World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettallmänt
Läst 4344 ggr
[Tearix]
0

Raiding guild på kommande server

Förhoppningsvis kommer det en ny server snart, kanske när gratis transferna slutar gälla nästa vecka.

Är det någon som vill starta ett nytt raiding guild på alliance sidan? Än så länge har jag bara sett ett horde guild (http://ucguild.hellandheavennet.com/forums/index.php)

men jag vill hellre spela alliance.

Jag gillar att börja om från början, och träffa nytt folk, även om jag inte kommer att vara bland de första lvl 80's så tycker jag det är kul att se dem tävla ;)

profca
0

Berätta när den nya servern startar så kanske jag kan få tid att fixa en ally snubbe/snubba där :)

[Tearix]
0

Har kommit en bit på vägen men inte börjat annonsera efter folk ännu. Ska fixa lite detaljer på sidan så att jag blir helt nöjd först…

http://magicguild.net/

[Tearix]
0

bump. ingen server än men vi har spelat lite på ptr.

[Tearix]
0
Frida
0

Hmm, jag skulle nog inte ha allt för mycket emot att spela på ännu en server och träffa nytt folk. Men jag har ingen lust att transfera utan lär dra upp en gubbe från början.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Tearix]
0

det är det vi vill.. men måste ha en server först ;)

Frida
0

#6 Ja en server är ju helt klart en bra start, anmälde så att säga bara intresse 12

Värdinna på Fantasy

Ek--
0

låter intressant, skulle isf transfera min Warrior… Tankat sen wow release.

håller i detta nu på att tanka PTR, vem ska jag kontakata ingame där om ni fortfarande lirar där dvs.

är det nått man kan hjälpa med så fråga gärna.

[Tearix]
0

Vi väntar på en ny server dvs alla måste börja från 1 Cool 

Transfer till nya servrar brukar öppnas först efter 3 månader.

Vet dock inte när… har sagt att om det inte kommer någon ny server med patch 3.3 ( november) så ska vi fundera på att välja en existerande server.

Ek--
0

ja men det låter inte helt dumt ändå, menar lvling nu för tiden går rätt fort.

men det blir en tank lr en healer iaf, vill göra nått vettigt ingame.

jo en existerande skulle funka oxå, men måste ju hitta nån bra. dock är vi ju redan bildad när vi börjar i stort sätt så folk ska ju inte vara nå problem.. för folk kan vara kinkig va gällande servrar i tanke på pop o pvp/e.

fråga, är det du som leder detta lr har jag missuppfattat.

och jag kan även hjälpa lite administrering i liten skala typ dkp, CL etc, ingen större programering viket jag inte har kunskap i.

som sagt , intresserad av detta iaf.

[Tearix]
0

Bump

Hedgeborn
0

om det är någon ny server på gång snart kan ni väl hojta till;) kan tänka mig att pynta för en transfer och fixa guild el, randoms och kör naxx 25 första dagen för achivment och titel;) Gaiaa, Conquerer of Naxxramas….mmmm ligger bra på tungan;)

(realmfirst naxx25 ger den titel:P)

[Tearix]
0

Man kan inte föra över gubbar förens efter 3 månader. hoppas jag i allafall, har varit så tidigare. Annars är det ingen poäng liksom

vet, min warlock har den titlen :)

Hedgeborn
0

det är ändrat sen ett tag tillbaks till 1mån;)

Hedgeborn
0

my bad läste fel

[Tearix]
0

bump.. rekryterar alla klasser igen pga bortfall bland medlemmar…

(varför ansöker man till något för att sedan bara ….avvika utan ett ord…)

FerretCrow
0

#16 men många kanske drar eftersom det inte kommer upp någon server. bara en fundering

[Tearix]
0

ja visst men man kan endå säga till

FerretCrow
0

#18 jo är så fallet kan man ju skriva på guild forumet att man inte orkar vänta längre och säger hejdå. ja gubben min väntar ju på att ni ska starta på en server=)

[Tearix]
0

jasså Cool Har han skrivit upp på "member count" listan att han fortfarande väntar då? Cool

FerretCrow
0

#19 det är ju Ek-- här på forumet. ni har ju pratat en massa på msn

[Tearix]
0

första veckan ja =D

eftersom så få skriver i forumet räknar jag medlemmarna i slutet av varje månad, och då måste de svara.

FerretCrow
0

#22 okej jo men han kommer nog lägga ner mer tid bara det kommer en server och det tror jag många kommer att göra

[Tearix]
0

ja det tror jag med. men om jag ska anta att alla kommer att spela så är vi ganska många, men jag måste kunna planera rekryteringen

rulda
0

Jag vill gärna vara med och spela om det kommer en ny server nånstans :D skulle va roligt att börja om från scratch där alla gör det ^^ bara de inte blir pvp… haha hatar pvp

[Tearix]
0

När vi började i slutet i juli var det sagt att om det inte kommer någon ny realm med patch 3.3 i november så skulle vi leta efter en existerande realm att spela på.

Patch 3.3 verkar inte komma i november ens, därför kommer vi nu, troligast, att spela på Xavius. Det är en pvp realm men vi kommer inte att inrikta oss på pvp.

Jag säger till igen när det är bestämt ;) men man kan endå ansöka på magicguild.net

FerretCrow
0

#26 vad roligt att ni kommer frammåt med guilden =)

[Tearix]
0

Nu är det snart här :) Jag tror inte att det händer nu den 2 december men kanske åttonde. Julfirandet börjar tisdagen den 15 så om det blir någon patch i år så tror jag det blir den åttonde ;)

Ek-- har ni bestämt er? Skickar meddelande till dig men du svara ju inte. Cool

Psyflex
0

Nu fattar jag inte och jag har inte läst från början men det räcker bara med att få ett svara, Är det så att ni ska starta en privat server eller en online? Och vad kommer det vara för namn på guilden/Server?

[Tearix]
0

Vi heter Magic och väntar på patch 3.3, om inte blizz skapar en ny server tills dess så kommer vi spela på Xavius.

Hedgeborn
0

alliance el, horde? på Xavius?

[Tearix]
0

Alliance, sorry :)

Hedgeborn
0

enda server jäveln jag lirar horde på ….SÅ KLART!!! men vill ni göra en horde där också nu när man kan även på pvp realms, så skicka ett mail till Bugeater ingame så får jag era namn har fixat ett guild där bara jag i det så helt öppet att leka med som man vill;)

char: Bugeater

Guild: Section XIlI

[Tearix]
0

Oskyldig *lägger till på KOS listan*Tungan ute

Hedgeborn
0

gl&hf…….u´ll need it:P

Psyflex
0

Xavius de är ju en pvp server ju eller har jag fatta helt fel?

[Tearix]
0

ja det är en pvp server

Hedgeborn
0

japp PvP men sen dom ändrade inför nästa expansion så kan man nu ha båda factionerna på en pvp server tyvärr……=/

FerretCrow
0

Jag är sugen att haka på men problemet är den lilla tiden jag har till att spela. jag är ju en dum jäkel som tycker om att lvl:la nya gubbar =)

FerretCrow
0

har startat en gubbe nu. en DK vid namn crowgirl

[Tearix]
0

Ikväll startar vi.. har inte mycket hopp om ny server dock :p

FerretCrow
0

#41 gah!! får besluts ångest nu =(

[Tearix]
0

Som jag sa till Ek vi har en "social" rank med om du inte vill /har tid att raida. jag förstår att det är svårt att hinna med allt, speciellt om ni båda vill spela samtidigt.

FerretCrow
0

#43 jo kan ju inte starta att raida direkt heller eftersom jag först måste lvla upp en gubbe =) Men vad för något behövs i guilden ?

[Tearix]
0

Ja men det gör de flesta av oss. Vi har två 80, och de tillhör samma person :p

Vi har plats för allt utom tanks, men det vi behöver mest är healers.

FerretCrow
0

#45 jo men kanske startar en priest då för det har jag aldrig spelat i hög lvl. Har redan healat med en druid i ca 2 år och gud vad less jag e på den. Ek tjatar att jag ska spela på den men jag kräks bara jag ser den Tungan ute

FerretCrow
0

Nu har jag startat en Human priest som heter Zirta

[Tearix]
0

#46 hehe

#47 Okej :)

Hedgeborn
0

Tearix går det bättre nu?? * efvul grin*

räknar kallt med att du lydde och skaffade epic ground och MINST 16 slots bags???!!!!!!

[Tearix]
0

;p  jag flyger tom!

[Tearix]
0

Bump, våra 80's kommer att börja tio manna snart men vi behöver fler =)

[Tearix]
0

nu raidar vi, men vi behöver ranged dps

Psyflex
0

Jag har skapa mig en dk nu på den server ni skrivit den heter Zolidznake om ni ser detta och är inne på servern så skriv vet ja.

Psyflex
0

ingen som vill svara på de jag skrev?

TStone
0

tja, undrar bara =) är detta ett guild med mäst bara Forum medlemar härifrån?

hur mycke raidar ni och va behöver ni?

skulle kanske kunna avvara 1 dag å raida med er =)

Frida
0

#53 Tålamod, det är inte alla som är inne och kollar iFokus lika flitigt som många av oss forum-rävar. Glad

#55 Så som jag har förståt det så är det några från detta forum men större delen av guildet verkar inte vara medlemmar här. Två poster med vad de söker säger att de har fullt på tanks men behöver resten, gärna healers och ranged DPS. Tearix kan säkert svara när hon tittar förbi forumet nästa gång.

Värdinna på Fantasy

Psyflex
0

Ni som spelar på denna server som det talas om i denna tråd hör av er med nick.

TStone
0

Tramptass. ok tack =) joh, såg att dom hade fullt på tanks =)

hmm, ok då hoppar jag nog det. Skulle dock bara kul med ett litet guild med bara iFokus woware hehe =P

Emmieline
0

vikken server`?(orkar inte läsa hela xD)

Frida
0

#59 Server och guild (med länk) står i #26.

Värdinna på Fantasy

[Tearix]
0

vi är inte fulla på nånting, var länge sen tråden uppdaterades ;) nu är vi bara svenskar

[Tearix]
0

Så här var det, vi väntade på en ny server, det kom ingen ny server och vi valde att spela på Xavius. När vi väl började var det endast 4-5 personer kvar av den ursprungliga gruppen som spelade tillsammans.

Vi fortsatte rekrytera och raidade ett tag. Våran raidleader gquitade och jag var tvungen att leda raids själv vilket jag aldrig gjort tidigare, men jag försökte så gott jag kunde. FCM kom till Xavius och servern fullständigt exploderade av nya spelare, gillen som Method och svenska Epic Fabriken flyttade till Xavius, och vi som enbart haft xavius att rekrytera på, hamnade låååångt efter de gillena på ranking listor osv och blev allt mindre attraktiva för de som ville raida. Vi kunde ju inte stoltsera med att ha gjort tribute raids i trial of the grand crusader, eller dödat Algalon tex ;) Så även om det fanns mer folk att rekrytera, så fanns det FÄRRE som ville vara med.

Vi blev fast med ett gäng spelare som; -aldrig kom i tid till raids, som inte brydde sig om att följa guild reglerna, som vägrade enchanta sitt gear etc, som inte skrev upp sig till raids så att vi kunde planera dvs, och som överhuvudtaget inte kommunicerade med resten av guildet. Tillslut var vi som var mest aktiva inte överens om hur vi skulle hantera dessa spelare. Hälften tyckte att jag skulle kicka dem allihopa, medans jag ansåg att vi fortfarande behövde dem för att raida. Vi hade spelare som hela tiden hotade med gquit om vi inte raidade vissa instanser, men som endå inte dök upp när den instansen var planerad. Jag kickade dock dem som var otrevliga mot de andra medlemmarna. Nästa morgon hade officerarna startat ett nytt guild och en del av medlemmarna och en av officerarna hade snott vad de kunde ur guildbanken.

Efter ett par dagar fick jag dock tillbaka det mesta av värde från den officeren, detta delade jag ut till de spelare som INTE tagit något med sig när de lämnade guilden, tyckte det var mest rättvist.

Efter ett tag var jagt totalt uttråkad av wow och började rekrytera svenska medlemmar och byta inriktning till ett mycket mer "laid back" guild, utan krav på att man ska vara 80, eller vara online varje dag eller delta i ett visst antal raids.

Jag nöjer mig hellre med att ha kul, även om det innebär att det kommer dröja många månader innan jag ens får se Lich King ;)

Tyvärr mitt i rekryteringen och förberedelserna så gick min laptop sönder, nu spelar jag på en gammal dator och har inte vågat raida ännu. Men det finns plats för alla som vill. Om bara datorn är stabil nog så har jag mycket tid över till att hjälpa andra osv.

Vi spelar alliance på servern xavius under namnet Magic.

[Tearix]
0

är du rar och låser denna så ska jag göra en ordentlig tråd istället med det nya svenska guildet =)

Inlägget är låst för nya kommentarer