Annons:
Etikettdruid
Läst 1000 ggr
michellepetersson95
2014-08-07 13:59

Healer i dungeons? (Druid)

hur brukar ni göra i dungeons när ni har healer rollen? =)
(har precis börjat på en druid så är bara i lvl 28) =)

Annons:
[TanatosNyx]
2014-08-07 14:02
#1

Sätter target på tanken och mainhealar den konstant. De andra får hålla till godo med de tillfällen som blir över att heala dem.

Jag minns inte på vilka levels man får vad som druid, men det mesta är ju "hottar", dvs du healar över tid. Dessa ska du hålla uppe konstant på tanken.

Gurky
2014-08-08 16:19
#2

Heala när det behövs, men för det mesta blir det till att man DPSar. 

Brukar oftast räcka med en Rejuvenation eller det och en kombo med Swiftmend för AoE (area of effect) healing. Annars brukar det vara Nourish som gäller när man är låglevlad.

Hesat
2014-08-08 18:21
#3

Mmm…. min första karaktär var resto druid (i beta samt vanilla). Många kossor i Mulgore har det blivit med åren. 

På lägre lvls i random-grupper så har jag prio på att hålla tanken vid liv. Faller tanken är det lätt hänt att alla faller. Om jag ser att en DPS tar mycket aggro så kastar jag lite heals där om det finns tid. Om tanken faller och en DPS tar över aggron för att rädda situationen så fokuserar jag all healing på den. Allt är bättre en en wipe i random-grupper iom. att de ofta då löses upp. Om jag får aggro så har jag ett simpelt macro kopplat till en knapp som säger "AGGRO ON ME! HELP ME OUT HERE!" i grupp-kanalen. Det brukar kunna få de flesta att reagera. 

På högre lvls så kör jag macron och hela baletten.Det finns helt ok guides för detta på exempelvis www.icy-veins.com. Detta behöver du dock inte tänka på när du levlar upp.  I 40-manna raids rekommenderar jag att det skapas en egen druid kanal i Teamspeak/Ventrilo för att snacka skit och ha skoj. En björndans i ring är obligatoriskt. 

Argh! Nu känner jag ju för att skapa en ny druid igen. Jag får nog döda en av mina alliance karaktärer på någon pve-server och göra plats 😂.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Citronpeppar_ftw
2014-08-09 12:00
#4

Skulle rekommendera addonet Vuhdo. (http://www.curse.com/addons/wow/vuhdo)

Lite segt att komma igång med, men finns en mängd guider på sidan jag länkade. Lika bra att träna på från början.

michellepetersson95
2014-08-09 12:21
#5

Okej. Är det gratis osv då? :)

BettaSplendens
2014-08-10 20:24
#6

Annars är addonet grid och clique väääldigt enkelt att använda :) ladda ner curse client så hittar du det där.

Annons:
Upp till toppen
Annons: