2, och clickar på ett troll där, så säger dom nått som liknar "Zotax", jag älskade troll och gör än i dag så fick stanna…

Linn
2009-05-28 09:57
#5

När jag lånade min sambos brors account de allra första gångerna jag spelade döpte jag karaktären där till MazarinRebus, vilket jag heter över allt på internet annars. Så till nästa gubbe fick jag hitta på något annat.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

werner
2009-05-28 11:32
#6

Jag var så dum så jag har tagigt de sämsta namnen på de gubbar som vart bäst för mig.. och sen när jag transferat har jag heller inte gjort en low lvl så jag kunde byta namn gratis så himla dumt.. blir nästan förbannad på mig själv när jag tänker på det..

Shammy - Weerneer (hade chansen att byta namn gratis två ggr)

Rogue - Weerner (haft chansen att byta gratis en gång)

Mage - Goldenburg (den var tänkt som en bankchar jag råkade lvla upp)

Bankchar - Buymystuff (hmmm, alla hajjar till när dom läser mitt namn iallafall och att jag är gmaster för en RP fashion bank guild på en normal pvp server ^^)

SEN har vi ju några chars som har någorlunda namn som jag inte tycker är helt galet tex Dk - Morier (betyder Dark One), Warriorn - Adrinmelech, Paladin - Slaratzhon, Priest - Tengwa (betyder magi/magic)

Måste ju påstå att de senare namnen var oerhört mycket bättre än de första ^^

Annons:
Ek--
2009-05-28 12:24
#7

#6 jo jag kan väl inte mer än att hålla med där :P

lite tärt att glömma göra en gratis change, men men…

Xannadu
2009-05-28 17:03
#8

En lite ot Det bästa namnet jag har sätt eller de roligaste är en hunter som heter Lastbil och hans pet hette släp :)

FerretCrow
2009-05-28 19:56
#9

jag har sett någon som heter gammaltkaffe

werner
2009-05-29 14:08
#10

#7 jo och inte bara det jag glömde det 2 ggr på samma karaktär.. sjukt störande.

rumpino
2009-05-29 15:06
#11

jag har haft ett o samma namn i dataspel sen jag började spela, rooster. första gången jag såg det namnet var en cool hallick i 70-talsserien baretta.

Gilla
2009-05-29 20:56
#12

Min första hette Zatinelle(warrior)…
Vete sjutton varför men så blev det.
Den blev inte långlivad utan det blev en Satinelle denna gången (hunter)

Nu upptäckte jag att det finns en "dam-rakapparat" med samma namn (hoppsan !?!)

Min nuvarande main är en priest o heter något så ovanligt som Gillig
Ville ha palindromen (lika framlänges som baklänges)jag skulle haft IRL om jag fortsatt hete Nilla Wallin.

Finns ju en del roliga namn som man funderar på hur folk tagit.
Som en kille i vårt gille som heter Blomkruka.
Undrar om det var tanketorsk när alla namn var upptagna o han tittade sig omkring "bordslampa?, Bokhylla?, Säng?" ;o)

nilami
2009-06-03 22:57
#13

min första char någonsin heter zeina som jag nicka överallt förut

min nuvarande main heter YourAngel, för att jag lamade mig inför min pojkvän, men sen så råkades jag levla upp henne ändå :)

och så har jag min älskade rogues zenita och menekka :)

en warrior vid nick ailiria, och en till warrior som nickar paanik

sen har jag me nithalas en paladin :)

just ja, en druid till, mirisha ;D

Annons:
Sigrun
2009-08-10 03:21
#14

Silmarwen heter min första hunter jag levlade.

Shakaran fick min andra hunnter heta som är ett troll.

Skarprättare heter min DK för de som inte vet vad en skarprättare är så lägger jag in en länk här:  Skarprättare (tyckte bara det passade en dk så mycket som namn)

Sen har jag en paladin vid namn Elanír.

En priest vid namn Sigrun (är isländska för gud´s öga eller eye of god, syftar med stor sannolik på Oden)

Grotgar
2009-08-11 19:07
#15

Jag döpte min ädla krigare efter det nobla namnet Studsmatta.

Mítra fick min priest heta efter classen "Priest of Mitra" på Age of Conan och slutligen Himerus fick min Warlock heta efter wikipedia sagt att det var en sexgud :)

Loveofmylife
2009-08-17 00:28
#16

Jag döpte min gubbe när jag var 8 elr 9 då  hade jag inte så bra och coola namn.

Så min fina lilla gubbe heter Lilan

Litago
2009-08-17 01:27
#17

Oi…

Lita - skulle varit Litago (norsk sjokolad mjölk (er norsk) men det var tagit) (tauren druid)

Shunran - Fann på nån Japansk namn sida (belf hunter)

Izayoi - Betyer full måne på Japansk(Draenei Hunter)

Hayao - Min favorit anime ressigør. (Elf druid)

Rinð - Gammalt nordisk namn (Draenei Shaman)

Hari - Nått japansk flicknavn jag fann (draenei Priest)

Kirara - Namn från en Anime serie jag gillar (NE Priest)

Shessy - ehm.. tja, hvem vet (NE hunter)

har vel nåra til som jeg inter kommer i håg just nu

[Alexandra89]
2009-08-22 01:34
#18

Min main Eivor, hon fick det namnet för att jag tyckte om det, hehe.

Min väldigt nya Rouge fick namnet Cvalda efter min systers kanin.

[Tearix]
2009-08-22 11:05
#19

det värsta namnet jag sett var "sprutmens". efter säkert 2 år med samma namn var han till slut tvingad av en gm att ändra det ;)

Har även sett några sådana konstiga som "tunnelbana", "Poolvatten" och "kranvatten", och såklart sånt larv som "bengtisbog", "storkukan" osv.

FerretCrow
2009-08-25 11:49
#20

#19 jo ibland undrar man vart alla får sina konstiga namn ifrån. har haft en vän som hette gammaltkaffe :P

Annons:
Ekorren-perro
2009-08-25 14:53
#21

Jag har en Asaguda-tro, så jag valde mitt namn med hjälp av Gudar.

~Perro "Ekorren" Kalevra~

~Sajtvärd~Svåra Tider.ifokus~

~The Life Is Full Of Shiit - Dont Be In It~

~Livet Är Aldrig Lätt När Det Är Svårt!~

[Tearix]
2009-09-01 17:43
#22

såg en igår som hette Arlanda…

lorick
2009-09-08 01:59
#23

ni ska vi se vi tar Alona, jag valde det för att jag kolade på tenis då jag skapade min char och Alona Bondarenko spelade just dåXD

rulda
2009-09-09 18:03
#24

Jag hade svårt att komma på namn… Men min lilla gnom liknade en tulpan… tulip… hmm det blev Tulina :D

Frida
2009-09-09 18:06
#25

#20 Du kan fråga min man, upptäckte att han har en karaktär som heter Teflonskalle. Tydligen hade det något att göra med att "ingenting fastnar ju!"

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

FerretCrow
2009-09-09 18:35
#26

#25 haha ja det blir ju annorluda med dessa namn. man är nog ensam iaf =P

Nostie
2009-09-10 11:02
#27

Celnostie heter min karaktär

Cel är från en fantasibok jag läser, där en av karaktärerna heter Cel´nindra. Nostie är mitt namn Nathalie på alviska (eller hur det nu var) ;P

Annons:
[M-lin]
2009-09-12 23:07
#28

Jag döpte min till Liladris

efter att jag sprang runt med en annan i Ashenvale, och fick syn på Liladris Moonriver, jag fastnade för det direkt :)

FerretCrow
2009-09-15 00:06
#29

såg nyss namnet cpskadadhäst =/

Ek--
2009-09-15 02:15
#30

lol, är det bra lr dålig fantasi? ^^

FerretCrow
2009-09-15 02:45
#31

#30 gissar på dålig fantasi och kanske barnslig humor Tungan ute

Jenahbella
2009-09-16 17:59
#32

jag heter Kayhala, va bland de första som ploppa upp och som var ledigt ^^  

Cheela och Makii använder ja med :)

wowjocke1
2011-01-15 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

mitt  namn till draenei hunter var sorrowblackCool riktigt coolt va?Oskyldig

wowjocke1
2011-01-15 21:07
#34

mitt första namn till dwarf paladin var vanqisCool

Annons:
Ladydragon
2011-01-15 22:35
#35

namn usch va svårt det är att hitta något bra

min ena heter Imissyou ett namn som väcker mycket uppmärksamhet men bara positiv sådan som tur e 
hon heter så då jag skapade henne precis efter jag och mitt ex hade brutit upp och jag saknade honom så och gör det fortfarande…

annars så brukar jag välja knasiga namn några av karaktärnerna heter nåt med ordet Weird i och så nåt till och några heter nåt med Mum i just Mum väcker lite uppmärksamhet ibland får nån Whisper då och då med folk som frågar om jag faktiskt är en spelande morsa hehe och såklart det är jag ju Skrattande

sen har jag en som heter Leavemealone är ofta trött på andra spelare som beter sig som idioter

min lilla warlock heter Lonewolf och det passar mig bra

knäppaste namnet jag har sett är Skogul hur tänkte man då typ Obestämd

visst ibland så skulle man vilja komma på ett fint ovanligt namn men ääh det är så svårt så jag har gett upp jag kör min blandning av knasigt och knäppt så får det va så

Hayley
2011-01-16 12:12
#36

min hord warrior heter Hátie, ganska fantasilöst men jag hade lite bråttom när jag döpte henne.

Min hunter (whom I love) heter sántoriána som jag lånade lite efter min favoritfilm, Lost in translation, där man gör reklam för en whiskey som heter Santoritimes =)

starlight99
2011-01-17 22:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

om man inte kommer på nåt tjej namn så kolla här jag har några namn till er daernei shaman blacksorrow och till hunter daernei ska man hetta shalivaSkrattande hoppas att ni tycker om dom Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.
Emmieline
2011-01-18 12:56
#39

Kalinna(blef hunter)

Benigasumi =blodröd dimma(blef pally) fick namnet från en bok

Emmieline(blef priest) mitt egna smeknamn

Mashlara(rogue belf) skulle ha stavas Mashiara =Älskad men endas om en kärlek som är omöjligt kan komma till fullbordan

Mousie(troll shammy) nja vet inte vrf det blev det namnet

Yuukie(dreanei shammy) Yuukie kommer från min favo anime serie

Ebelon (troll warlock) efter min valp

Achia(troll druid) efter en bra låt<3

Lariyas(Goblin mage) nja en kompis kallade mig det pgd av mashlara

jonapha(nelf druid) = himmel efter min första råtta

Tror det var alla xD

thexclub
2011-01-18 19:33
#40

Paxxie = Gnome mage (Hade redan det nicknamet så det var rätt enkelt att hitta på)
Fraxxie = Belf Hunter (Noll fantasi :P)
Taci = Nelf Druid (En vän bestämde)
Thehunter = Goblin priest (Spelade mycket med en kompis som hette "Thepriest" och var en hunter, haha)
BellÊ = Undead Death knight (random..)

the vanity, it becomes insanity

[kadea]
2011-01-18 23:42
#41

Kadea - Belf retri paladin - Namnet e från boken över näktergalens golv, helt kär i dessa böcker då en av huvudpersonerna heter Kaede men det gick inte att välja det så det blev Kadea iställt :)

Tinthali - Belf shadow/disc priest - Min sambo som gjorde en char till mig.

Zessi - Shaman elemental - Efter vår katt sässan

Caliyn - Mage fire -  Jobbskadat namn, hade en hamburgare som hetter california så tog cali som vi förkortade den till sen försökte jag med lite fantasi. Lyckades inget vidare.

Vinela - Hunter bm - Efter min sambos första char dock hade han sålt det accet långt innan vi träffades.

Zeina - Resto/feral druid - Efter boken Zeina och Nalle som jag läste för många år sedan.

Menekka - Rogue combat - Ville ha ett namn som började med min bokstav.

Det e dom jag spelar flitigt på, lite uppdatering från #13. Sambon har dock börjat spelat igen så jag använder inte hans chars. :)

Annons:
Emmieline
2011-01-19 20:05
#42

Uppkommit en namn förändring tsm med ras

Yuukie har nu blivit en Músen goblin

Aribigga
2011-01-29 01:12
#43

Jag lånar helt ogenerat namn från min moster som föder upp hästar:

Zinderella - night elf druid

Undra - dvärg hunter

Darrdanella - worgen druid

Ustica - night elf druid

Jag gillar druider Skäms

Sen gör jag ofta variationer på Irpa eftersom det är ett ord jag ofta använder mig av, Irpa, Mirpa, Dirpa. Hade en warlock som hade namnet Irpamirpa :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Pose-idon
2011-02-15 19:48
#44

Min första char hette Alexandrine, men försvann när jag var tvungen att skapa nytt konto. :( Sedan gjorde jag en som hetter Aphrodisiah (nelf hunter) och Dolilah (nelf druid) men tröttnade på dem så de finns inte kvar iaf. :)

Just nu har jag:

Cahaya, Draenei Pally. Hittade på internet. :) Det är lite irriternade för det finns en på min server som heter Chataya. Oskyldig

Bindette, Human Warlock. Kom på namnet helt själv, kallas för Bindy när jag pratar om henne. Tungan ute

Jacinthe, Draenei Hunter. Hittade på internet, smeknamn Jaci. :)

Saniyya, Belf Hunter. Hittade på internet men ändrade lite o bokstäverna. :)

Daniyah, Human Priest. Tror jag hittade på själv, påminner om Saniyya. Tungan ute

Devonne, Worgen Mage. Har inte börjat spela på den här char än men ville skapa den iallafall. Snodde namnet från min idol. Skrattande

Sen har jag 3 char som jag skapade för att mina kompisar skulle kunna kasta grejer för Love is in the Air. De heter Äckligttroll (troll), Honharproblem (undead) och Mammamuu (Tauren).

Igår såg jag en som hette tjockis. Och har träffat på en vars pet hette analhål XD

//Elin

komkoma
2011-02-18 03:29
#45

Min main heter såklart komkoma, precis som min blogg & som ja alltid nickar mig på alla communitys;D

Började i typ 8an när mina kompisar började kalla mig koma, för ja va alltid så trött, å lite väck,  som i koma, så ropade de på mig "KOM KOMA!"

därav kommer det:)

Hexadermia
2011-02-22 22:04
#46

Jag blev inlurad av ett gäng kompisar och vi alla döpte våra mains efter palindromer: Croworc (orc hunter) och Ninakanin (NE hunter) osv

Oj oj oj, vad lustiga vi var.

starlight99
2011-02-26 18:24
#47

alla har bra namn men jag har de bäsa!!! SoULja bOy

Jummie
2011-03-25 03:48
#48

Jummie heter min hunter. För det är så jag kallas.

Flingeling heter min priest, fråga mig inte ens varför.  Skäms

Annons:
Upp till toppen
Annons: