World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etiketthorde
Läst 1374 ggr
[Dandelion1000]
0

en förfrågan

Hej!

är det lugnt att man lägger ut en annons om att sälja sitt konto?

FerretCrow
0

Det är okej för mig som Sajtvärd att du gör det. MEN är du medveten om att blizzard bannar dig om det kommer fram? dom låser ju accet du säljer och dit namn kan bli avstängt… Men tack för att du frågade först. ansvaret ligger på dig själv om du vill sälja och riskera att bli bannad och även den som köper får ju ta den smällen att betala för ditt acc och sedan få det låst.

Grotgar
0

Mitt tips skulle va att du bara säger vad du säljer och sedan när du ser en intresserad köpare så säger du namn och armory länk (eftersom blizzard inte har anställda "undercover" köpare x']  )

Ungefär samma taktik som alla gör på Blocket. De svartar för all viktig information.

[Dandelion1000]
0

#2 tack för tipset

FerretCrow
0

#2 tyvärr kan även dessa åka fast =( har hänt en kompis till mig.

werner
0

Känner en snubbe som köper och säljer accs som vi andra dödliga byter trosor och kallingar och han har inte lyckats att åka fast ännu men känner 4 st som åkt fast så det är väll bara dumtur från hans sida. (det värsta är att han köper sämsta skräpet han kan finna, fixar till den och säljer och fortsätter och går back på skiten.)

FerretCrow
0

#5 jo jag vet oxå några som håller på med det och en kompis åker fasst hela tiden och andra inte. men det är ju tråkigt om den som köper accet får det acc han köpt spärrat =( Men då är ju ändå den personen dum som köper ett begagnat acc än att köpa ett nytt, så det blir ju samma skrot och korn lixom.