Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1752 ggr
[Flingans]
2013-11-01 11:57

Vad för dator?

Jag undrar vad för dator man bör ha för att spela wow? Vill inte att installation av spelet ska ta dagar. Men har inte heller så värst höga krav på datorn bara att det ska fungera okej för spelet. Någon som vet en billig bra dator för wow? 

Tack:)

Annons:
Ladydragon
2013-11-01 15:37
#1

Mitt råd är att du utgår från dom minsta kraven för WoW och om du har råd dom rekommenderade…kolla länken nedan https://eu.battle.net/support/en/article/minimum-system-requirements-for-world-of-warcraft

[Flingans]
2013-11-01 22:09
#2

#1 tack så jätte mycket precis det jag behövde! :)

Alternative
2013-12-16 22:55
#3

För att kunna spela så krävs det inget speciellt av datorn.
Så som Ladydragon skriver och delar länk om.
Men tyvärr fungerar inte alla bredbandsleverantörer, vilket jag fått erfara.
Från battle.net får jag bara svaret att jag har för låg internetuppkoppling, men det har jag inte med en 100/10 fiber lina.

Ladydragon
2013-12-16 23:56
#4

#3 nja alla datorer klarar inte av WoW däremot är kraven rätt låga…

såvitt jag vet så ska det fungera med alla bredbandsleverantörer det låter mer som problem med utrustningen eller inställningar….
googla eller besök WoW:s hemsida för att se om du kan hitta nån lösning

Alternative
2013-12-17 00:18
#5

#4 själv inget datasnille, erkänner mig skyldig.
Men jag har haft ex antal it-nördar hemma och låtit dem söka fel både på utrustning och på inställningar, det är inget fel.
Problemen uppstod när jag bytte lägenhet i samma område och samtidigt bytte leverantör.
Inte alla dagar jag kan logga in på wow.

Ladydragon
2013-12-17 02:18
#6

Alltså jag har till o med lägre hastighet än vad du har 10/10 fiber och jag har inga som helst problem med WoW…..

har du kollat på till exempel www.bredbandskollen.se om du verkligen har den hastigheten som du betalar för?

Annons:
Alternative
2013-12-17 10:57
#7

Bredbandskollen var en av de första saker jag själv kollade och med dem resultaten som nu precis 87/14 borde det inte vara några problem, men nu idag kan jag inte logga in på wow i vanlig ordning.

Battle.net klagar på att jag har för dålig anslutning.

Upp till toppen
Annons: