Annons:
Etikettallmänt
Läst 5561 ggr
[SammieS]
8/9/13, 12:19 AM

Farma guld

Jag har svårt att bestämma om vad som är bästa sätt att farma guld på, och så behöver jag mer än gärna en hel del tips på lätta sätt att samla på sig en hel del guld.
Ju lättare desto bättre, och så vill man ju också att det ska gå fort! 

MVH SammieS

Annons:
skeppskátten
8/9/13, 12:41 AM
#1

Har själv problem med det och vill veta, annars har jag full 600 i mining och farmar ett par timmar av Ghost iron ore, på min server brukar dom gå för 55g per stack Så det går ju hyffsat och du får en slant för slitet :)

 Freestyla dig rakt ut i ovissheten och släpp taget

Medarbetare på Sorg ifokus

[SammieS]
8/9/13, 12:43 AM
#2

Själv har jag också 600 i mining, det går rätt så hyfsat att farma ghost iron, själv så vet jag inte hur mycket man kan sälja ghost iron på min server :/

skeppskátten
8/9/13, 12:46 AM
#3

Du kan ju söka på namnet vid AH och kolla vad det andra har lagt ut priset på deras, och så lägger du ut dina på nån guld mindre, så bör dom ju bli sålda lite snabbare, förhoppningsvis :p

 Freestyla dig rakt ut i ovissheten och släpp taget

Medarbetare på Sorg ifokus

[SammieS]
8/9/13, 12:53 AM
#4

Men det är så jag brukar göra, och ja det går väldigt fort för dem att bli sålda, kollar just nu på fler alternativ på olika sätt att farma guld på :)

skeppskátten
8/9/13, 1:04 AM
#5

Jag brukar också hänga med på 85 raids med guilden, Varje boss ger 130g, senast igår fick jag ihop 2000g, så kanske värt och kolla upp det också.

Godnatt, hoppas du får bättre svar :)

 Freestyla dig rakt ut i ovissheten och släpp taget

Medarbetare på Sorg ifokus

Emmieline
8/13/13, 8:05 PM
#6

jag farmar leather och mining på min warr som nu e 70 och fått i hop runt 6-7k från AH =D och man kan farma instancer och sälja cloth och sånt från dom och vissa instancer ger ganska mkt i gold loot

Annons:
lergrodan
8/13/13, 9:43 PM
#7

alchemy och sälja pots vid raidtimes. Daaamn

[Miss_björnbär]
8/13/13, 10:00 PM
#8

Har aldrig riktigt haft det problemet men jag brukar bara fixa min farm varje dag, sår Songbell, gör cooking questet och sen gör jag mitt cooking quest nummer två med Nomi, fixar mina 2 silk saker per dag, använder sha crystal cd, gör de tre fiskedailies, åker och kikar ifall den "stora ringen" med fisk är kvar, fiskar i den i såna fall till den stora  fula fisken kommer, dödar den,  hsar, åker till AH och säljer det jag kan sälja efter dagens skörd. Var 6dag så säljer jag en Royal satchel för ca 4,5 - 3,9 k. Sen loggar jag ofta ut.

Tja sen raidar jag, kör hc's, bg's och arena. Inte mycker mer händer.

Ändå går jag plus väldigt mycket, ca 25 k i månaden utan att jag märker de :P

Hallonsaft
8/16/13, 8:10 AM
#9

Jag farmade en del förr, men nu har jag märkt att jag inte har så mycket tid att spela längre. Den tid jag spelar vill jag dessutom ha rolig speltid på, inte bara åka runt och farma.. så.. mitt tips är:

Om man är lat och inte har mycket tid bara för att farma utan istället vill springa instanser, raider och liknande, så tycker jag att det är ganska soft att vara enchanter. Alla drops du får kan du göra till material som du sedan kan sälja.

Vill du tjäna mycket pengar dock, så är det bästa att kolla vilka enchants du kan tjäna mycket pengar på, sedan tillverka sådana och sälja på AH. Jag brukar göra beräkningar efter hur mycket materialet kostar i förhållande till vad enchantsen säljs för. Ibland tjänar man på att köpa in billig material och "förädla" till bra enchants.

Sedan kan man ju alltid få pengar för att utföra enchants till andra folk också. Visst tjänar man kanske mer på att låta folk köpa dina enchants på AH, men du tjänar inget om samma personer går till andra enchanter istället. ;)

Miiiz
9/5/13, 10:28 PM
#10

Mitt tips blir nog

- Dailys - samla rep och får hyfsat bra men pengar efter alla. 

Brukar fara och fiska några stacks med fisk beroende på vilken daily det är om det är samma daily place 2 dagar i rad så kommer fisken garanterat finnas i mängder på ah. 

- Ta hand om farmen i halfhill många behöver olika grönsaker/frukter till sina raid maträtter. Och sedan så songbells och köp av vendorn i seven shrine tex trillium ores dom är dyra eftersom dom är svåra att få tag i. 

- Herbalism, Skinning och minning är dina bästa vänner. 

- Göra raid mat och sätta ut det på ah, samt potions. 

- Sätt inte någon guld billigare på ah sätt hellre någon silver köparen kommer att ta det billigaste även om det bara är en coppar billigare, andra sen igen ser inte på priset för att dom har råd att inte göra det. Dessutom missar du av värdet på ifall du tar ner priset med flera guld.

- Gör dungeouns och LFR. 

- Kom ihåg alla dina Professions. 

Blah detta visar bara vilken ah nörd jag varit och det sitter i när man lär sig vanligaste raid dagarna, vilket resept som är hetast just då och vad skall det för mats till det osv..

Ett litet tips till om du skinnar kasta inte bort sakerna du lootar dom får du lätt en 50g /halvtimme om du är på en bra plats och skinnar med många djur. 

Ja sen kan det ibland vara bra att fara till den förra expansion och ta lite material därifrån och dom kan gå för goda priser ibland jag var och farma rep och savage leather i tol barad området, 200g stacken och dom for samma dag innan jag hann logga. 

Såja nu har jag nog troligen tjatat om mina tips tillräkligt, andra personer har säkert många bättre och kritiserar mina lite men jag tjänar mellan 5-10k varje vecka tack vare detta.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Rumblebee
9/6/13, 7:10 PM
#11

För en tid sedan så kune jag få in ca 5000 dagligen, men då farmade jag som en tok också… växter, rares, pets, spendare mina mote of harmony och köpte material som jag sedan la ut på AH… Men på min server så har det dykt up så många farmare, så att 5000 är väl vad jag lyckas få ihop i veckan, vissa gånger har jag lite mer ''tur'' och är närmare min gamla dagliga summa… men då är det nästan så att jag gör kors i taket när det händer.

Upp till toppen
Annons: