World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 1734 ggr
Morningstar
0

Gold farming

Tänkte mig en liten artikel om guld farming, i motsats till alla dessa guldförsäljare. Det är rätt så märkligt egentligen att det finns fortfarande spelare som använder sig av tiggeri och köper guld. Okunskap i grund och botten. Det jag alltid jobbat för är att med tålamod arbeta ihop min slant för att överleva och få ihop till det jag önskar ha på min karaktär. På min förra karaktär så kämpade jag ihop tillräckligt för att vara på topp med mina kamrater men hade alltid en avundsjuka på hur mycket jag egentligen hade fått ihop. Många tiggde och lånade som jag senare fick tillbaks, men allt fler betalade inte tillbaka det man lånat ut, så den vänskapen tog slut allt för fort. Så det är i slutändan alltid bäst att inte låna ut några större mängder. 1g hit och dit gör ju inget för hur lätt tjänar man inte en 1g idag?

Innan jag tog en längre 1års paus så hade jag på min förra karaktär lite över 52kg. Jag hade i mitt stilla sinne beslutat mig för att sluta spela då WoW känslan försvunnit och allt för många mål som jag nått var förverkade. Då spenderade jag min större del av min fritid på wow. Jag avaktiverade mitt konto helt enkelt.

Men hur gör man egentligen för att få ihop såpass mycket att man inte behöver lita sig på vänner och kamrater? jo, en stor kopp tålamod är allt som behövs. Sen en ide´bank för vad man egentligen kan åstadkomma.

Dailys är en bra grundstart på vad man kan göra per dag. Har man inte lust att questa dom vanliga questerna så kan man alltid köra dailys.

Professions är ett måste, innan man kör igång på allvar så bör man titta på marknaden av vad som är mest behov av. Den ständiga utvecklingen av trade/AH gör att man kan få rätt så mycket information. Därefter gör man sitt val i professions.

Dock skall man tillägga att man bör ha ett prof. som är tillrättaläggande för en egna karatär också. Vad är vilken som gynnar mest för ens egna behov. Så det får man väga in också.

En portion gott om tid per dag, per vecka bör läggas in.

Målsättning, ha för alltid i åtanke på vilket mål du vill nå per dag, hur många guld du vill få ihop per dag.

Dailys brukar ge allt mellan 100g-400g per dag, i bästa fall upp till 700-800g om du fått ihop tillräckligt under resan genom prof.

Dom vanliga dailys som lvl 80 brukar allt mellan ta upp till 2 timmar per dag, så det brukar vara en normal spel tid för mig per dag. Och det brukar räcka. Men har jag inget för mig så kör jag min mining och engineering. Det är inte ovanligt att man kan få ihop långt över 1500g per dag genom att använda sig av prof. och AH/Trade.  Ca 2 18slots bag med ca 20 flygrutter ger ungefär allt mellan 800-1300g. Sen tillkommer extra material som kan ge upp till 300g på AH/Trade.

Grinda rep. ger också ett tillskott. Allt som är av värde när man gör kills går att sälja på AH. Oavsett om det är skräp eller gröna items. Förvisso, skräpet ger oavsett en del men inte mycket cash.

Skapa en daily alt. Så kan det ge dubbel inkomst till din main. Men satsa inte på allt, på din alt, utan använd det ekonomiska sinnet att alt används bara till dailys, och grind/farm. Men har du fler alts som du kan använda så varför inte.

Om man lägger mycket tid till detta så är epic flying mount mm inte så långt borta som man tror. Bara man har lite tålamod och lite drömmar om att verkligen få tag på det man vill ha till sin karaktär.

Addons - tillägg är ett bara måste. Auctioneer addon som man får på samma sida är något var spelare behöver. För marknaden flukturerar ganska mycket när det gäller sälja/köpa.

Gatherer addon för dig som använder mining, herbalism mm. Ett måste.

Wowhead/Thottbot mfl. ger information var det finns flest nodes, och vart man hittar sin prof. mest användbara källa. Men lägg ofta inte så mycket energi på att vara just där, utan alternera mycket för att vidga, då det oftast är stor konkurrens vid samma källa. Vägen emellan kan ger mer guld än vad källorna kan ge.

Items har vi nog alla märkt att det ger en liten portion guld, så tröttnar man på farma med sin prof. så kan man alltid alt. mellan olika typer av farming. Lite variation skadar inte. det är oftast ett plus i kanten när man upptäcker att man fått en drop som ger lite mer guld än vanligt. Passa på göra lite boss kills när du ändå är i farten, men se upp så ingen annan skall ha den bossen du vill döda.

Så jag hoppas denna artikel är till någons hjälp för att få ihop sitt levebröd.

Hälsningar Morningstar.