World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etiketthunter
Läst 2531 ggr
Banankaka320
2009-12-08 23:51
0

Dålig hunter?

Jag tycker jag dör hela tiden på Wow xD Är det något jag gjort fel eller är hunter bara dålig?
(Jag är inte så super insatt i wow)

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Wildhammer&n=Mitsune

Hedgeborn
2009-12-09 08:41
0

Ja vet inte riktigt vad jag ska säga. kollade in din armory och en sak kan ju vara dina low lvl items fanns ju några lvl 20-35 och du är lvl 65….. sen om du kollar dina trinkets du har 2st rep/pvp trinkets vilka ger piss å inget till hjälp och jag vet att det finns några vanliga för din lvl med +AP ect sen inte en enda enchant?? idag med alla "uber" enchants och främst scrolls så får du tag bra grejer som du kan slänga på utan att det kostar en massa och du behöver inte jaga enchater så ofta längre nu när du kan köpa dom flesta på AH som scroll;)

sen gåg jag att du hade några delar i ditt set som har sockets alltså plats för gems men du hade inga i?? där har du också ganska mycket extra att kunna hämta;)

nästa bit…vad har du för pet? om du känner att du dör lite väl mycket så kanske du inte har ett pet som direkt anpassat att sola/questa med? om du inte har så testa en björn idag är dom bästa lvlings alternativet enligt mig. tar agro bra håller den bra och den har Swipe en melee attack som kan träffa upp till 3 mobs vilket gör att du kan skicka in den i små grupper och och härja medans du står och softar en bit bort.

så mitt förslag: byt ut all gear som inte ens är i närheten av din lvl. fixa enchants (om du inte har så mycket guld så finns dom "gamla" enchantsen att använda som inte kostar så mycket men endå ger hyfsad buff. fixa gems till dom platser du har och får i framtiden, lämna aldrig en socket tom!! åter igen om du inte har så mycket pengar duger dom lite äldre blue gems medans du lvlar och såna finns det hyfsade för 5-15g/st.

där har du lite förslag att titta över och sen främst hur spelar du? ofta el, lite? lär dig din klass kom ihåg en hunter rör på sig springer undan och står på avstånd för att skjuta. om mobsen slår på dig så vet du att dom är för nära;) och glöm inte att använda dina traps;)

Stay safe

Frida
2009-12-09 11:29
0

Tycker att du har fått bra tips redan. Såg att du hade en katt som pet och håller med om att en björn är bättre för quests. Ändra gärna dina talents också så att du har mest på Beast Mastery eftersom det gynnar dig bättre när du questar. Vi hade nyss en annan hunter som ville ha hjälp, kanske du kan få tips och idéer från den tråden?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Banankaka320
2009-12-09 13:57
0

Tack båda för svar :)

Jo jag läste i den förra tråden men ville veta vad ni tyckte om just min anv.

Just när jag jättefattig för jag har köpt massa skit på AH men jag ska börja med att byta ut min pet då och sen köpa såna gems.

Jag har haft den gubben i två år kanske och inte spelat så mycket, först var jag så jävla dålig att jag lvlade i slowmotion. Sen tog jag en paus men nu spelar jag mest på helger och ibland varanann helg.

Xannadu
2009-12-11 01:46
0

Jag har hört att gorilla ska vara ett bra pet när man kommer över 60.

Annars tycker jag bäst om katter för de passar mig bäst håller dock på att tästa en gorilla för att se hur de är och de värkar ok.

Björn har jag haft förut men tycker dom springer så segt och är söliga :)

Hedgeborn
2009-12-13 11:33
0

tyvärr har dom nerfat gorilla så deras special ability suuuuuuuuger så för att lvla om man vill ha en tank så är det endast bear som gäller idag men alla i den gruppen kan få attacken som gjorde gorilla till uber maskinen nämligen thunderstomp men som sagt alla i den familjen kan få den nu med points. så kör på björn för den har sin swipe so tar upp till 3 mobs medans alla andra bara har attacker som går på det just nu nuvarande target. så jag tycker nog att just för att questa så ta med en björn men självklart har man andra att ha i PvP om man vill;)

Banankaka320
2009-12-17 18:44
0

PUUUFF!!

Hmm, titta igen nu på min hunter (Länk högst upp.)
Känns redan lite bättre

Ek--
2009-12-17 23:53
0

japp ser mycke bättre ut, jobba på :D

Banankaka320
2009-12-18 12:00
0

#7 Woho xD Men en sak undrar jag, när jag kör dungeon gnäller alla på att jag gör för lite DPS, är det damage? Jag skyller ifrån mig att det är för jag är hunter, hur ökar jag de isf?

Frida
2009-12-18 12:08
0

#8 DPS är Damage per Second, alltså hur mycket skada du gör i sekunden. Ladda ner ett addon som heter Recount (finns på curse.com) så kan du själv se hur mycket total skada samt DPS du gör. Skyll inte ifrån dig för att du är hunter eftersom du med rätt gear borde ligga högt upp i DPS-listan. Kolla över vad du har för rotation, alltså i vilken ordning skjuter du iväg din "spells". Detta har väldigt stor inverkan på din DPS.

Värdinna på Fantasy

Banankaka320
2009-12-18 12:11
0

#8 okej tack, en till dum fråga. Vad är gear? xD

Frida
2009-12-18 16:56
0

#10 Direkt översatt betyder det (i det här sammanhanget) utstyrsel, alltså dina vapen och "kläder".

Värdinna på Fantasy

Banankaka320
2009-12-18 17:17
0

#11 Okej tack:)

Hedgeborn
2009-12-19 09:49
0

psst maria92 nu är vi 2;) har flyttat min lilla 62 tard till fruns acc och spelar bara den nu för tiden och huuvvaa vilken DPS/dmg jag gör….NOT:P men som tramptass sa  som för dom flesta classes så hängder mycket på vilken rotation  du kör för att få max dps så läs runt lite och kolla hur andra tards har lagt upp det för deroende på i vilken ordning d skjuter kan ge en skillnad på 200-300 dps minimum.

med min gamla druid så ökade jag från min gamla rotation till den sista med +500 dps bara på att ändra ordningen på min attacker. jag questar i HH nu och damn va bear äger som pet i tex, pools of aggonar där man drar 3 mobs samtidigt då märks skillnaden på en aoe pet och inte.

Stay safe

Banankaka320
2009-12-19 13:02
0

#13 Haha xD Jaa jag har börjat testa olika attacker och så och det funkar faktiskt bättre, men jag är ändå inte nöjd. Jag ser många andra som dödar andra typ på en sekund, och jag undrar om hunter verkligen kan bli så stark :P

Hedgeborn
2009-12-19 16:08
0

sista jag raidade toc 25man så hade vi 3st hunters som alla låg på +6.5k dps …så jaaa hunters kan ha sjuk dps;)