World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettevents
Läst 1756 ggr
Hedgeborn
0

Hallowed's End

Glöm inte att vi har en ny festival som startar nu till helgen Hallowed's End;) så bara börja ladda att rida bort till SM dagligen och försöka på headless horseman mount grönaktig skellie häst (typ barons mount) MEN denna kan förutom att ridas som vanligt ground mount även flyga i områden där man kan flyga woohhoo ;)

now giiieeeeff!!!

FerretCrow
0

Japp här är man laddad =) den börjar den 18/10 alltså nu på södag för att vara mer exakt.

rulda
0

vart kan man få tag på detta mount *vill ha vill ha*

Ek--
0

Droppar av Headless horseman, daily summon boss i SM graveyard, liknanade, brewfest bossen och dom andra summon bossarna.

Kan även få en cool hjälm, dock plate, en Companion pet "sinister Sqashling", vad mer om nått dom lägger in i år vet jag inte.

Hedgeborn
0

man kan få en kvast finns en "rare/blue" och en "epic/purple". den som är epic 100% ska vara permanent som vanlig mount medans den blå är tidsbegränsad för 10 dagar el, nåt sånt, men minns inte om epic kvasten var drop el, om det var reward från nån looong ass quest chain…

Nostie
0

Spännande! Man är ju helt såld på Events och alla epics som droppar osv. Hoppas man skrapar ihop en del häftiga grejer

Skrattande

[Tearix]
0

Ps det är väl 80 som gäller va

Frida
0

#6 Headless Horseman är numera level 80 elite ja, liksom Direbrew borde man dock kunna summona homon vid level 75. Många achievements kan man dock göra vid lägre level.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Nostie
0

Nu har man dödat Headless Horseman och Magic Broom droppade.. Killen fick den :P Var dock ingen achiev på den + att den bara går att använda under Hallow's End

Håller annars på med diverse achievs nu innan man hoppas isäng! ;P

Ek--
0

tog han imorse, fick en magic broom och en rickety, peten droppa men fick den inte.. better luck tomorrow.

Frida
0

Alla achievemetns gjorda (med undantag för den där man ska skaffa alla maskerna) så nu gäller det bara att försöka få tag på epic kvasten och den flygande pållen.

Värdinna på Fantasy

Frida
0

Och nu har jag fått tag på Headless Horseman's Mount. Jag vann inte rollen men det är allmänt känt i guildet nu att jag grindar mounts så jag fick den i alla fall (wei). Så just nu står min mounträknare på 83 - bara 17 kvar till dragonhawken Skrattande

Värdinna på Fantasy

FerretCrow
0

#11 du är inte klok människa Flört

Själv har man trick or treatát 1 gång i timmen, 4gånger har jag fått treat och fått 2 masker och sedan bara fått candy bars=dynga. tror jag snart ger upp. med min otur hinner jag ju inte bli klar med detta i år.

Frida
0

#12 Det fina är dock att du får titeln The Hallowed även om du inte får tag på alla 20 masker.

Och nej jag är inte klok någonstans alls känns det som just nu. Det roliga när mounten droppade var att jag svor några omgångar i chatten (har skaffat head set men inte orkat fixa inställningar för micken) varpå han som vann rollen frågade (på TS):  "Frida, vill du ha den?"
Och innan jag hann svara själv kom ett syrligt uttalande från en annan i guildet: "Behöver du ens fråga det?!"

Jag kunde inte mer än att sitta och småflina åt det hela, hans tonläge var oslagbart! Skrattande

Värdinna på Fantasy

FerretCrow
0

#13 nej men man ska ju bli förvandlad med wand´s oxå och folk ska ju ha 30g för att kasta skiten på en =) jo men det var ju kanon att du fick den, gulligt av dom.

Nostie
0

Har också fått The Hallowed nu, känns skönt efter allt slit och släp :P

wasp
0

Några funderingar… Hur mycket godis måste man äta innan magen "gets upset" och var får man tag i wandsen som förvandlar en till en massa saker?

FerretCrow
0

#16 6 st godisar behöver du äta =) och wandsen får du i treats bagsen från en innkeeper. men det är någon annan som måste kasta dessa på dig. alltså dom du får kan du bara använda för att hjälpa andra att klara achiv. du får stå i någon stad och säga att du vill köpa dessa wands men du lär ju få betala minst 5g för varje.

Frida
0

#16 och #17 Mängden godis varierar, men det ska inte krävas mer än sex stycken. (För mig räckte två godisar som exempel.)

Värdinna på Fantasy

rulda
0

vilka godisar e de man ska äta? Tycker ja äter allt ja har fått men ändå så mår magen så bra så

Frida
0

#19 Tricky Treats, de går endast att få tag på när man dödar Headless Horseman i Scarlet Monastary. För varje kill får man en stack om 20 Tricky Treats.

Värdinna på Fantasy

wasp
0

#17 o 18 Tack, då blev det genast mycket klarare Skrattande Synd att man bara är lvl 50… hade varit kul o kunna döda "bossen".