Warrior/dålig dps
Hejsan.
Jag undrar om här finns några andra warriors här inne som kan hjälpa mig med min dps.
Jag har en himla dålig dps & vet inte vilken gear jag ska satsa på. Jag började samla på agility & strength men blev utskrattad i en dungeon härom dagen som sa att det är bara strength som gäller, inget annat. I en annan dungeon när jag hade min tank gear så sa dom att agility & strength är det som gäller. Alla säger ju olika.
Faktum är att jag har högre dps med min tank gear som har hög armor, strength & stamina än vad jag har med min andra gear som har hög agility & strength. Men samtidigt är den alltid sämst av alla i en dungeon.
Den brukar starta på 1200 men när jag är klar med dungeonen så slutar den på runt 900 (jag är nu lvl 77).
Har kollat på wow-heroes & där verkar alla warriors, både dps & tank samla på plate gear med hög armor, strength & stamina.
Till att börja med kan jag säga att i vanliga dungeons (inte HC's) spelar inte din dps så stor roll, då är det mer damage done som spelar in.
För melee dps som använder plate (d.v.s paladiner, dk's och warriors) ska socket's innehålla strength-gems(har jag fått lära mig av mina guildkamrater, rätta mig om jag har fel), möjligtvis armor penetration gems också.
Har inte spelat dips på min paladin på grymt länge, men jag har för mig att strength ger ökad melee crit, armor penetration gör att ditt target får mindre armor(bra för druid dps). Agility ökar din attackpower + armor (för druid tanks och rouges)
Vill du kolla in folk på wow-heroes kan jag tipsa om bl.a Rezzer (gör grym dps), Sigrad och Vickz på Dunemaul, även Vandamned och Offensive på samma server (de två sistnämnda är dock dk's, samtliga med i min guild)

hej =) bara å fråga nå om du undrar över warriors, har spelat warrior som main sen wow släpptes ^^
dps som warrior är välldigt gearkrävande tyvär, du ska vara hitcappad och expertise cappad, å ha bra vapen för din lvl. annars förlorar du tyvär ganska mycket.
sen som warrior har man ingen riktig rotation, utan mer än priolissta av vad man ska köra. vad kör du för specc som dps, Arms eller Fury?
Vad du behöver är lite vad du saknar. sattsa först å främst på capps. sen på AP/srt då, sen crit å haste =)
självklart ska du hitta en balans mellan AP å crit, för mycke ap å förlora crit eller tvärtom är dumt, ha en balans därimellan =)
agi är inget du behöver sattsa på. om du får nå agi på gear så visst, men gemma inge. kör på pure crit isånafall. str är ju den huvudsakliga du ska ha, mer str på gear, behöver du gemma mindre str å gemma mera crit istället =)
hoppas det hjälper, å som sagt, bara å fråga om det är nå du undrar =)

jag har fury & sen har jag börjat fylla på i arms också.
vad är capps & AP/srt?

ok =)
I Fury har du en priolissta som ser ut ungefär såhära.
Whirlwind
Bloodthirst
heroic strike
cleave förståss effter Whirlwind om det är 3 fiender eller flera =)
en capp är i hitrating och expertise. där du har tillräckligt med hitrating för att aldrig missa med dina abilitys och expertise där fienderna aldrig dodgar eller parerar dina slag =) kort å gott, där du alltid träffar dina slag =)
AP = Atack Power…..str = strength

jag brukar använda cleave, whirlwind & bloodthirst. tror att heroic strike inte går att använda i berserker va?!?
ok, då vet jag lite mer vad jag ska leta efter sen när jag är lvl80. känns inte lönt att köpa gear innan dess.
tack för hjälpen, jag återkommer säkert! =)

Heroic strike går att använda i alla stances =) det är en mycket viktig abi efftersom den går på din white swing =)
Lycka till nu =)

Tack för all hjälp!

ok =) va härligt att det ger resultat =D bara å kämpa på =)