World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 1003 ggr
Morningstar
0

WoW the forum game

Ni alla som har humm om hur Blizzard startade en gång i tiden, så kunde det vara en kul ide att göra ett litet forum game, med typ pvp. Typ som Blizzard hade med BBS. Det fanns ju många olika textbaserade BBS:er en gång i tiden på tidigt 90 tal. Men kostade multum att använda då Felia hade monopol på linjenätet och man satt där med slow modem.

Hur man skall gå tillväga…

Arenan runt Stormscale började synas i dimman när mounten seglade ner från skyn. Ända sen Dalaran hade man flugit i 20 minuter och börjat skönja sin framtid som slagkämpe i det största slag man skulle få upp leva. Death knighten i mig dimper ner på marken, och tittar med tom blick runt omkring. inte en kotte har anlänt. Så jag stegar bort runt hörnet in på puben för att ta mig en drink. Endast bartendern står där bakom disken och tittar förundrat på mig. Medans han torkar ur de rena glasen.

- Åh en besökare, det var inte igår. Och vad skulle en stor man som du vilja beställa?

- Jag tar en Dark Iron Ale, om ni har?

- Ja, ett ögonblick.

Han vänder sig om och böjer sig ner och tar upp en Ale och häller upp. Utan för hör jag hur det slamrar till, som någon nyss landat. Nervositeten stegrar sig och jag slår an på mina innersta spells. Så tidigt hade jag inte väntat mig att få börja slå an i strid.