Annons:
Etikettallmänt
Läst 1618 ggr
[postmortum91]
2014-02-15 16:58

Olika servertyper?

Kan någon klargöra för mig vad skillnaden är på de olika slags realmsen?

Vad betyder:
RP
Normal
PvP
RPPvP

Annons:
Blackorchide84
2014-02-15 17:49
#1

Som jag själv förstått det
RP = Role playing server
Normal = ? *där e jag lite undrande själv*
PvP = Person versus Person server
RPPvP = Role playing Person versus person server

hoppas det är till någon hjälp men finns nog fler som kan förklara mer ingående ;)

Ladydragon
2014-02-15 18:00
#2

PVE (normal) Player versus Environment (spelare mot miljön) man "slipper" PVP grejen att bli gankad alltså man kan inte döda andra spelare  men man kan om man vill sätta på det genom att högerklicka på sitt porträtt och välja PVP 

PVP Player versus Player (Spelare mot Spelare) 

RP Roleplaying (rollspel) men på PVE realm

RP-PVP Roleplay and Player versus Player (rollspel-spelare mot spelare)

här finns en bra länk om man vill läsa mer Länk

[postmortum91]
2014-02-15 19:34
#3

Kan man inte spela dungeons om man väljer PVE?

Vidare utveckla RP, vad är skillnaden i jämförelse med PvP som jag spelar nu?

Rumblebee
2014-02-15 20:01
#4

Dungeons kan man gora oavsett vilken slags server man spelar pa =)

Vad galler Roleplaying servrar (bade pvp och pve) sa gar det dar ut pa att karaktaren man skapar ska ha ett namn som passar in i world of warcraft universumet. Man ska aven leva sig in i varlden och sin karaktar och aven undvika ''chat speak'' som lol, u, pwn etc nar man skriver. 
Jag har sjalv spelat lite RP, fast pa en vanlig PvE server med pojkvannen, bland annat sa kladde vi upp vara karaktarer och gick pa en Tauren Cheiftans concert i spelet 😂
Sa det enda som skiljer RP-pvp / RP-pve mot vanlig pvp/pve ar helt enkelt hur man beter sig.

Ladydragon
2014-02-15 21:01
#5

#3 jo självklart det jag menade var typ ute i världen där man gör Quests och så vidare….man kan även göra Battlegrounds även på PVE realms 

sitter själv på en PVE realm och trivs ypperligt och eftersom man inte kan döda varann så brukar man istället hjälps åt

Upp till toppen
Annons: