Helt"blåst" på detta spel - förklara gärna :)
Hej. Jag erkänner att jag är helt ovetande ang detta spel och med risk för att bli utskrattad så ställer jag ändå några frågor:
1) Kan någon kort dra historien vad spelet handlar om?
2) Jag har inte riktigt fattat hur man spelar - kan man spela själv som vilket annat spel som helst (mot datorn alltså) eller är det ett online-spel endast?? 
3) Jag förstår att det tydligen finns en massa expantioner för det är ju inget nytt spel, men vad heter i så fall grundspelet?
Så, där var frågorna! Nu "hukar" jag mig och väntar på skratten……… 
Du behöver inte oroa dig för att någon ska skratta åt dig. Det är inte lätt att hålla koll på något man inte är insatt i. Jag har många vänner som vet att jag spelar och frågar frågor men som fortfarande inte har en aning om vad det hela handlar om egentligen.
1) Spelet som det ser ut idag är en "fortsättning" på Warcraft III: The Frozen Throne men detta kommer delvis ändras i och med den nya expansionen, Cataclysm, som ännu inte fått sitt releasedatum. Men på det hela går spelet ut på att ha roligt med vänner genom att göra olika saker tillsammans och det är egentligen inte så lätt att förklara kort för det finns så mycket man kan göra. Du kan förstås ha kul på egen hand och göra olika saker men en stor del av spelet går ut på att man tillsammans med andra ska ta ner svåra motståndare för att få fina belöningar.
2) Spelet är ett MMORPG som betyder Massively Multiplayer Online Role-playing Game. Det betyder kort och gott att du bara kan spela med en internetuppkoppling och att du spelar tillsammans med och mot alla andra i den realm du väljer att skapa din karaktär (det finns många olika realms/servrar att välja på). Du betalar en avgift varje månad för att få spela.
3) Grundspelet heter World of Warcraft och inget annat, men brukar kallas bland annat classic eller vanillia. De två existerande expansionerna heter The Burning Crusade samt Wrath of the Lich King.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft