Annons:
Etikettoff-topic
Läst 7744 ggr
HUMAN0ID
2014-09-25 22:18

Tips på ny dator (WoW)

Hej, jag håller på att leta efter en ny dator. Men är så dålig på att hitta sånt själv osv så behöver lite hjälp. Det ska alltså vara en stationär och inte för dyr, men ska klara av att spela spel som World of Warcraft på hög grafik (high, ultra). Som sagt, kan inte lägga ner för mycket pengar på det, även om det kanske behövs för en bra dator. Men någon hyfsad borde man väl kunna hitta. Tack!


Annons:
Hesat
2014-09-26 10:46
#1

Allt är relativt så det är lättare om du i kronor säger vilken budget du har samt vad du har för dator idag. Då är det lättare att se vilka alternativ som finns.

Om du har en liten budget (<6000.-) så skulle jag se om jag kunde uppgradera min nuvarande dator eller vänta tills jag sparat ihop en större budget.  

I och med lanseringen av WoD i november så kan det krävas mer av klienten för att spela med bra fps i ultra.

Medarbetare - Halloween.ifokus

HUMAN0ID
2014-09-26 21:58
#2

Tack för tipsen.

Har en laptop som håller på att falla samman totalt haha så..


Hesat
2014-09-27 12:37
#3

Aah, då förstår jag. Både Komplett och Inet har hyfsade paket som går att justera efter eget tycke om man inte bygger burken själv, men de gaming-datorer jag tycker är prisvärda  för att kunna hålla några år börjar runt 7000-9000,-. 

Nu är inte min åsikt någon exakt sanning så det går ju att söka runt på närliggande forum som ex datorn.ifokus och datorspel.ifokus där jag vet att andra användare har rekommenderat datorer för lägre budget. Kan vara värt att kika på. Så länge du utgår från en i5 quad processor (hashwell önskvärt) och ett bra moderkort så går det att uppgradera minnen, hårddisk och annat vid senare tillfälle. Jag själv har mina datorer i ca 5 år och byter ut minnen, grafikkort och hårddisk efter ca 2-3år beroende på hur spelmarknadens krav utvecklats.

Medarbetare - Halloween.ifokus

koompiis
2014-09-27 20:39
#4

#0 Lär fråga, är det en dator som du ska kunna plocka ihop själv eller köpa en komplett? För jag kan säga att ifall du är eller har någon kunnig person som sätter ihop datorn till dig så är det ju klart mycket billigare i mitt tycke.

[Xenomorphine]
2015-03-04 00:58
#5

Nu är det en gammal tråd, och du kanske redan har köpt en ny dator…
Men jag rekommenderar att du bygger en egen, om du kan eller har någon som kan vägleda dig. Jag var/är noll datorkunnig, men fick lite hjälp av min pojkvän och kom snabbt in i det hela. Med hjälp av tutorials på youtube var det inga problem alls att bygga ihop den.
Fördelen med att bygga egen är att du själv kan bestämma prisklassen på datorn och specsen :)

HUMAN0ID
2015-03-07 23:34
#6

Ja jag har en nu, min syster pojkvän byggde ihop en till mig som funkar super! :)


Annons:
Upp till toppen
Annons: