World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 2110 ggr
Morningstar
0

En fråga om flygning...

Jag vet inte hur många som har epic eller normal flying mounts men under en längre tid har jag insett att rätt flygteknik krävs för att man ska lyckas landa och starta. Förvisso starta upp i sync i samma veva som man hoppar funkar bra men landningen är desto svårare.

jag som är miner har använt mig mycket av deposits och märkt av att så fort det är en avsats i närheten så fortsätter mounten att flyga iväg även om jag stannat den. Vilket gör att jag måste vända om och göra ett nytt försök. Förvisso går det att ta bort buffen eller klicka på mounten i actionbar men föredrar landa då det krävs ett mindre klick.

Sen var det då också att landa har sina svårigheter i vissa fall. Ibland vill den inte då jag måste vinkla in kameraläget. Vet inte men tror det inte har att göra med datorn.

Att som med dk, starta från vatten har sina nackdelar. Har hänt att jag inte kunnat då debuffen ice försvinner i samma veva som jag hoppat upp.

Trots alla dessa konstigheter så är man ändå en van flygare. Men tycker ändå att det krävs sin konst att kunna hantera sin mount.

Jag vet det är inte här man skall skriva om sina buggar men tycker ändå att man borde fråga andra svenskar om de upplevt samma sak eller något annat som gäller flying mounts.

/Mac

FerretCrow
0

Nej jag har inte upplevt detta alls, inte vad jag kan komma på iaf.

Frida
0

Jag är också miner och brukar ha problem när jag flyger över Icecrown för att farma deposits. I vanliga fall går det att klicka på depositen en gång så mounten försvinner och sen klicka en gång till för att börja hugga ut malmen. Men då måste man vara rätt nära marken annars gnäller den bara om att "you can't do that while moving". Händer ibland, men inte så ofta, att mounten fortsätter att flyga fast jag har klickat av auto run.

Jag har bindat en av musknapparna (den man använder för att "klicka frammåt" i en webläsare) så att jag slipper klicka på tangentbordet varje gång jag ska mounta/dismounta. Mycket smidigt, framför allt är det bara att snabbt byta plats på mounten och fishing knappen när jag ska fiska så jag bara behöver annända musen utan att bry mig om tangentbordet. Går så mycket snabbare då.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Ek--
0

öhh vet inte om jag förstår detta riktigt, inget jag kan känna igen iaf. aldrig hafft nå problem me o flyga, han går dit jag vill tycker jag.

har oxå flying mount på ena musknappen, har ju wow gaming mouse så har ett par o välja på /brag :P

men förstår inte vad du ska synca me o hoppa ? låter onödigt, mounta o hoppa upp o flyg iväg, dismounta o fall till miningnoden, så gör jag, faller väl en 10 yards lr nått sällan jag missar :D

Morningstar
0

Hoppar mest av en vanesak sen tbc. Har alltid hamnat i combat när man tagit nodes. Så jag sticker iväg så fort jag kan.

Hedgeborn
0

Jag bara flyger :P bäst är när man farmar herbs på druid i flight form daaaang va snabb det går:P

har 3x80 och en 71 war som jag kör mest just nu dom har alla epic flying ofc;)

jo tänkte på en sak om ni nu inte redan provat

tryck ALT+Del+arrow up:

flyga i loop runt runt runt loopar man ser skit roligt ut, går om man tränar att hålla den i rygglägge också och flyga upp och ner;)

Psyflex
0

Ja testa de där du skrev rätt kul om jag ska vara ärlig. Men jag har även ett tips till alla som kör mining och vill hitta till alla örter osv, Då tycker ja ni ska använda er av något som heter Carbonite detta kan man ladda ner här: http://www.wowinterface.com/downloads/info12965-Carbonite.html Det finns även en sida där man ser hur man göra för att hitta alla örter osv kolla denna video isf.

Video länk: http://www.youtube.com/watch?v=pthZX9cjoC4