World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettrogue
Läst 2109 ggr
rumpino
0

Level 80 casual, vad göra?

skrev detta inlägg på en annan sajt tidigare, tänkte inte på iFokus då, klistrar in det här också, hoppas det är ok med dubbelpublicering.

Vad skall man göra som nybliven lvl 80 casual?

Jag spelar max ett par timmar i veckan. bortsett från min bankalt som jag pysslar lite med var dag, men det är max 10-15 min åt gången.

Arena är inget alternativ då jag ej har möjlighet att sätta av så mkt tid. Vanlig PvP kanske är ett men det blir lite tradigt. brukar gå in o köra nån gång på helgen när det är/var dubbel bonus. Jag vet inte om det är så längre.

Daylis, achivements alternativt levla upp en gubbe till är det jag kommer på. De två förstnämnda lockar mig inte nämvärt om det inte är nån supercool reward som man har glädje av läääänge. FIxa ny eq är inte så intressant då jag inte pysslar med endgame grejs.

Något jag lurar på är att försöka fixa ett coolt mount. Vilket är det snabbaste, tuffaste man kan fixa på egen hand utan för mkt tid/jobb?

Har lurat lite på att försöka sola bossar .. men där faller jag på min eq och rogue är väl inte bästa soloklassen? Klarar man tex baronen ensam för att försöka få hästen …. ?

Andra ideér mottages tacksamt!

Frida
0

Nej du har helt rätt, rogues är inte bästa soloklassen. Speciellt inte utan riktigt bra gear. Hurvida du skulle klara av baronen för att få hästen vet jag inte eftersom jag inte vet vad du har för gear eller hur du brukar spela din rogue. Enda sättet är ju att testa Glad

Jag har tillsvidare slutat raida med mitt guild (pojkarna får leka själva i Ulduar10 tills någon tröttnar och det finns plats över för en ny rogue) och kör stenhårt på att få achievment rewarden för 100 mounts. Så jag grindar rep och guld för fulla muggar. Igår satt jag och kollade upp lite närmare vad mer för "lätta" mounts det finns att tillgå och hittade en rare mob i Storm Peaks som har 100% drop rate på en flying mount. Så om du befinner dig i området när du spelar så kan du ju alltid ta några vändor där han spawnar och se om du får fatt i honom. Ibland kan man ju ha tur.
Sons of Hodir har ju två mounts och gör man deras dailys (vilket inte tar så lång tid per omgång) så tar det inte så lång tid för att få dessa samt en massa guld på köpet.
Argent tournament är annars att rekommendera, massa roliga saker att köpa. Bland annat fem pets och 11 mounts. Sedan är det lite kul att leka riddare Tungan ute

Vad tycker du annars om att fiska? Sköldpaddemounten är ju inte helt fel och man kan sälja all fisk för många penningar på AH. Själv tycker jag att det är ett lätt sätt att koppla av och ändå göra något produktivt.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Dandelion1000]
0

vet ni vart i storm peak rare mobsen för flying mount  kan spawna ungefär eller är det helt random?

Frida
0

#2 Info om Time-lost proto-drake på Thottbot och WoWCollect. Hoppas det hjälper.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

rumpino
0

tackar för svar!

lite trist att bara jaga bättre o bättre eq via rep, heroics etc. dessa blir värdelösa i samband med nästa expansion.

mount är väl enda undantaget.

kör lite pvp, trejdar mkt på ah och ska börja levla en gubbe tänkte jag. så sysselsätter jag mig =)

är med i ett bra guild som raidar ganska mkt men jag är inte med o raidar.