Tvångstankar!!!
Jag tycker det är super roligt med att dom lagt in achievements….
MEN, man får ju tvångstankar av det…
Jag kan få för mig en kväll att jag bara måste göra olika av dom.
Tex. en kväll satt jag och fixade achievementen där man ska laga 46st rätter från northrend.
Ek-- bara tittade på mig med en konstig blick och skakade sedan på huvudet. hehe.
Vissa av dom är ju helt sjuka. tex. döda visst många små djur under en viss tid.
men dom roligaste tycker jag är ju alla hjärtans dag och alla dom aventsen.
På bilden gjorde jag Critter gritter

Hahah jag gjorde den på prästen de tog ca 3 timmar att få allt..
Men rått f*n som man ska få upp den får jag aldrig :S

#2 hehe jag tror jag har typ 3-4 guld coins kvar, men jämnt när jag känner för att fiska så står det tjock med folk där redan. nej råttan är ju omöjlig

Känner så väl igen tvångstankarna.
Älskar achievements :o))
Nu är det nog tyvärr inte där mina tvångstankar ligger mest.
Det är mina dailys…
O inte bara MINA dailys.
Måste (hmm kanske inte men jag är så snäll så ;o) även göra min sambos dailysar.
Men är man sjukskriven o hemma så är det bäst att göra dem på förmiddagarna när allt vettigt folk är o jobbar o servern är lugnare lol
Det är ju bara det att de 11 jag gör åt mig o de 14 jag gör åt honom…de tar ju en liten stund…
Visst är man knäpp haha
O nu är jag nyopererad i höger axel så jag har vänster hand att spela med.
Går liiite trögt ;o)

#4 oj det var inte lite daily direkt. just nu har jag bara cookingen att göra för att få awards och kan köpa chef hat =)
Ja den får man ju hålla på ett tag med.. När jag orkar o få lusten tillbaka ska jag väll göra de på prästen men just nu lvl jag min horde ett tag det är helt annat än att spela ally :)

#6 jo det är ju 100awards man behöver *suck*
man får hoppas att man får många extra när man lämnar in dalyn :)

#8 ja man kan ju alltid hoppas =)
Jag älskar achivementsen för dom påminner mycket om sesonals ;P Men jag har också fastnat för fishing men för mig tog det två veckor att få alla pengar och flippade mitt mynt hela dagarna första tiden.. nu skräpar den i banken ^^

#10 jadu jag har som sagt inte ens fått alla mynten ännu =P

#12 jo det är ju allt det jag gjort. och jag kan ju mest spela sent på kvällarna då lillen somnat och är det lite folk vid fontänen då??? NEJ inte direkt, den är ju översvämmad med tjockisar 
#13 vi måste ha en trött server (eller båda jag fiskade på shamanen på).. runt 7 på kvällen är det tjockt, runt denna tid är det kanske 2 st..

#14 ja det kan jag inte kalla det på neptulon. vid denna tid är det fullt i dalaran då alla raider slutat
#15 O.o
på våran server startar dom 21.00-00.00

#17 är det dom ända achivements du har kvar???? 
#17 har du sköldpadds mountet? 
Har fiskat efter råttan många gånger i längre perioder och bestämde mig för att titta in Thottbot. Hittade ett tips om hur folk lyckats få upp råttan och även om det kändes långsökt så testade jag tipset. Tog mig inte ens 12 minuter innan den "lille" rackaren fanns i min inventory
Vad göra? Det springer en råtta på bryggan, helt enkelt döda den och hoppas på det bästa. Har fungerat för minst fyra personer så det kanske kan vara sammanträffanden eller något som fungerar på riktigt. Ni får testa.
Guldmynten gick fort att få upp, tog mig nog bara tre dagar med sporadiskt fiskande. Värre är det med One that didn't get away, har fortfarande inte fått en enda av dem.
Cooking är jag snart klar med (har inte alla recept ännu och inte heller hatten) och jag jobbar lite smått på Loremaster då och då. Har 500 quests i Kalimdor att göra och hur kul är egentligen det som lvl 80?
Slutsats: achievments är grymt kul och beroendeframkallande!
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#18, 19, nä, har lite fler kvar, men dom två är helt klart det som verkar ta mest tid.
Sköldpaddan verkar inte så svår att få upp (fiskenörd - ja) & ang One that didnt get away, den sägs ska va lättast att hittan utanför Bloodhof Village, iaf för horde.
Cooking är klar & First Aid är klar. Sen har jag några kvar på Loremaster & Exploration. Men det mesta som är lätt & gratis har jag gjort. Nu är det grinding av rep till olika BGs, factions, hitta böckerna i Dalaran (& alla dom utanför oxå…) & spara pengar för att få alla tabarder, mounts & pets.
Sen att det är min hunter jag försöker få achievment på gör att dom flesta som har med raids att göra tyvärr går bort då shamanen behövs bättre där. Men jag får väl börja puga lite Naxx & få dom gjorda iaf 
#21 Ah, det kanske jag skulle ta och testa. Insåg först nu att det bara är en av dem man ska dra upp, lite klantigt av mig
Har varit i Howling Fjord hittils och fiskat upp enorma mängder Fangtooth Herring i jakt på Dark Herring. Men då så, har jag något att göra i helgen när jag får tillbaka mitt lösenord till WoW (pojkvännen har ändrat så jag inte råkar fastna i spelet istället för att plugga till tenta).
Värdinna på Fantasy

det var ju smart av honom, för det är lätt att fastna även fast man har viktigare saker att göra. själv är min playtime slut just nu och jag väntar på pengar men så fort jag får dom blir det att spela igen =)
Jag testade det med råttan och har hitills inte funkat för mig ;P för jag tyckte det var så långsökt när jag läste det på thottbott så jag var tvungen att testa ^^
CONFIRMED, idag testade jag att slå ihjäl råttan med fiskespöt istället för att döda han med ranged attacks.. vilket skulle hjälpa i denna långsökta teori om hjälp för att fiska upp råttan.. det funkade ^^ confirmed confirmed.. och här sitter jag och fiskar råttor när jag egentligen borde vara nedbäddad med en termometer i munnen och ett blött omslag på pannan :D
#25 Grattis. Då kan det ju faktiskt vara något. Fler som har testat?
Värdinna på Fantasy
#26 Tackar, rekomenderar alla som suktar efter råttan att iallafall testa ;)

Då måste jag testa rått-teorin imorron =)

åh det måste jag testa senare =)

haha ja men dom är ju roliga att göra :)
Tvångstankar utan tvekan, de senaste dagarna har jag lyckats skrapa ihop närmare 20 achievments, senaste är Hail to the Chef och The Northrend Gourmet. Har jag bara mössan, 10 recept och 36 Cooking awards kvar innan jag är klar med alla cooking achievments.
Värdinna på Fantasy
JAg har salgit ihjäl råttan massor av gånger men ändå inte gått den :S

#32 vad du är flitig =)
fick 6 achivements häromdagen.. två borean thundra quest och 2 grizzly hills quest och fall off naxxramas och ett quarter quest (som jag missat varends gång jag gjort naxx innan, bra chivements dag utan att egentligen jaga, ville bara ha cash och gjorde ofärdiga quest på low lvl ställen och resten var ren tur.

åh vill oxå göra achievements nu men har ingen speltid=(
Hihi, det är inte bra med sommarlov och inget jobb fören efter midsommar. Har snart inga fishing achievments kvar, har till och med lyckats dra upp Old Ironjaw i IF. Ska ge mig på Booty Bay fishing contest på söndag så får jag se om jag lyckas bli "Salty" eller ej. Har aldrig brytt mig om att ens försöka dra upp fiskarna innan så det kan bli intressant. 
Värdinna på Fantasy
Har fått pippi på quest achivements nu
Jag har nyss blivit 80 med min horde hunter som jag aldrig trodde jag skulle få upp i lvl då jag gick över o spela ally så nu skillar man yrken och försöker få upp killen till 80 på horde med :D så man kan välja vilken server man vill spela på. :) Vi gör Q tills vi får achivements innan vi byter ställe :D samt man får ju en del G när man är 80 så de är ganska bra.
GZ, jag stress lvlade till 80 nästan för jag var smått besviken på wotlk så jag gör de questen nu för jag behöver cash ^^
hehe :D jag har ju visserligen 3 lvl 80 på annan server men de var roligt att ha lvl sin allra första charr till 80.

har nu provat döda råttan med fiskespöet och fiskat i en halvtimma nu och ingen råttan än så länge =(

man måste kanske ha fullt fishong skills eller?

ingen råtta efter 1 timmes fiskande ännu ingen råtta och ändå har jag dödat råttan på bryggan så fort den kommigt tillbaka

Visst är det underligt vad som får en att sitta 3,5 timme och bara fika i den där fontänen i Dalaran? Jag älskar också dessa Achivements

#45 ja det skulle jag nog kunna göra men inte när man ha småbarn ;)

Ser att jag skrev fika i #45, men det ska ju vara fiska.
Jag gör även achivements på mina söners acc.
#43 Får du upp en massa skräp när du fiskar borde du använda lures (vilket man måste även vid full fishing skill om man inte vill få upp en massa dränkta råttor och trasiga linor när man fiskar i sewers). Annars kan du ju se det som att du åtminstånde levlar fishing med chans på bonus i form av en förväxt råtta.
Värdinna på Fantasy

#48 har har epic fiskespö och använder krokar på de men får inget iaf=(
#49 Mmm, läste någonstans (ska rekommendera att sidan läggs bland länkarna här när jag väl hittar den själv igen) att man behöver 500-något i fishing för att få fisk hela tiden i Dalaran samt Frozen Sea.
Värdinna på Fantasy

#50 okej men jag tror oxå man måste ha fullt i fishing för att de ska funka
Testat att ta underbelly elexir?

#52 funkar det'?
#53 Nja men du får 50+ i fishing och då stackar det med fiskespöts + i fishing och lure/krokarna..

#54ok tänkte mer om det va ett till knep för att få råttan
Nej bara + i fishing kan inga mer knep än att slå ihjäl råttan för det funkade för mig ;P
Jag har testat att s¨lå ihjäl råttor men inte fått något :S dom ligger bara döda och går inte att göra nått med :S
#57 Tja de ska ju inte användas till något, bara döda dem med fiskespöet och sedan fortsätt fiska. Fungerade för både mig och werner. Har funderat på om det kan bero på vilken tid man fiskar också.
Värdinna på Fantasy
Jag får fortsätta testa då :D
Hur många fiskar efter att ni slog råttan fick ni råttan ?
Jag fiskade vid typ 1 på natten och fiskade 7 fiskar efter att ha slagigt ihjäl rådisen.
Btw fick 50 pets nu + skunken :D sprite darten droppade äntligen :D 3 dagars grindande.
#60 Jag räknade inte antalet utan tog tiden. 12 minuter från det att jag dödade första råttan (dödade två till så fort de spawnade) fick jag upp den. Även jag fiskade sent på natten, minns ej dock hur sent men det var knaske runt tolvsnåret.
#61 Grattis =) Bara 24 kvar till rådjuret nu då…
Värdinna på Fantasy
jag fiskade runt 24 tiden satt väll ca 30 min o ingen rått j*l
#62 ´tjufofyra stycken.. GAAAH..
#64 Haha, vänta tills du får för dig att skaffa 100 mounts rewarden. Då känns 75 pets som småpotatis.
Värdinna på Fantasy
mens mounts räknas ju både land och flying och de finns det så många varianter du kan köpa rakt upp och med bara olika färger, köper jag alla grund mountsen för troll har ja ju redan 6 stycken ^^ köpa alla nether rays for shatari skyguard har du ju 6 där med.. bara ett pet.
#66 Jag har 65 stycken nu och då är alla "lätta" tagna. Nu är det bara en massa grinding upp till exalted med en massa factions där man får en eller två mounts (max) samt att det krävs en massa pengar (traveler mounten med flera är ju inte direkt billiga). Det tar sin lilla tid.
Värdinna på Fantasy
traveler mamuten känns ju väldans avlägsen när jag inte har guld för epic flying ens, kändes så ondöigt när det var rare att få en drake i tbc osv. men nu får man ju drakar lite överallt ^^ Men nu har jag startat engineering på en alt som jag lvlat med mining och BS men tog bort BS för jag vill göra mecanohog på den så småning om, den är dyr att göra men svindyr att få byggd eller köpa på ah ^^ så alla cash går till proffs nu :S suck
Kan inte skriva så mycket annat än att jag fullständigt håller med! Tvångstankar så det skriker om det, en mycket farlig lek. 

#69 hehe ja otroligt. men det är roligt när de blir events som midsommar nu så man får lite nya att försöka samla på sig =)
Definitivt! 
Får nog inte sista delen av midsummer sättet, vart helt passiv hela helgen och suttigt bänkad framför CNN och kollat på memorial of Michael Jackson.
nej det är svårt om det alls går att få både pet, dansande tjejen och setet. men setet behövs för att få titeln :/
vill ju ha pet från bossen också men får bara cloaks…
#73 samma här bara cloaks och daggers ;S men dom har ju releasat tydligen så man kan ta braziersena igen så jag om man orkar fixa alla igen så kan man nog få pettet och skorna.. behöver bara dom från vendor, resten av settet har jag och den dansande bruden skaffade jag förra året.