Annons:
Etikettallmänt
Läst 1853 ggr
Flöffo
2014-02-11 22:18

Panik!

Jag har lite smått panik nu. Jag har två stycken WoW spel. Det ena blev blockerat eftersom tiden gick ut, jag skapade ett till (med samma email) och körde gratis. Nu har jag köpt spelet igen men när jag vill in och spela med min gamla gubbe går det inte! Eller jo det går att spela, men gubben är ju inte där! Jag vet att den inte är borta helt eftersom den finns kvar på hemsidan när jag loggar in, men hur spelar jag? 😭

//Flöffo

Annons:
Misarn
2014-02-15 19:38
#1

Om du skapat ett nytt account 10-dagar gratis med samma mail så innebär inte det att du kan fortsätta spela på din gamla gubbe. Då måste du köpa speltid som alla andra :-)

Flöffo
2014-02-16 15:33
#2

#1 Förstår inte riktigt hur du menar, jag har ju det köpta spelet? (:

//Flöffo

Misarn
2014-02-16 19:44
#3

Så du har köpt orginalskivorna och köpt speltid men din gubbe finns inte?

Flöffo
2014-02-16 20:28
#4

Jaha. Nej skivorna har jag inte. Jag har köpt genom battle som går ut om en månad.

//Flöffo

Misarn
2014-02-16 20:30
#5

Och du har skapat två olika account med samma mail?

Flöffo
2014-02-16 21:36
#6

Nej. Eller jag tror inte det. Jag var inne på mitt konto men mitt spel (det som var gratis från början men som jag sedan hade uppgraderat) hade låst sig. Jag ville spela så då tryckte jag på "spela gratis versionen" vilket gjorde att när jag gick in i spelet (du vet där man loggar in innan man kommer till sina karaktärer) skapades det ett till spel (WoW 1 och WoW 2) som man kunde välja mellan, precis efter att man hade skrivit in mailen och lösenordet. Så då valde jag version 2 och kunde spela igen. Men nu har jag låst upp det gamla spelet (betalat) och karaktärerna är borta, fast ändå inte. :P

//Flöffo

Annons:
Misarn
2014-02-16 21:37
#7

Hm låter konstigt :-/

Ladydragon
2014-02-16 22:55
#8

Har lite svårt att förstå det hela….

men dels så måste du köpa spelet sen måste du köpa speltid har du gjort detta?

sen kanske det inte är jättekul att börja om med en ny gubbe men det kan vara det enklaste faktiskt och man kan ha 11 gubbar på en server…

om du läser på länken längst ner har du följt dom här stegen? länk

Flöffo
2014-02-17 16:17
#9

Jo jag har börjat om med en ny gubbe. Tycker bara det är konstigt att gubbarna fortfarande finns kvar fast jag inte kan spela med dom. Vet att jag förklarar sjukt dåligt också. 🤐

//Flöffo

Rumblebee
2014-02-18 15:58
#10

Och du ar saker pa att du ar inne pa ratt server? Det kommer jag ihag fran nar jag spelade, att ibland nar jag loggade in (speciellt efter en server restart/patch) sa nar jag loggade in, sa fick jag en annan server an den mina karatarer var pa. Fast det var ju bara att oppna serverlistan och ga till ''min'' server.

Upp till toppen
Annons: