Tank eller Dps?
Jag vill skapa en ny karaktär men vet inte riktigt vad det skulle vara för någon.
Har nu en night elf druid, speccad healer.
Funderar på att skaffa en som jag speccar som tank eller bara dps… Men vilken karaktär ska jag välja? Kan tillägga att jag antagligen väljer skinning och leatherworking som proffesions.
Dual specca druiden till tank och skapa en rogue för dps (om du nu vill ha LW och skinning). Annars är det lite roligt att köra shadow priest eller mage tycker jag.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Klass är rätt svårt att ge råd i att spela i det beror ju på vad man tycker om att spela som. Tycker man om att stå nära o slåss ja då är ju rugge, palla och warrier ett val :) Vill man stå på avstånd så finns ju alla anndra :)
De man kan göra är ju att ge råd vad man själv föredrar och varför :)
Tycker man om att singel spela och göra Q o achievments så tycker jag hunter är det bästa då man klarar av väldigt mycke på grund av sitt pet. Har 2 st lvl80 :)

Det tar ju sin lilla tid för mig att döda en mob nu eftersom att jag bara har spells med casting time och dubbelt så ycket mana som jag har liv.nästa gubbe vill jag inte ha så mycket spells på.. sambon spelar hunter och dör sällan tack vare sitt pet som tar aggron.
men jag har ingen lust att specca om min druid.
kanske skulle skaffa en hunter då?
DU kan ju ha 2 speck på din Drood som du kan skiffta mellan så du behöver inte springa o specka om hela tiden utan trycka på en knapp som finns under din gubbe har jag för mig :)

Hmm.. hurdå?
#5 Dualspecc, gå till din druid tränare så ser du att det finns att köpa kostar 1000g, smidigt som fan är main specc resto och offspecc Ench på min shammy nu hur skönt som hälst :)

#6 Ooh.. 1000g.. Uugh. Kom precis över 1000g gränsen. Tror jag lägger det på mount sen istället och väntar tills jag kommer upp till lvl 80 innan jag gör det. Men då vet jag i alla fall att man kan göra det. 
Men hunter tror jag att nästa gubbe får bli. Men om jag börjar på en ny char nu så kommer jag nog fastna på den och aldrig komma upp till lvl 80 på min main..
#7 Vad är du för lvl nu? Att lvla som healer är ju inte det effektivaste så jag föreslår att du speccar om helt till dps (om du nu inte vill lägga pengarna på dual specc) och sedan speccar tillbaka när du är 80. Då går det mycket fortare.
Värdinna på Fantasy

jag är lvl 70 nu. men nej, att lvla som healer går inte allt för snabbt :P Men nu orkar jag inte ändra det, tycker det är lite sent påtänkt.
Jag har lvl som hoy prsät från lvl 54 det var inte nå problem alls tycker jag.
Testar shadow nu men jisses vad jag dör
Jag klarar mig betydligt längre som holy 
#9 Det är deffinitivt inte sent påtänkt att ändra något sådant, du kommer få ändra din specc många gånger för att anpassa dig till olika situationer. Som exempel finns det olika specc för rogues som är optimala beroende på om man raidar naxx eller ulduar.
Sedan skadar det inte att ha dual specc eftersom du då kommer ha större chans att få vara med i party och raids (man kan även se det som att man är till mer nytta för sitt guild). Om det är fullt med healers men saknas dps/tank så kan man snabbt hoppa in på en sådan position och vice versa. Så det är helt klart värt pengarna.
#10 Det kan ta ett tag att komma in i rätt rotation när man byter mellan holy och shadow. Du klarar dig måhända längre som holy men då måste du ser till hur lång tid (och hur mycket mana) du spenderar på att heala dig själv respektive att göra skada på en eller flera mobs. Som shadow ska du inte ha större problem med att göra tillräckligt med skada utan att dö. Se över din effektivitet och ändra det som behöver ändras så ska det nog gå mycket smidigare, för shadow är snabbare än holy (har själv en priest och testat att levla med båda speccarna).
Värdinna på Fantasy

#0 Dps?
#12 Damage Per Second, i detta fall syftar det på klasser som gör skada (rogues, hunters, mages, warlocks) och inte tankar eller healar. Sedan finns det hybridklasser som kan välja mellan olika "inriktningar". En warrior eller death knight (den senare dock mer åt dps) kan till exempel vara tank eller dps, en priest eller shaman kan vara healer eller dps och druider eller paladiner kan välja mellan healer, tank och dps.
Värdinna på Fantasy

Oki, då vet jag 
# jo jag vet hur det är att spela holy jag har spelat den sen augusti 2005 och det tog inte lång tid att lvl 54 när jag gick över till Holy och stannat som de 
Eftersom jag är van att gå holy så tycker jag att de går ganska fort att döda ändå. Nästa fortare än shadow
då jag har lättare att dö 

jag har oxå en druid , men jag är feral Tank. det är såå simpelt att va druid tank. det ända du behöver tänka på är dodge + HP typ :P
jag har oxå väldigt bra DPS gear. men om du vet hur man tankar osv så tycker jag att du ska köra på det. för Tanks behövs oftast :) GL
Dual specca till balance…