World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettalliance
Läst 2506 ggr
Mared
0

Ang. Alliance Server

Hej alla! :D

Jag och min vän tänkte testa att spela alliance, men eftersom att jag bara har spelat horde förut är jag inte så insatt i servrar etc.
Har sett att det är ganska många här på worldofwarcraft.ifokus som spelar alliance, o därför undrar jag om det finns någon speciell server ni kan rekommendera :)?

Det är ju alltid kul med många svenskar på servern, men det viktigaste är förstås att stämningen på servern är bra och att folk överlag är trevliga och hjälpsamma, det gör det mycket lättare att "komma in" på servern och kanske hitta en trevlig guild.

Så, några förslag?

MVH
Tilda

Frida
0

Neptulon är en typisk server där det är mycket svenskar som spelar alliance. Dock gillar jag inte om klimatet som har varit där (vet inte om det har blivit något bättre det senaste året) så jag bytte till Alonsus där jag känner annat folk som spelar ally. Gillar servern och folk är i regel väldigt hjälpsamma. Finns alltid rötägg men det är trevligt att spela på en pve server för en gång skull. Hur mycket svenskar det är på Alonsus vet jag förstås inte.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

FerretCrow
0

Ja Neptulon som tramptass redan har nämnt är ju en typisk svensk server. Jag spelarsjälv där och trivs med folket =)

Ek--
0

Neptulon skulle jag säga, mycke skandinaviska alliance spelare, klimatet har nog ändrats till det bättre tycker jag. mycke bra pugs och bra gillen.

adda gärna Arkae om du vill testa, kan kanske hjälpa lite nångång

Hedgeborn
0

Sylvanas funkar om man vill hitta vettiga progress guilds. och visst massor med svennar tyvärr men mycket blandat så man slipper dom här "rena" svenne servrarna för jag tillhör dom som vill lira online med alla. om jag ville sitta och chatta på svenska och å så då skulle jag LANa med polarna. har aldrig fattat vitsen med att hålla sig till rena swe guilds/servrar??

rulda
0

jag spelar på argent down och där stormtrivs ja. E en rp server.
Överlag så är alla trevliga och snälla, men rötägg finns väll överallt.
Men jag har hittat många nya vänner där och det är aldrig några problem med att få hjälp eller att hitta nån att questa tillsamans med.

ssofia
0

Dunemaul har många ally-svenskar och svenska guilder, själv är jag med i Aggro Union men har sett mycket rekryterande från andra svenskar =)

Mared
0

Tack för alla svar :)

Och jag letar inte efter en renodlad svensk server heller, men det är ju alltid trevligt att stöta på lite "landsmän" då och då. På en server jag prövade på för ett tag sedan var nästan alla ryskar, och under de 2-3 veckorna jag spelade stötte jag inte på en enda svensk, och det var inte så himla kul.

Får se vilken jag prövar på, det lutar väl åt Neptulon just nu då min bror spelade där förut och han har väl fortfarande några kompisar kvar där som han kan introducera mig till.

För tillfället spelar jag som horde på Dentarg och det trivs jag med, men det vore roligt att pröva alliance också.