World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikett: hunter
Läst 7655 ggr
wasp
0

Hjälp med hunter build

Precis som rubriken lyder så skulle jag vilja ha hjälp med och bygga om min lvl 61 hunter då hon inte känns helt hundra s.a.s.

Så här ser hon ut atm 

Utrustningen

Vad är bra, vad är dåligt..? All hjälp mottages tacksamt Skrattande

Frida
0

Till att börja med har du inte satt ut alla dina talent points (19 kvar) och du har inte några glyphs alls. Vad gäller de poäng du har satt ut så rekommenderar jag att du börjar med att bygga en stabil grund i Beast Mastery och sedan eventuellt börja kika på någon av de andra träden. För att levla är Beast Mastery nämligen optimalt.
Vad gäller valet av pet så är katter bara bra för single targets, får du två eller fler mobs så kan katten inte klara av att hålla aggro. För flera targets rekommenderar jag att du tämjer en björn. Se även till att ditt pet speccar Thunderstomp så fort det går.
(Jag har problem att se din specc då min dator för tillfället hatar allt vad talent calculators heter. Kan kolla upp en bra specc imorgon om du vill.)

För det andra undrar jag om du vet vad du har för gear? För jag ser level 19 leather boots och level 30/36 weapons som exempel! Som level 61 borde du inte ha gear som inte är för en level 55 spelare eller högre. Quest rewards från nybörjarzonerna i Outlands har mycket bra gear att erbjuda och du bör kunna byta ut nästan allt inom några timmar. Vad gäller stats ska du satsa på agillity och stamina. Strength, intellect, spirit och mana per 5 sec är inget du behöver ännu.

Se över de här sakerna så kan vi börja prata rotationer och speltaktik sedan om du så önskar.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

wasp
0

Ok, tack. Ska se vad jag kan göra… ang de 19 pointsen som inte är spenderade beror de på att jag inte har fått dem ännu. Bootsen har jag för att de är snygga (jag är lite fånig på den punkten :) )

Frida
0

Man behöver ju inte slänga saker bara för att man inte kan använda dem längre. Jag har sparat flera olika tier set (och även andra surt förvärvade saker) som jag tycker om men som är för dåliga för att spelas med/användas. Lägg sakerna på banken och ta fram dem då och då när du bara springer omkring i städer och så.
Det är ok att vara fånig när det gäller hur ens gear ser ut. Jag skulle aldrig ha Show Helm/Cloak igång med min nuvarande utrustning som exempel, de är för fula helt enkelt. Men det är mer fånigt att låta det gå ut över ens egna framgångar när man inte uppdaterar sin gear.

Värdinna på Fantasy

carsbo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

du har några gears på den som är bra, men om du gör quests i outland så får du mycker bättre. hunters ska ha stamina och agility + attack power om det finns på gearet. sprit o spell power saker är inte direkt att rekomendera :)

trinketerna du har e ganska okej ja hade själv svårt o få bra trinkets från quest vid den lvln.

vad som gäller pettet så ja vet inte så säkert, men har alltid questat med en raptor. Vet inte hur mycket annorlunda dom är mot cats men ja har inte haft problem att ha 3 mobs på en raptor vid din lvl. Jag har en lvl 80 hunter och ja lvlade upp honom i Beast mastery, och ja skulle iaf rekomendera dig till att fokusera Bm tills du får points över (runt 67+ brukar man lägga dom i andra specc trees), och givetvis lvl 80 där du speccar efter om du ska köra pvp eller pve.

vad som gäller gear du inte vill radera håller jag med tramptass, du kan spara dom i guild bank :) ja hade väldigt svårt ibörjan att skiljas från snyggt gear, men ja förstod tillsist att ja inte kunde ha low lvl gear om ja skulle vara en bra hunter. haha faktist, ja har t9 helmet på min hunter, onyxia 25 hjälmen är mycket bättre men alldrig att ja skulle byta ut min t9 helm ;P jo, om det finns snygga från citadel, och när wow 4 kommer ut.

missa jag något du undrade över så fråga igen :)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Hedgeborn
0

kan inte säga så mycket eftersom 60-80 går sjukt fort så gearen är mesta bara att köra på drops och questrewards att köpa gear känns bortkastat. specc ja BM helt klart och just för att lvla om du questar ofta själv el, med endast en polare typ så helt klart en björn, den tankar riktigt bra och har swipe som träffar upp till 3 mobs så den är bara skicka in och ställa sig och blåsa sig OOM så fort man bara kan:P och som Tramtass sa gruppen björnar tillhör kan man ge thunderstomp vi en viss lvl vilket du bör ta omgående så fort du kan;) det var en av sakerna som gjorde Gorillor tokbra som quest pet förut för dom hade just thunderstomp men nu är dom ändrade till nån fjantig jävla silence caster i typ 4 sec som special attack:(

Cats funkar för instanser och till pvp men personligen tycker jag dom suger för att questa med främst för att dom inte pallar mer än en mob åt gången och knappt det om du råkar ha ett hyfsat vapen och crittar så är det bara att lära säga "hej här är jag!!" på olika mobspråk:P

wasp
0

Tack för alla svar, springer för tillfället runt i Outland o samlar på mig bra prylar och guld (50 G ska dom ha!) så jag kan stabla kissemissen och skaffa mig en björn Flört

carsbo
0

abandon pet ftw :P hehe men om du tycker om den så är 50g värt de

wasp
0

Kan inte överge Spot ju! Tungan ute  Fast helt ärligt så har jag funderat på det. Han är ändå den sämsta av mina kissar…

carsbo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha :P det finns mycket coolare pet runt om, vänta o se :P

wow-petopia.com is your frend

Hygglo
0

Apropå coola pets.

Jag drog till grizzlhills för att kolla efter den nya Björnen där (den transparenta)

Läste på div. forum att den va verligen svår att få tag i. Spelare hade farmat den i över 24 timmar utan att se den..

Fatta vilken tur jag hade då jag flög från dala till grizzly hills å precis innan jag landade vid flightmaster så vad ser jag. jo björn jäveln stog bara någras meter från flighten:) kuta dit , ut med en frost trapp & tamjde den.. faasen va najs det kändes… Hade räknat med att få tillbringa X antal timmar på att flyga omkring i området för att hitta den..Skrattande

Frida
0

#10 Grattis! Ibland måste man få ha lite tur.

Värdinna på Fantasy

wasp
0

Behöver lite hjälp igen… Fick tag på ett par byxor för ett tag sen som har sockets för röd, gul o blå gems.

Men var får jag tag på dessa och om det finns olika sorter, vad ska jag ha för nåt?

Frida
0

Gems kan du köpa på AH men det finns även olika vendors som säljer utvalda gems för antingen guld eller olika marks. Här finns en lista på alla gems som finns. Du vill välja gems som passar din klass (agility och stamina om du kör BM) och gems som passar i respektive socket (alltså en blå, en gul och en röd) för att få socketbonusen. I det här fallet har du ingen socketbonus (vad jag kan se i alla fall) så du behöver egentligen inte tänka på färgmatchningen.
Det är lite pusslande men kolla i länken vad som finns och ta tid på dig att verkligen välja rätt gems. Du behöver inte ta de allra dyraste (de bästa) eftersom du inte är lvl 80 ännu och kommer byta ut din gear fort. Det borde räcka fint med uncommon ("gröna") gems, lägg inte ut för mycket pengar bara för det kan du behöva till annat.

Det finns även gems som passar i olika sockets. Orangea gems passar i röda och gula, lila i röda och blå samt gröna som passar i blå och gula. Du kan till exempel sätta en blå gem i en röd socket men då får du inte socktebonusen. Meta gems passar dock bara i metasockets. Sedan finns det några prismatic gems som passar i alla sockets (utom meta).

Värdinna på Fantasy

wasp
0

oj oj oj, krångligt värre…. tack för hjälpen, får försöka sätta mig in i det lite senare.