Annons:
Etikettallmänt
Läst 3989 ggr
[postmortum91]
2014-02-15 19:32

Lite wow-frågor

Jag är nu i level 47, men är fortfarande relativt noob, eller jag är väldigt noob.

Var kan jag köpa fler mounts?
Jag vet att jag får köpa snabbare vid level 60.
Men när får man köpa flygande mounts?

Hur kommer man till Maelstrom och the lost isles?
Jag är alliance om ni undrar.

Annons:
Rumblebee
2014-02-15 19:43
#1

For att svara pa mount fragan : http://warcraftmounts.com/

Alla mounts som finns i spelet finns listade dar, samt var man kan fa tag i dom.

Vad galler Maelstrom sa kommer du kunna ga dit nar du nar level 80 om jag inte minns fel. Vad galler The Lost Isles sa kan du inte komma dit alls. Det ar dar som man borjar som goblin (horde). Och nar man en gang lamnat on sa gar det inte att atervanda.

[postmortum91]
2014-02-15 19:54
#2

okej, tack så mycket :)

Ladydragon
2014-02-15 21:10
#3

Det enklaste för att skaffa sig mer mounts speciellt om är ny är att helt enkelt göra nya gubbar men olika raser…..vid lvl 20 kan du köpa mounts och då får alla gubbar tillgång till dom 

Nightelfs= katter 

Dwarfs= getter 

Human= Hästar 

Dranei= elefanter 

Gnome= mekaniska kycklingar 

Pandaren= sköldpaddor 

länk

vid lvl 40 så kan du köpare snabbare mark mounts vid lvl 60 så kan du flyga och köpa flygande mounts vid lvl 70 så kan du köpa och rida snabbt flygande mounts

[postmortum91]
2014-02-15 21:12
#4

Vad har man "hederspoängen" till för då?

Ladydragon
2014-02-15 23:33
#5

#4 menar du reputation? i så fall ja det kan man oxå använda för att köpa mounts men man behöver då vara exalted och det tar sin tid…..men visst om man har tid och ork så är det oxå ett alternativ

kertty
2014-03-03 20:21
#6

Hederspoängen eller honor points får du i battlegrounds, arenas eller döda någon spelare i jämn level med dig. Med dom kan du köpa gear (vapen, rustningar etc) som är bra för just pvp (player vs player). Du har nytta av honorpoints i alla levlar. Tipsar dig att köpa level 60 och 70 pvp gear, de blir billigt och bra i längden. Hoppas detta har varit till någon hjälp ^^

Annons:
Carl-Philip
2014-04-17 16:45
#7

Alla vendors som säljer mounts finns i ganska nära anslutning till varje ras startställe och huvudstad, så t.ex. om du vill köpa dvärgarnas ridmount får du åka till Dun Morogh där de har sitt startställe, och om du vill köpa draeneiernas elefant får du åka till exodar och så vidare :)
Alla mounts är dessutom accound binded, så om du köper flera olika mounts på flera olika gubbar kommer du kunna använda alla. Detta beror förstås på vilken sida du tillhör, dina alliance-gubbar kan inte rida på horde-mounts. ^^

Flöffo
2014-04-29 22:54
#8

Snor tråden lite om det är okej. Känns onödigt att skapa en ny. Finns det fler flygande mounts att köpa än griffoner? Alltså jag menar för guld och inte för riktiga pengar. Vilken level och vart/hur?

//Flöffo

Ladydragon
2014-04-30 07:44
#9

#8 Nej vad jag kan minnas så är gryphons enda man kan köpa för guld 🤔

här finns en bra länk

Upp till toppen
Annons: