World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 2383 ggr
Banankaka320
0

Tjäna guld snabbast

Vet inte om det finns trådar om detta, men vad är ditt bästa tips att tjäna snabbast guld?

Någon spec profession? Quest? Daily Quest? Dungeon?

För mig funkade att sälja light leather bäst i olika perioder :)

Frida
0

Kombinationen Herbalism och Inscription kan ge mycket pengar, bland annat Armor Vellum säljer väldigt bra på Alonsus i alla fall. Darkmoon Cards säljer också bra, särskilt de från Nobles Deck, och dessa kan man göra genom Inscription.

Mining har haft sina glansdagar vad gäller Saronite. Numera tjänar man bäst på bars och ores från WoW Classic (till exempel Thorium). Annars så går ju en stack Saronite Bars på 25g till en vendor och Saronite finns det i överflöd så det är ju inte så illa bara för att det är lönlöst att sälja dem på AH. Letar man ändå Titanium så får man massa Saronite under tiden.

Annars tycker jag att daily quests i Icecrown (Argent Tournament) ger bra med pengar. Det är enkla och snabba quests och även om en av dem är en grupp quest så är det alltid folk där som man kan gruppera sig med.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

FerretCrow
0

Jag skulle säga Daily questar… finns hur många som hellst. dom flesta går otroligt snabbt att göra och man får bra mycket för varje.

Banankaka320
0

#2 hmm, jag hittar aldrig några bra Daily quest … kan du tipsa en bra? :) Är i lvl 65 och har BC och WOTLK :)

[Tearix]
0

Om man inte är 80 så tjänar man inte bra på daily quests eftersom man får exp i stället.

Många hoppar över att köra mining och skinning mellan 60-70 (de bara kör på för att nå 80) därför kan man nog tjäna bra på det men det beror ju på hurmarknaden på servern ser ut.

Hedgeborn
0

Herb/alchy och skaffa Transmute mastery för proc på epic gems ;) och du gör egna flasks som du säljer för du själv behöver bara hälften så mycket eftersom du får dubbla tiden på elixirs och flasks;)

Morningstar
0

Dailys Argent Dawn och en massa andra faction dailys på det.

Håller man på med rep work, så samlar man på sig en hel del skräp och även sådant som går att sälja. cloth, weps, arms, gems, ores, pots & food. och även pets om dom är allready known. Så länge det mesta är boe är det säljbart.

Vad gäller saronite så är det olika per olika servrar. Men allmänt är det i överflöd, vilket de kanske borde dra ner på spawnraten på dessa. Lite väl mycket men de innehåller en hel del gems som är säljbara.

rep+daily+skräp+säljbart ger en hel del om man tänker efter. Det ger mer enligt min åsikt att syssla med det här än att köra instancer efter gear.

Det är som oftast så att Blizzards inriktning är fokuserad på pvp. Men det som är säljbart fungerar för de som önskar då det finns ett behov.

Där behovet är som störst hittar man det som säljs bäst och då kan man nog lätt hitta det som ger mest cash per dag. Det är inte ovanligt att vissa får ihop mellan 700-1600g per dag. Beroende på servertyp, säljmarknad, mm. Dailys i min takt ger normalt 300-330g per gång totalt. så räknat på en vecka blir det 2310g om man utgår ifrån 330g. 31 dagar 10230g. Glöm bara inte lägg på det som du säljer på AH. Och det kan variera.

Har du farmat en hel del och planerar lägga ut det senare, så pytsa ut lite åt gången, för ibland kan man utarma hela ekonomiska systemet och då är det man säljer kanske inte så värt mycket mer.

Runecloth är det som är fortfarande mest populärt på dom flesta servrarna. Så det är gångbart.

Zon - Varje zon erbjuder en hel del mats om man tittar efter noga, inte bara ores och herb. Utan även en hel del mats utfrån andra behov. Vissa zoner kanske inte har en pöl att fiska i men en hel del mobs man kan producera mat av, eller skinna ifrån. Vissa zoner har mer chests att loota ifrån än andra. Plus att man kanske springer på ett och annat quest som man kanske missat i sin väg. Vem vet.

--

När jag började min bana att farma så mycket som jag gör varje dag så var det små summor man fick ihop ifrån Tyr´s hand i EPL pre tbc. Det lilla man kunde skrapa ihop från Thorium i den competion man hade så var det svårt nog att hitta sin säljpeak. Dåtidens eftertraktade var den där gula crystal som droppade från thorium veins. Med ett listpris på 25-50g/st. Det varierar. Numera är det titanium bars och eternal fire´s. Dock så har elementium bars börjat dyka upp allt mer på AH.

Att använda prof, är ett egentligen måste för att man ska lyckas, oavsett vad man använder sig av så finns det möjligheter bara man ser dom. Och inte tittar efter hindren.

Det man lärt sig är att om man tålmodigt arbetar sig igenom så får man ut sitt levebröd. Oavsett om det är rep work, goldfarming, eller gearhunting. Beroende på vilken speltyp man inriktar sig på.

Förstår mig bara inte riktigt på vad goldseller har på servrarna att göra. De är mest ett obefogad population. Man får ju ihop tillräckligt med guld i slutändan, bara man tänker rätt.