Mekgineer's Chopper
Det är sagt eller rykte att det skulle finnas en försäljare vid första bossen i Ulduar. Som säljer en av de nödvändiga detaljerna för Mekgineer's Chopper schematic construction. Huruvida om detta är sant vet jag inte, så jag tänkte höra mig för här. Har inte någon större lust att ta mig in för tillfället i Ulduar om jag inte bara måste. Bättre att kolla i förväg.
Har kollat K3 i storm peaks, men han verkar inte ha något i lagret.
Har ju förvisso långt kvar tills jag får ihop allt. 8kg är rätt så mycket att få ihop för ett par prylar.
Titansteel Bar (12) 1800g 140-150g per bar på moonglade
Handfull of cobalt bolts (40) 40 cobalt ore. Lätt fixat för en engineer.
Arctic fur (2) 140g st på Moonglade
Salvaged iron golem parts (1) 3000g
Goblin-machined piston (8) 8000g
Elementium-plated Exhaust pipe (1) 1500g
Respawn tiden hos försäljarna vet jag inte. (1tim, 2tim, 3tim, 6tim?)
Du måste ha full engineering innan du kan köpa ritningarna till motorcykeln (vilket du får tag på i Valiance Keep om du dessutom är exalted med Alliance Vanguard). Det är först när du har lärt dig göra cykeln som du kan köpa materialet från en försäljare i K3. Du kan inte ens se att delarna finns till försäljning innan dess om sanningen ska fram. Vendorn i fråga står brevid flight pathen utanför K3 och har alltid alla mats till salu (utom bars, bolts och fur).
Hurvida en del skulle finnas i Ulduar eller ej vet jag inte men jag kan ta en titt nästa gång jag är där (dvs på söndag om vi blir klara med ToC). Men jag ser ingen mening med att köpa en del från Ulduar när "allt" finns i K3.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Lite sent men det är nu bekräftat att det inte finns någon i Ulduar som säljer ovan nämnda material. Min man (som gjorde min Chopper) har aldrig sett materialen till försäljning inne i raiden.
Värdinna på Fantasy
Nej, man använder sin enginering på skrotet efter bossar som tex leviathan, där kan delarna droppa.
#3 Bossarna har vi ju benat ut att de inte går att "skinna" men jag var inte säker på om delarna kan droppa från trash mobs heller. Du råkar inte veta vad de har för drop rate? Väldigt låg förmodar jag men kan vara kul att veta hur låg.
Värdinna på Fantasy
K3 finns det mesta, resterande av 3 kan man köpa via AH. Har haft den nu sedan ett par veckor, tycker bara att den är lite trögare än vanlig mount.