Annons:
Etikettdruid
Läst 2683 ggr
Flöffo
2014-05-22 21:21

Tjäna guld?

Jag är helt otroligt ny i spelet och fortfarande väldigt okunnig. Just nu spelar jag med en druid (level 70 Alliance) och har precis skaffat jobb (väldigt dumt att skaffa det nu, men det är min första gubbe som sagt) vilket är plocka blommor och rista in saker (känner mig så duktig xD). Dessutom har jag alla dom där extra jobben som fiske och liknande.

Just nu har jag knappt 1000 guld och jag behöver 5000 för att kunna köpa det jag vill (kunna flyga snabbare bland annat). Nu kan jag inte tjäna så bra med pengar eftersom jag knappt kan göra sånt som jag borde för min level. Försöker utveckla jobben så mycket det går, men det blir så otroligt tråkigt om man bara ska vänta på fisk och leta blommor. Har därför böjat tappa spelsuget. Har ni tips på vad jag kan göra för att tjäna guld, så fort som möjligt?

Uppskattar om ni inte använder allt för svåra ord, som sagt, är otroligt okunnig och fattar inte så mycket annars.

//Flöffo

Annons:
Ladydragon
2014-05-23 10:09
#1

Bästa tipset är att helt enkelt fortsätta lvla…alltså fortsätta göra Quests för din lvl

har du köpt expansionspaketen? främst då Wrath of the lich king där du kan fortsätta lvla 70-80 

har själv en gubbe just nu som lvlar 70-80 Wrath of the lich king och jag får in en hel del pengar bara på quests…..
dock har jag redan flera lvl 90 som hjälpte till lite med pengar till snabba flyg skillsen 

tänk oxå på att rätt ofta när du gjort quests så får du saker rustning vapen m.m som du inte behöver inte kan använda….kolla alltid igenom alla alternativen och välj det som du får mest pengar för….sen kan du sälja dom grejerna du inte kan använda och får på så sätt in lite mera pengar….

vad menar du med rista in saker? archology? 🤔

Flöffo
2014-05-23 12:25
#2

#1 Tack så mycket för svar! Jo jag försöker att plocka alla saker jag samlar på mig och sälja förutom det. Just nu försöker jag få upp reputationen hos Cenarion Expedition och befinner mig bara i samma "underjord" (vet inte vad det heter på engelska) men ska börja göra den slumpmässiga så fort den är uppe, man får väl lite guld för den också som pris.

Har standart versionen och den innehåller Wrath of the Lich King. Archology har jag också som extra jobb, men tror att den jag menar heter Inscription.

//Flöffo

Ladydragon
2014-05-23 17:02
#3

#2 tror det blir enklare om du försöker använda dom engelska orden när du beskriver något….översättningen till svenska kan bli rätt konstig och svår att förstå 

#2 själv brukar jag ägna rätt lite tid åt att lvla reputation då det tar tid är tråkigt och jag tror oxå det är rätt svårt att tjäna pengar på det 🤔

underjorden?? instances/dungeons eller vad menar du? 

aah tyvärr har jag dålig koll på vad som ingår när man köper WoW nuförtiden…..var ett antal år sen jag köpte WoW 

Inscription vad jag vet så är det rätt svårt att tjäna några pengar på det i så fall bättre att använda det till att göra glyphs till sina egna gubbar 

en sista sak…det finns en hel del sajter som man kan köpa WoW guld för riktiga pengar…detta är INTE tillåtet och man riskerar då att få sitt konto permanent nedstängt……

Flöffo
2014-05-23 23:28
#4

#3 Jag har spelet på ett annat språk (fråga inte varför xD), det är därför jag inte vet vad allt heter på engelska. Översätter det som det heter på ryska så ber om ursäkt i fall det blir väldigt knasigt.

Har i alla fall fått upp reputationen (jag gör det för att kunna köpa en hippogriff) till det som behövs.

Jag valde inscription eftersom jag inte visste att man kunde rista in symboler utan den. Så jag funderar på om det vore smartare att byta. Jag har ju herbalism som jobb också som jag helst inte vill byta eftersom det är det mest utvecklade jobb jag har. Finns det kanske något som är bättre än inscription som passar till det jobbet? Eller borde jag skaffa två helt nya? Eller behålla båda?

Dungeon verkar det heta ja.

Jo jag har hört att det inte är tillåtet att köpa guld. Vad jag har förstått kommer det från hackade konton där folk stulit andras guld och det låter inte så trevligt.

//Flöffo

Ladydragon
2014-05-24 12:18
#5

#4 måste ändå fråga varför på ryska just? 🤔

glyph såna som man gör av inscription finns oxå att köpa på action house som finns i alla storstäder….dock kan priset variera rätt mycket och det kanske inte alltid finns alla utlagda där heller

Flöffo
2014-05-24 18:29
#6

#5 Bland annat för att jag kan ryska bättre än engelska (är rysk så därför).

Jo det vet jag nu, men visste inte innan. 🙂

//Flöffo

Annons:
Ladydragon
2014-05-24 20:39
#7

#6 suck den tanken hade jag inte ens tänkt 😞

kollade Wowhead och om du åker till Borean Tundra lvl 68 till 72 tror jag  (Wrath of the lich king) så finns där en del quests som ger rep för Cenarion Expedition
om du är alliance så går det båt från Stormwind….
horde har jag ingen riktig koll på men om du kollar Boeran Tundra på WoWhead så tror jag där finns tips 

här finns mera tips från Wowhead

sen www.wowhead.com är en mycket bra sida för det mesta som rör WoW söka på quests faktions och annat…
den är på engelska så jag antar att du får översätta från ryska i så fall 🤔

Flöffo
2014-05-24 21:49
#8

#7 Jag har redan fått upp reputationen så mycket jag behöver, men tack ändå! Fick kämpa ett litet tag men nu är det äntligen klart. Just nu har jag ungefär 1400 guld så lyckas få 300-400 per dag. Kanske inte jätte mycket men det går framåt i alla fall. 🙂

//Flöffo

Hesat
2014-05-26 08:22
#9

Först och främst så spela på det sätt du själv tycker är kul. Jag tycker inte att ett spel ska kännas som ett andra jobb. Om du exempelvis inte gillar att fiska så gör det inte. Jag brukar själv fiska medan jag dricker morgonkaffet på helgen, göra det dagliga fiskuppdraget och sedan köra igång med uppdrag, reputation etc. Blommor blir mest "på vägen" till olika ställen. Då rider jag/flyger själv dit jag ska vid uppdragen (istället för att köpa flygturen) och följer kartdelar där jag vet att det finns en hel del blommor. 

Nu vet jag inte hur det ser ut på de ryska servrarna, men det kan vara värt att hålla koll på blom-priserna på auktionshuset. Vissa blommor används specifikt för att snabbt öva upp alkemi och brukar kunna ge ett högre pris. Eftersom du håller på med inskriptioner så behöver du endast blommor att mala ner och inte specifika blommor. Det finns ca tre olika blommor för vare slags pigment. Jag brukar sälja de blommor för varje pigment som ger mest på auktionshuset och behålla de som är billiga själv. 

Det samma gäller tyg. På vissa servrar går det att sälja tyg till ett bra pris. Du behöver inte börja med att öva upp första hjälpen utan om du hellre vill ha guldet så sälj tyget på auktionshuset.

Sedan så kan vissa gröna rustningsdelar vara bra att sälja på auktionshuset sedan den nya transformeringen av rustningar dök upp i spelet. Jag kommer inte ihåg på rak arm vilka set som är eftertraktade men sök gröna rustningsdelar från level 15-35 och sortera på pris. Du kommer att se vilka delar som är eftertraktade.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Flöffo
2014-05-26 15:31
#10

#9 Okej, tack!

//Flöffo

[TanatosNyx]
2014-05-26 17:18
#11

bästa vägen till en bra ekonomi är helt enkelt att spela spelet så som det är tänkt i stället för att "jaga pengar". Questa, levla, raida när du når maxlevel. Inscription behöver du vara lvl 90 för att kunna göra pengar på, eftersom det är 90 grejorna som säljer främst. Så kolla en guide på hur du maxar inscription till 600 på snabbaste billigaste sätt under tiden du levlar din karaktär.

Herbalism är lite bonusinkomst främst, man får lägga rätt mycket tid på att få ut guld av det, även på maxlevel. Mitt tips där är att du när du når lvl 90 startar upp din farm i halfhill, maxar reputation med the tillers och börjar odla enigma seeds, så kan du tjäna pengar på golden lotus genom att lägga typ 2 min om dagen på din farm.

Kolla också vad som verkar populärt på auctionhouse på din server, det är väldigt olika vad som säljer bra. På min server säljs 1 golden lotus för 35g, vilket är väldigt standard. Jag brukar få mellan 3-8st lotusar per dag i min farm. 

Själv får jag guld främst via alchemy + herbalism. Jag tillverkar flasks och säljer på AH, brukar få in 600-1200g per dag bara genom mina farms, men då har jag 5 farms igång också (alltså 5 st lvl 90 karaktärer).

Flöffo
2014-05-26 21:10
#12

#11 Okej, tack så mycket. 🙂

//Flöffo

michellepetersson95
2014-07-27 23:56
#13

Jag själv har precis börjat köra med mining och JC på min lvl 73 gnome/lock. Ska med få ihop $ för och kunna köpa bla snabbare flying. Får se om jag byter när WoD kommit ut :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: