Annons:
Etikettallmänt
Läst 5193 ggr
[Flingans]
2013-11-06 00:19

Vad är pve och pvp?

Som frågan lyder i rubriken vad är pve och pvp?? Vad innebär det?? Skillnader ?

Annons:
Icewolf88
2013-11-06 02:34
#1

PvE betyder "Player Verus Enviroment", vilket då betyder att det är du mot vanliga fiender some finns runt om i världen. PvP är en förkortning på "Player Versus Player", alltså att man slåss mot andra spelare.

T.ex. så finns det olika servrar där det bara finns PvE och andra som är PvP, där folk från andra sidor (Horde eller Alliance) kan döda dig när du springer runt och levlar eller gör quest. :)

[Flingans]
2013-11-06 13:42
#2

#1 kan man flytta sina gubbar till en ny server?? Vet du någon bra pvp server ?

Ladydragon
2013-11-06 13:50
#3

#2 ja det kan man göra men det kostar pengar 

själv tycker jag att du ska fundera en gång till om du verkligen vill vara på en PVP server ett alternativ är att skapa en nu gubbe på en PVP server och kolla in läget…..
har själv haft gubbar på PVP server och jag tröttnade fort det är inte roligt när 95% av tiden går åt till att bli dödad av lvl 90 spelare när man själv är låglvl och det enda man vill är att försöka lvla upp 
mycket såkallat "corpsecamping" finns det oxå där spelare följer efter en och dödar en så fort man "ressar" sig

tycker det är lugnare på en PVE server där blir det oftast så att man hjälper varann istället om man inte kan döda varann
det finns alternativ så man kan slå på PVP

[Flingans]
2013-11-06 14:49
#4

#1 #3 tack så mycket då vet jag:) tror jag stannar på pve då men kan ju testa göra en death knight på en pvp och se hur det känns:) lite roligt att jag fortfarande vet så lite när jag har några på ganska hög lvl:P

Upp till toppen
Annons: