Dålig dps / Gems
Hejsan jag tänkte höra vilka gems ska jag kör på som dk lvl 80 dps skickar med en länk till min gear.
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Azjol-Nerub&n=Paradoxx
Skulle även vilja vet om jag satt ut rätt gems och vad jag ska använda mig av om jag inte ska använda dem jag har. Skulle vilja veta vad hit haste och sånt tex ska ligga på för bästa dps. Har du en dk lvl 80 som är dps/blood spec skicka gärna med din spec och din gear så jag ser hur man kan lägga gems och spec.

Min egna DK har långt kvar till 80 men jag har rådfrågat en del guildkamrater samt läst mig till en del matnyttigt:
- Strength och armor penetration är de viktigaste statsen för en blood DK. Försök satsa så mycket som möjligt på dessa.
- Hit capen ligger på ~262 så där har du matchat in det bra!
- Du har för närvarande 23 i expertice, försök få upp den siffran till 25.
- Min dator strular med talent calculatorn, så jag har inte så stor koll på exakt hur du har speccat. Men 51/0/20 som du har är ju en av de vanligaste speccarna så jag utgår ifrån att du har "rätt" specc.
- Gems på WoWwiki. Jag länkar inte till var och en utan namnger dem så får du kolla på dem själv via länken.
- Röd: Bold Stormjewel, Bold Cardinal Ruby, Fractured Cardinal Ruby.
- Gul: Smooth king's Amber är aningen bättre Quick King's Amber.
- Blå: Solid Stormjewel, Solid Majestic Zircon.
- Orange: Inscribed Ametrine.
- Grön: Jagged Eye of Zul.
- Lila: Sovereign Dreadstone, Puissant Dreadstone (eventuellt Guardian's Dreadstone beroende på hur det ser ut med din expertise vid eventuella gearbyten osv.).
- Meta: Chaotic Skyflare Diamond.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Men stycker du att min strenght ligger för lågt skulle vilja veta vad vad de ska stå för status på
strength? =
Hit capen? =
agillity? ?
power? =
crit chance? =
expertice? =
Skriv vad som ska vara efter = så ska jag försöka få allt på sin plats på min gear.
Tre av dessa har jag redan svarat på. Hit capen är ~262 och du har 269 så ingen mer hit. Din expertice borde vara 25. Agility ska du inte ha.
Vad gäller de andra som du vill ha svar på så är det inte så enkelt som att sätta fasta siffror. Det finns ingen fast "magisk" gräns för hur mycket strength eller crit du ska ha. Det beror på vad du har för gear med mera. Men jag kan säga så här. Gemma och enchanta strength så långt det går utan att du förlorar socketbonus och metagem aktiveringen. Om du raidar: om du vid full raidbuff har mer än 6200 attack power så är det dags att börja byta ut en eller annan str-gem mot armor penetration istället.
Värdinna på Fantasy

vad innebär hit cap?
#5 Hit cap är den hit rating du måste ha för att aldrig missa när du slår och är ofta beräknad för en level 83 elite. För en blood death knight innebär det att han/hon måste ha ~262 i hit rating för att aldrig missa ett slag när han/hon möter en level 83 elite.
Värdinna på Fantasy

ah, tack för ditt svar. det är så mkt jag inte vet om wow trots att jag nästan spelat från starten =)

Oki jag ska kolla detta så får vi se om de löser sig tack för hjälpen tills vidare.