Annons:
Etikettallmänt
Läst 2552 ggr
Shalin
10/3/13, 9:45 PM

När jag var en färsking så...

Hej allihopa. 

Jag vet inte om det finns en sån här tråd. Men tänkte i så fall starta en ny eftersom jag inte sett en sån tråd på länge. Vad gjorde ni för slags misstag i början när ni började spela? Jag har hört rätt roliga historier från andra. Så det här kan bli kul :D

Jag började spela 2008. Min första karaktär var en hunter som heter Theila. Hon var på servern Anachronos och det var min syster som fick mig att börja spela. Hon visade mig i början hur jag skulle göra, lade ut mina spells och sedan fick jag spela på.

Sprang runt och questade lite här och var och blev ständigt distraherad av något så det gick inte särskilt fort men jag hade roligt. Någon i guildet frågar plötsligt: Varför är du inte i outland? 

-Åh jag har varit där lite sa jag då.

Men jag hade givetvis inte varit där. Jag trodde personen menade badlands av någon anledning. Sprang sedan runt och questade. Tyckte levlandet gick väldigt sakta när jag var level 60. Såg sedan en konstig portal.

Ooooh vad är det där tänkte jag och testade att gå igenom den. Föreställ er min förvåning då jag såg denna konstiga plats. Jag tappade till och med hakan. Den åkte nog ännu mera ner när jag öppnade upp kartan och dessutom såg hela världen. Vaaa? Är det en helt ny värld här tänkte jag!!! Hur kunde jag inte veta om detta?

Sedan fick jag ännu en chock när jag kom till Honor Hold och fick se en spelare på ett flygande mount. Jag längtade så tills jag själv kunde flyga. När jag var runt level 75 senare när Lich King expansionen kom ut så märkte jag plötsligt att jag hade magiska spells!!! Jag hade emellanåt RÅKAT använda dom som min syster satt ut åt mig… 

Vet ni hur jag brukade slåss då? Jo jag stod långt bort och sköt helt vanliga pilar medans mitt nightsaber pet stod där framme och slogs. Till slut tröttnade jag och sprang fram och stod brevid mitt pet och slog mobsen med mina handvapen xD Skickligt va? ;)

Berätta gärna om tokigheter ni själva har gjort :D


Annons:
FerretCrow
10/6/13, 10:42 AM
#1

haha ja det är ju inte lätt att bli inkastad i denna värld. det är ju inte lite man skall lära sig direkt =)

Shalin
10/6/13, 10:50 PM
#2

Nej precis det är mycket man ska ta in :P


FerretCrow
10/7/13, 11:03 AM
#3

#2 ja jag frågade min sambo konstant "dumma" frågor så ibland då han blev less på mig svarade jag bara: skyll dig själv då det var du som ville att jag skulle spela =P

Icewolf88
11/6/13, 3:41 PM
#4

Åååh, jag saknar verkligen tiden då man var en nybörjare i WoW! Allt var så mycket roligare!

Jag började spela ungefär efter att Burning Crusade hade släppts. En gammal kompis till mig gav mig en sådan två veckors free trial så att jag kunde testa på. Så jag skapade min första karaktär, en Night Elf warrior! Jag lullade runt och gjorde quests och blev minst sagt imponerad av allt jag såg. Jag minns runt nattalvs startområde, så såg jag tre vakter komma ridande på stora tigrar och en kompis sa att man kunde köpa sådana att rida på senare och jag blev så där överextatisk, haha. Så man sprang runt, gjorde quests och ofta visste man inte vad man gjorde. I mitt första guild, så var det en person som berättade om Stormwind och ville ta mig dit, så stackaren var tvungen att åka till mig någonstans vid mitt startområde och sedan skulle vi gå till Stormwind, då jag aldrig hade varit i andra landet. Jag hade ingen mount heller vid den tiden, jag minns mycket väl hur dyrt det var med mounts då. Så där jag var, hade follow på personen och satt och åt McDonalds mat medans personen som tog mig till Stormwind sprang runt som en galning, haha.

Efter en lång til (och även fascindernade utflykt) så var vi äntligen i Stormwind. Mina ögon höll väl att ploppa ut ur min skalle så imponerad jag var. Samma sak när jag vandrade till Darnassus första gången, det var episkt!

Jag minns även hur rädd man var för spelare som var Horde. Så fort jag såg en Horde som dök upp, så sprang jag och gömde mit snabbt.

Jag kom även på runt level 20 att jag hade talents, haha :D Och undrade alltid varför mina attacker var så svaga… Suck ^^

Inshapetion
11/6/13, 6:54 PM
#5

Haha här fick man sig ett skratt, men ja.. det var bra back in the days :)

Själv så var min första gubbe en mage. Lvlade tillsammans med min kompis, och han hade varit i Orgirimmar för första gången, där han hade sett att mages hade svärd och inte stavar. Så när vi hade gjort instancen WC, så fick man välja ett vapen i en av questarna. Så jag valde ju såklart svärdet.. Sprang runt där med min mage och ett rogue vapen och blev utskrattad av dom andra :D Men måste erkänna att min mage såg cool ut iaf ;)

Shalin
11/6/13, 8:36 PM
#6

Åh så roliga berättelser ni har xD 

Ja det var verkligen kul att vara nybörjare. Men men man har ju kul ändå i spelet trots att det blivit så förenklat. Jag önskar så att jag hade spelat i vanilla. Folk pratar om det och det låter som att det var fantastiskt kul. Vissa klasser skulle göra vissa saker på bossarna. Man samarbetade mycket mer. Det var en riktig utmaning att få ihjäl bossarna. Det var svårt att få epics, så när man väl fick några så var man mäkta stolt. 

Det hade jag velat känna på ^^


Annons:
Carl-Philip
12/2/13, 5:16 PM
#7

Haha min första gubbe var en human warlock. Min dåvarande pojkvän förklarade att warlocks alltid har med sig en companion som hjälper till att slåss, och då skulle jag absolut ha en sån eftersom jag inte vågade vara själv! Satt och gull-pratade med min imp som jag fick, tyckte han var så jäkla söt. Jag minns att jag var livrädd för domdär stora grå/svarta orcerna som stod bakom ett träd vid Lakeshire i skogen, allt var så stort och läskigt och jag spelade så försiktigt med världens inlevelse :P Varje quest var skitsvårt och varje gubbe jag dödade var jag tvungen att omsorgsfullt loota och se om det gick att skinna efteråt. Lite tråkigt att man aldrig kan känna så längre, man saknar verkligen nybörjartiden..

Ribessa
1/14/14, 3:41 PM
#8

Jag var livrädd för vargarna i början i Elwynn forest, som var gula. 🤪

Sen redan på level 1-2-3 så sprang jag och min kompis till nya ställen, men vart ju dödade hela tiden av mobs som var kring level 20 eller högre… Hahah livrädd var vi för dom. Herregud…

[Tassy]
1/15/14, 1:38 AM
#9

Det första jag gjorde var att ränna rätt in i fiendelägret och bli totalt nerpepprad av vakter.. Spelade 40 levels med dubbel uppsättning shadowword pain, i stället för att ha en och en shadowword death, till slut började jag undra vad det var för värdelös nuke…😂

Jag tog min soulstone till undercity, spawnar rakt i huvudet på en stealthad lvl 90 rouge och har PvP-taggen på… springer in och ressar i andra änden av rummet, rakt i huvudet på honom IGEN, då han hade flyttat på sig.

Jag fastnade på en kant i ena hissen i undercity, föll ner och slog ihjäl mig.

En av de första questerna innebar att springa upp för massa broar upp i ett torn och döda en boss, väl klar så fattade jag inte hur teleporten funkade, så jag tog ett fint skutt ut därifrån. Jag föll en bra stund… 🤪

Spelade holy pala med en 2-handad yxa och tank (aggro)buff på, så fort jag healade tanken stal jag ALL aggro och stendog. Det tog flera dagar innan jag kom på varför jag stal all aggro från tanken, och alla lämnade instancerna konstant… 😟

Det var väl lite skrap på ytan, jag har redan hunnit med tusen tabbar känns det som. Jag har spelat i en vecka… 🤪

Upp till toppen
Annons: