Byta Account? [Guide]
Är du trött på din gubbe på WoW och känner för något nytt? Men att levla en helt ny gubbe tar alldelles för mycket tid och ork för att ens tänka på?
Många av mina kompisar både online och irl (in real life) frågar mig frågor om det är farligt att byta account på world of warcraft och vilka saker du behöver tänka på. Så jag har gjort en väldigt kort guide.
När du byter är det viktigt att tänka på:
* Ifall det är en class/race du verkligen VILL ha? (nu kan du byta namn och gender så det är inte lika farligt längre)
* Är ni jämngearade eller har han/hon något som väger upp ett eventuellt sämre gear? Byt inte ner dig!
* Har han/hon PCT (Payed Character Transfer) redo? Ifall du vill spela med kompisar måste du troligen byta server och PCT har en månads lång väntetid.
* Försök att få en "ingame inspect" vilket innebär att du gör en lvl 1 på hans server och han kommer med sin gubbe till startstället (som ni gör upp) och du får själv göra en inspect på hans gubbe så du verkligen SER allting han har/inte har.
* Bor ni nära varandra? Möts gärna på ett IT-café och gör bytet öga mot öga. Om inte så ta varandras personliga uppgifter såsom adress, namn, telefonnummer. Det kan verka känsligt men bara för att du har ditt lösenord och e-mail betyder inte det att du är säker. Så länge han har tillgång till sitt pass och CD-kod kan han ta tillbaka accountet när han vill.
* Har du CD-koden till ditt konto? I sådana fall finns det ingen risk alls. Har du flera olika CD-koder av WoW men vet inte vilken som är till ditt konto är det bara att ringa till Blizzards Account & Billing Department. De hjälper med allt och är väldigt trevliga. Kan ta 1:45 att komma fram, dock.
* Rädd för att bli bannad? Var inte det! Jag själv blev "påkommen" att byta mitt account. Jag fick tillbaka mitt original account och blev bannad i 24 timmar, något jag kan leva med.
Har ni några frågor eller om det är något jag har glömt (det har jag mycket troligen gjort) så skriv gärna något så ska jag försöka svara på dom så bra jag kan.
Lycka till!

Då hade du ju tur att bara bli bannad så kort tid. jag vet folk irl som blivigt helt avstängda. så det finns en risk för det. så det är ingen säkerhet alls det du säger.
Details of Incident: Failure to Secure Account - Account traded
Consequences for Account: Account Warning, account suspended for 24 hours (1 day).
Instämmer med #1
Sen är det ju att de kan få tillbaka sitt acc genom att begära nytt lösen genom att han kan sin hemliga kod han uppgav när han startade sitt acc detta gör det mer ostadigt att bli av med sint acc.
Ska man eller om man måste genom sig själv byta acc så försök i stället att byta med någon IRL vän som du känner väl i stället. Det är mitt tipps :)
#3 Jo, de kan ta tillbaka accountet, det är därför du bör ha CD-kod på ditt egna konto och du bör ha deras uppgifter vilket oftast leder till att man inte vågar ta tillbaka sitt konto. Men ja, har din kompis en karaktär han kan tänka byta mot din så är ju det perfekt. Oftast är det inte så, dock ^^
Jag tror ändå att vill de ha tillbaka sitt acc så tar det de ändå.. Spelar ingen roll om de har CD-kod.. Det är bara annmäla det som ett snott konto så får du de tillbaka..

spelar ingen roll om du har cd key. personen som äger accet kan bara fota sitt legg och maila det till blizzard så får dom tillbaka accet och all information skrivs om så som lösen med mera…
Exakt, det var det jag gjorde. Det är därför du ska ha personliga uppgifter så du kan ta kontakt med honom/henne.

#7 jo men dom kan ju bara ge tusan i att svara då man ringer.
man kan ge upp telenr till ett kontantkort som man nyligen införskaffat de behöver man ju inte registrera och efter köpet så slänger man det och återgå till sitt normala mobil nr så tele är inte heller en säkerhet.
I dagens sammhälle kan man inte räkna med att alla har fast telefoni eller ett mobil abonemang.

precis som #9 säger så kan man ju aldrig vara säker på att uppgifterna personen lämnar stämmer. och vad ska du göra om du inte får tag i personen pånummer eller adress? du kan ju inte dirkt polisanmäla dom då det är du som gör ett brott.
Och flytta? ^^,
Ja, de finns risker men de är inte stora när du byter me 14 åringar som knappt har råd till lördagsgodis :) De har knappast råd me nytt mobilnummer

#11 hehe du kan köpa nytt halebop kort för 19kr på mediamarkt =P sedan kan du ju inte heller vara säker på att do,m uppger rätt nummer eller adress ens när du byter
adress? nej
men telefonnummer? Du ringer till honom/henne så du får det "konfirmerat" att det är rätt person..oftast finns numret även på hitta.se så då vet du det äkta namnet också

#13 har du ett kontant kort finns du oftast inte på eniro eller hitta om du inte reggat in numret där. det jag vill komma fram här att detta absolute inte är 100% säkert som du påstår…
Man kan ju inte tvinga någon att regga ett kontant kort om de inte vill.. 

#15 precis de jag mena =) sedan kan du svara på ett par frågor nu i en undersökning på internet och få ett kontant kort gratis oxå =P
Be om hemnummer? ^^

#17 ja men det har ju kanske inte alla heller. jag är 23 och har nyss fått hemnummer och då har jag bott själv sedan jag var 16