Annons:
Etiketterpatcher-expansionerevents
Läst 69 ggr
Nephi
11/16/22, 2:08 PM

Pre-lauch Dragonflight

Idag drar pre-launch eventet igång för nya expantionen Dragonflight. Dragonflight släpps den 28 november.

Har du dessutom förbokat Dragonflight så kan du från och med idag spela son en dracthyr, en typ av drake, denna öppnar även världen till en helt ny klass Evoker (endast dracthyr).

Någon som testat ännu? 😁

Jag har hittills bara kört intro questen men tycker det verkar kunna bli en kul ras och klass att spela.Jag ser defenitivt potensial i Dracthyr Evoker som mountfarmer om man gillar sånt.


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Grace2009
11/16/22, 2:12 PM
#1

Inte provat dracthyr men dödat en del elementaler i pre-eventet. Hade tänkt att fortsätta med min shaman i dragonflight vilket som :)

Maleficum
11/16/22, 2:32 PM
#2

Har haft flera års paus från WoW men började köra lite igen nu när man kan spela upp till level 20 utan att prenumerera (saknar dock pet-battles massor).

Funderar på att börja prenumerera dock och spela lite mer aktivt igen men vet inte om jag kommer köpa Dragonflight då eller inte (har väldigt begränsat med pengar tyvärr och även tid) men det låter skoj!
Sen har ju alla jag spelat med förr slutat spela och inga andra jag känner som spelar (var dock aldrig riktigt intresserad av end-game spelandet så det kanske inte spelar så stor roll).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Nephi
11/16/22, 2:59 PM
#3

#2: Finns alltid nytt folk att hitta :) Började om för några veckor sen i en ny guild, förra var väldigt end-game fokuserade medans denna pysslar med lite allt möjligt :) Pet battles, pvp, mount runs, mog runs, achievement runs 😁

Du kan ju alltid testa en månad och hittade du inte tillbaka så blev det inte så 😉


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Maleficum
11/16/22, 3:13 PM
#4

#3: Jag är nog mest rädd jag ska fastna helt och spendera för mycket tid på spelandet 😂

Men låter ju som en bra guild variant du hittat.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Nephi
11/16/22, 3:19 PM
#5

#4: Haha 😁 Hittar du tillbaka så kan jag nog fixa en inbjudan till dig om du vill ha 😉


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Maleficum
11/16/22, 3:50 PM
#6

#5: Det hade varit toppen ifall jag bestämmer mig för att börja spela igen :)

Vad för server och vilken faction är det? (I fall jag börjar spela så kan det ju vara bra att veta vad jag ska satsa på).

Har främst spelat Hord tidigare (på Emeriss och Argent Dawn) och av någon anledning så fanns ingen av mina Alliance karaktärer kvar nu när jag börja spela igen (tror inte jag tagit bort de innan jag sluta spela sist).

Just nu leker jag mest runt med de olika raserna och klasserna (även om jag alltid faller tillbaka till Hunter :P).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Nephi
11/16/22, 3:53 PM
#7

#6: Horde på draenor 😁


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Maleficum
11/19/22, 9:17 PM
#8

Vet inte vad som hände men idag kunde jag köra pet battles och spela på mina hög level karaktärer (och levla över level 20) trots att jag fortfarande inte prenumererar!

Men har ju såklart glömt allt när det kommer till pet battles så förlora ju stort 😂

Får se om jag kan fortsätta imorgon då kanske jag passar på att försöka samla lite nya pets.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Nephi
11/19/22, 9:21 PM
#9

#8: Det är gratis helg, så alla får fre kväll-sön att spela dem expantioner dem redan äger om jag förstod det rätt 😁

Rekomenderar att du laddar ned Curseforge och installerar Rarity om du gillar pet battles 😉


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Maleficum
11/19/22, 10:25 PM
#10

#9: Synd jag missade att det började igår!
Hade helt klart gjort andra grejer om jag vetat det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Nephi
11/19/22, 10:38 PM
#11

#10: Hade jag tänkt till hade jag självklart skrivit här när jag fick mejlet 😅


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Maleficum
11/19/22, 11:00 PM
#12

#11: Jag kanske skulle varit lite mer noga med att hålla koll på nyheterna i launchen också.
Men märks att fler spelar för jag har blivit utkastad några gånger (och spelet frusit) fast jag spelar med karaktären jag har på en server med få spelare.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
11/21/22, 2:17 PM
#13

Så, satt och spela nästan hela dagen igår 😅
Lyckades levla min main karaktär till 58 (var 37 tror jag innan? Den var maxad när max level var 90). Gjorde uppdragen så jag låste upp räv rasen så jag kan spela med dem och samla på mig några nya battle pets (så är nu uppe i straxt över 500 stycken) och levlade upp några.

Körde helt klart mycket pet battles när jag sluta sist för majoriteten av mina karaktärer stod parkerade framför olika tränare för att köra de dagliga uppdragen (bla min level 11 warlock som stod parkerad nere i Uldum, kan verkligen inte minnas hur jag lyckades ta mig dit med den).

Kommer nog dock låta bli att börja prenumerera och köra på riktigt så länge jag har datorn jag har för det laggar en hel del speciellt i de större städerna eller där det händer mycket (tog zeppelinaren till Orgrimmar och han inte ens hoppa av för det lagga så mycket så när det väl ladda var den på väg tillbaka igen) så tror det är ganska kört att spela med andra eller spela mer aktivt (startområdena går ju rätt bra för det är ofta lite folk).

Men det var skoj att köra på lite "på riktigt" och saknar verkligen en del saker (men saknar inte hur lätt det är att fastna när man egentligen borde göra annat).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Nephi
11/21/22, 3:22 PM
#14

#13: Tråkigt! Men samtidigt förstår jag för det blir jobbigt att spela om inte grafiken laddar som den ska och det krånglar 😅


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Maleficum
11/21/22, 4:49 PM
#15

#14: Ja, är lätt irriterande när allt bara hackar och personer man ska snacka med inte dyker upp och man kan inte flytta sig från punkt A till B utan att hamna borta vid punkt E helt plötsligt 😂

Men kanske inte så konstigt då min dator är 9 år gammal och var ju inte direkt en värsting speldator från första början.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Garm
11/21/22, 5:02 PM
#16

Jag känner mig lite underväldigad, eller vad jag ska kalla det, av det jag sett av Dragonflight hittills. Förmodligen beror det på att jag är lite trött på nuvarande expansion, eller det hoppas jag är fallet bara. Vill bli glad av spelet igen! Än så länge ser det ju fint ut, men kommer jag se fram emot att logga in om kvällarna? 😅

Pre-patch eventet känns lite småtrist, det finns inte så himla mycket att göra, men det är ju ett bra avbräck för min WoW-tistress 😄

Har inte köpt DF än, men gör det så småningom. Dracthyr kan jag således alltså inte spela än, men har planer på att iaf testa.

Har nyligen nytt main, från void elf mage till gnome hunter och har kul med det. Spelar alltså Alliance på Argent Dawn och så lite Horde på Draenor.

Jag bytte från Horde till Alliance när jag började spela igen ett halvår innan slutet av BfA, för att ha någon att spela med. Min gamla server var tom på gamla kompisar. En irl-vän splade Alliance, så då blev det det.

Upp till toppen
Annons: