Vad går spelet ut på egentligen?
Hej!
Jag är helt ny här inne och jag har självklart hört talas om Wow, både min pojkvän och lillebror spelar det, men jag förstår inte alls vad spelar handlar om, går ut på, vad ska man göra?
Är det någon här som kan förklara? :)

det beror lite på hur insatt man är, jag personligen spelar för historien och storyn i just warcraft världen.
många levlar bara upp gubbar fort för att pvp'a dvs försöka vinna över andra spelare, finns stora turneringar med prispengar etc, ganska stort event nu för tiden.
jag som sagt njuter av spelet i sig o kan ta det lugnt medan andra vill raida 7 dagar i veckan, dvs samla 10/25 personer o försöka övevinna olika raid instancer fulla av bossar av olika slag.
spelet i sig har ingen rak handlig som inget MMO har vad jag vet, det är 11miljoner människor som samlas i en digital fantasivärld o gör det man tycker är kul.
kanske inte svarade så mycket på din fråga men ändå

Jag är nog inte ett dugg insatt :P Tycker spelet verkar tråkigt, men det är väl för att jag inte förstår vad man ska göra.
Man skapar en egen gubbe och gör sen vadå..?
Måste man spela med andra och prata i mic eller man kan spela för sig själv så att säga?
#2 Det trevliga med WoW är att du kan spela själv eller i grupp. Det är helt och hållet upp till dig själv vad du vill göra. När du ändå känner två personer som spelar, kan du inte be dem visa dig och låta dig testa? Då kanske du förstår mer om varför de tycker om spelet.
När jag började spela så fick jag skapa en karaktär på min mans konto och jag var förmodligen jättetjatig för jag fattade absolut ingenting. Men det tog inte lång stund innan jag kom in i spelet och började förstå tjusningen i det hela.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#3, Jo det kan jag kanske göra, jag bor dock i skåne och min pojkvän i blekinge för han pluggar högskolan där så lite svårt.. vet inte om min lillebrossa är så generös men det skadar ju inte att fråga :)

Jag har själv vare i din sits. förstod inget alls av spelet oc tyckte det verkade tråkigt och knöligt att förstå sig på. men Ek-- som är min pojkvänn tjatade på mig att pröva och efter det blev jag fast och insåg att bara man kommer in i spelet och vågar fråga om olika saker så var det inte så knöligt =) tycker du ska fråga din bror om han kan hjälpa dig. du kan ju inte få mer än ett nej. lycka till =)
Tycker det är svårt att förklara vad det går ut på ^^
Går ju inte ut på något egentligen tycker jag, alla spelar av olika anledningar. Vissa vill raida och få det bästa gearet. Andra kör PvP och vill bli bäst i det. Andra spelar bara och kör lite allt möjligt. Vara social och spela med andra. Osv.. :p

#6 precis, går lixom inte att förklara, du lever en karaktär i en annan värld o gör det du känner för.
Precis ^^
Du vet inget bra guild på Trollbane :p

njaa jag har ingen större koll på Trollbane tyvärr, har nog inte satt min fot där vad jag kommer ihåg.
Neptulon dock, där är jag kung, nja kanske inte men har lite koll iaf
#9 Kommer du ihåg guilden Nördcentrum?
Värdinna på Fantasy

#10 det namnet känner jag iaf igen, men jag vet inte ifrån vart 
Ok thx ändå.
Har hittat ett idag, får se om jag trivs ^^

#10 japp jag kommer ihåg nördcentrum, aldrig lirat me dom dock.
hurså ?
#13 Är mitt gamla guild som jag raidade med innan jag bytte server med min main. Var väl inte direkt ett hard core guild men banne mig inte långt ifrån.
Guildnamnet kommer från en byggnad på Chalmers som kallades just nördcentrum eftersom det är där datasektionen har sina datorer och grupprum.
Guildet finns nog kvar men är inte aktivt längre på samma sätt. De började köra horde på en annan server under ett annat (väldigt lustigt) guildnamn istället.
Värdinna på Fantasy

Du gör det du vill av spelet det är just det som har gjort det så stort;) du kan köra raid och bara härja hardcore med minst 5 kvällar i veckan raid el, du kan PVPa alltså istltf, att köra mot datormonster så spelar du mot andra spelare typ som CS fast med roliga gubbar. du kan bara casual spela och springa runt och göra det du känner för, många casuals gillar att farma och hålla på mycket med AH och trading och försöka samla på sig så mycket guld dom bara kan;)
sen kan man som vissa ( lilla AD/HD jag) ha en hel kävla hög med gubbar och försöka hinna med allt av ovanstående;) 2xraiders,1x pvp och just nu 1x lvling + diverse små alts 1-65;)