World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 1699 ggr
Psyflex
2009-11-19 09:35
0

Patch 3.3.0

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan jag fick något när jag starta mitt wow och nu vill ja kolla med er andra om ni får samma sak och om det stämmer?

Frida
2009-11-19 10:16
0

Det stämmer. Det du har fått upp är Blizzards Background downloader som startar nedladdningen av stora patchfiler när du inte spelar (för att det inte ska lagga för dig helt enkelt). Denna gången är det, precis som du skrev i rubriken, filer inför 3.3.0 som är på väg. Glad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Psyflex
2009-11-19 10:33
0

Ok har du ladda ner den och fått den att funka? Och är det den som är orginal?

Frida
2009-11-19 17:00
0

Background downloadern uppdaterar inte spelet direkt utan den tar bara ner filerna i förberedelse för den riktiga patchen så att du inte behöver vänta på att den ska ladda ner allt innan du kan spela när patchen väl släpps. Background downloadern använder Blizzard främst när det är många stora filer som ska laddas ner (titta på denna sidan för att se hur många och stora förändringar 3.3.0 innebär). När filerna sedan ska "aktiveras" så behöver du bara ladda ner en mindre uppdatering för att "låsa upp" de filer som du redan har laddat ner. Lite svårt att förklara, säg till om jag ska/behöver berätta mer.

Patcharna släpps alltid på onsdagar i samband med weekly maintenance. Det finns inget datum utsatt för när 3.3.0 kommer släppas så det är inte säkert att den kommer nästa vecka bara för att vi kan ladda ner filerna nu. Vad jag vet så har de inte ens stängt testrealmen där spelare får testa 3.3.0 "in action". Efter att denna realm stängs så brukar det ta runt två veckor (tiden beror på hur mycket problem de har) för Blizzard att ändra saker och ting innan de släpper patchen för alla.

Värdinna på Fantasy

Frida
2009-11-19 18:04
0

Ah, jag kanske skulle svara på dina andra två frågor också. Ja jag har laddat ner filerna på ena datorn och håller nu på att ta hem dem på vår andra (har två stationära datorer).
Jag är inte riktigt hundra på vad du menar med "original" om jag ska vara ärlig.

Värdinna på Fantasy

Psyflex
2009-11-19 18:54
0

Ja menar om den gick att installera?

Frida
2009-11-19 23:30
0

Ja alltså, filerna ligger ju i WoWmappen och det är inget lurt med dem (de kommer från Blizzard och ingen annan) förutom att de inte är helt kompletta och därför inte medför några synliga förändringar i spelet (ännu). Du kommer inte heller få upp någon "nedladdning slutförd" eller liknande eftersom det inte är något du kan installera själv eller påverka på annat sätt.

Värdinna på Fantasy

Psyflex
2009-11-20 02:05
0

Ok men kommer du på något på nätet om den nya patchen när den ska komma så säg till isf.

[Tearix]
2009-11-23 06:30
0

det finns en blue post ( sorry har inte länken) som säger att "Ni har över en månad på er att ladda ner patchen".. så det dröjer lite till =(

Frida
2009-11-23 11:53
0
joakimjr
2009-11-25 22:49
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SexyMap är ochså en ganska chill Addons!