Annons:
Etikettshaman
Läst 2494 ggr
Shalin
9/6/15, 9:11 AM

Hjälp med min elemental shaman?

Hej gott folk.

Det är så att jag verkligen behöver hjälp med min elemental shaman chansu på servern sylvanas. Guildisarna klagar på min dps med all rätt. Den är alldeles för dålig runt 20k i raids. Jag låg innan på 30 så jag vet inte vad som har hänt. Jag vet inte ifall mina stats är fel när jag bytt gear och så. Jag tycker jag läser på och kollar videos om hur man gör men det verkar inte funka för mig. 

Har bytt ut lite talents och grejer och provat target dummies och verkar då iallafall komma upp i 30k. Men så fort jag ska röra på mig blir det såklart mindre dps. Jag har itemlevel 683.


Annons:
Grace2009
9/6/15, 9:49 AM
#1

Jag suger också när jag måste röra mig mycket. Det har klart blivit svårare när man inte kan springa och casta Lightning bolt samtidigt. du får försöka utnyttja Spiritwalker's Grace, annars är det att dps'a, ghost wolf för att springa ikapp och dps'a, ghost wolf igen för att springa ikapp 😛

Har du koll på dina stats? Jag kör med Intellect>Multistrike>Haste=Critical. Haste är bättre för single target medans crit är bättre för AoE så det beror på vilken typ av fight du vill vara bättre på. Jag blandar crit och haste hejvilt.

Håll Searing totem och flame shock aktiv hela tiden. Det gör inget om du overwritar en gammal flame shock, se bara till så att den alltid är på mobben. Så snart det är möjligt, casta Lava burst. Elemental blast kommer nu, sedan Earth shock när du har 17+ charges. Använd Lighning bolt som en filler medans du väntar på att kunna göra dina andra abilities. Lightning shield på dig själv såklart. Detta är en single target rotation, ganska basic så du har nog koll egentligen.

Ascendance har bara 2 minuter cooldown, så fega inte att använda den för trash imo.

Det är väl lite basic. Jag skulle tipsa om att läsa guiden för elemental shaman på icy veins. Det är en del text, men det är bra skrivet och det jag försöker att leva efter på min shaman. Tyvärr är jag ingen riktigt raider utan mer av en casual player.

Shalin
9/6/15, 7:40 PM
#2

Jag gör precis allt det du nämner förutom att jag kan vara lite glömsk med mina totems och jag använder nästan inte ascendance alls. Men du har rätt man ska inte fega för att använda den när den nu kan användas så ofta.  Jag håller på och läser guiden på icy veins nu och kom på en ny grej jag kunde göra. Jag översätter det jag behöver veta till svenska. Jag förstår engelska mycket bra men det kändes plötsligt mycket lättare att förstå sina talents och så nu. Så det ska jag prova samt försöka få tag på någon elemental shaman. Tyvärr har man ju bara en enhancement shaman i guildet. 

Jag har alltid haft svårt för det här med stats och gear. Det verkar som att det blivit sämre så fort jag fått annat gear. Man byter ju ut en massa ett tag och det var där tror jag det blev fel. Det var mycket lättare förr då man fick veta att du ska ligga på 80% mastery eller du ska ha 70% intellekt. Nu känns det som att alla blandar hej vilt och apassar det till sin egen spelstil. Men jag blir bara extremt förvirrad och vet inte vad jag ska ta mig till. 

Tack så väldigt mycket för hjälpen :) Ska kolla runt så mycket jag kan eller prova enhancement som guildisarna föreslog.


Grace2009
9/6/15, 8:24 PM
#3

#2 Du ska såklart välja den spec som du trivs bäst med. Jag är dålig på att röra på mig, så jag trivs med att vara ranged.

Och man kan aldrig ha för mycket multistrike 😎 Jag har nog multi på alla mina items eftersom det boostar min dmg mest. Det är lite som i Pandaria då man inte kunde ha för mycket mastery som ele shaman, i princip.

Men jag önskar dig lycka till! Har du några frågor, så ställ dem! Jag kan försöka att besvara dem i alla fall.

Upp till toppen
Annons: