Få (grant) 60 lvls
Hej! Jag har snart spelat upp 2 stk lvl 60 gubbar genom RaF (Recruit a Friend) tillsammans med min kompis. Har hört att man ska få 30 grant lvls per 60 gubbe man drar upp tillsammans. Alltså jag som recruitade ska få 60 lvls. Mountet som jag även fick har jag redan fixat, genom battle.net. Men hur fixar jag mina granted lvls? :/ Gör man det in-game eller på battle.net och hur fungerar det?
Även tips på nån kul class?
Har redan:
Warlock lvl 60
Mage lvl 38 (håller på med RaF på den)
Death Knight lvl 80
Druid lvl 55
Spelar endast på Horde, och vill helst spela raserna Troll, Undead och Blood Elf. :)
_
Gillar mest dps… :) Vad tycker du är jobbigast att lvla? Alltså från lvl 40-60? :)_
Vill nämligen ge lvls till en lvl 1 upp till lvl 60 direkt om man nu kan det..? Men då vill jag vara säker på att jag väljer rätt.. Jag velar mellan Hunter, Rogue och Priest… :/
Slänger med en gammal bild på min belf DK som jag redigerat lite.. :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

hur fungear RaF?
jag har funderat på att lägga över en gubbe på ett annat account, kan jag nyttja detta på något sätt då?
går det fortare, måste man vara inloggad samtidigt?
#1 Man måste vara inloggade, i group tillsammans och lvla tillsammans, annars får man inte 300% xp. Jag älskar RaF! Det är jättekul och allting går så mycket fortare! Den som recruitar får lvls och ett snyggt zebra mount :) Man kan även summa varandra en gång i timmen, jättesmart!
/Matilda

måste jag då starta en ny char jag kör tillsammans med den jag recruitat? bara jag kör från det kontot jag hänvisar från?
300% xp lät ju grymt, får man det på båda chars också?
#3 Ja, man börjar från lvl 1 och kör upp till lvl 60, så får du 30 lvls gratis att lägga på vilken char du vill (men det går bara upp till lvl 60) Man kan alltså inte ha en lvl 60 och lägga på 20 lvlar.
Båda två får 300% xp från lvl 1 till lvl 60. Även om den ena charen dingar 60 först så får den andra fortfarande 300% xp den sista biten till 60. Sålänge ni är i group.
Man kan bara recruita ett nytt account, alltså inte ett som redan excisterar. Sen måste det nya accountet adda ett gamecard annars gills det inte.
/Matilda

hehe har läst o kikat lite nu, det verkar lattjo. men att sitta på massa lvl 60s vet jag inte om det är så lockande.har tillräckligt med problem att få upp min andra char till 80. :)
bra idé från blizz att hålla liv i spelet.
#5 Jo jag vet :) Men jag är villig att göra det ^^
/Matilda
Grant a level fungerar som så att varannan level så kan den vän du rekryterat ge dig en level om du har lägre level än din vän på den char du vill ska få en extra level.
Alltså om du är 38 och din vän är 40 så kan han/hon ge dig två levlar (du kan inte få högre level än honom/henne på detta vis). Sedan har han/hon 18 levlar kvar som han/hon kan ge dig, antingen till samma char som innan (om det skiljer i level) eller till vilken annan som helst av dina chars som har lägre level än din vän.
Det du föreslår med att granta levlar direkt från level ett till 60 är teoretiskt möjligt om din vän har levlat upp två chars till 60 (och inom tre månader). Är dock skeptisk till att detta skulle fungera rent praktiskt. Tror att Blizzard satt upp spärrar för detta men det kanske någon annan hinner svara på innan jag har kollat upp saken på de engelska forumen.
Grant a level gör din vän in game. Tror att detta sker genom att din vän går in sin friends list (som man gör för att summona sin vän om man har RaF), alternativt sker detta genom att han/hon högerklickar på ditt porträtt när ni spelar tillsammans. Jag vet faktiskt inte eftersom jag aldrig frågat kompisen som jag rekryterade om exakt hur han gör när han ger mig levlar.
300% av XPn fungerar bara under en begränsad tid och tills en char når level 60. Däremot kan ni levla upp hur många chars ni vill vardera så länge denna boost är aktiverad (tre månader). Rent teoretiskt sett borde ni kunna få upp tolv chars vardera om det tar en vecka att få en char till level 60.
Det finns dock ytterliggare en begränsning: det får inte vara för stor skillnad i level mellan er. Är det det så får ni bara normal XP. Plus/minus tre levlar tror jag att det var.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#7 Ahh nu fattar jag :) Men det har förlängts till 3 månader nu har jag för mig, det stod det när vi senast kollade… :)
Hittils så har vi bara lvlat upp två stycken, vi spelar inte så pass mycket så vi hinner få upp chars till lvl 60 på en vecka, det tar snarare 2 veckor (vi har skola osv). Vi ha inte stora lvl skillnader, vi gör varsin ny char och sen spelar vi på dem :)
Men kan jag börja få mina lvlar redan nu, innan månaderna har gått..? Jag har ju 30 lvls jag kan få redan nu då med andra ord :)
/Matilda
#3 Du måste inte starta en helt ny char för att kunna få XP boosten. Så länge det inte skiljer mer än ett visst antal (tror som sagt att det var tre) levlar mellan er spelar det ingen roll.
När jag recruitade min vän så började spela tillsammans med honom med en char som jag har som "försäljare", dvs en level ett char. Sedan när han kom upp i level så bytte jag till en annan char som jag hellre ville spela och som jag levlat en del innan. Så det måste inte vara samma char hela tiden så länge det är på rätt account.
Värdinna på Fantasy
#8 Ja, jag insåg att jag skrev fel och har ändrat det från två till tre månader nu. 
Ni måste "använda" dessa levlar nu, efter tre månader försvinner de.
Värdinna på Fantasy
#10 Okej :) Jag funderar redan på att lägga dem på en shaman :D
/Matilda
#11 Låter som ett bra val. En tanke kan ju vara att levla upp en char en bit och sedan granta upp den sista biten. För de första 20-30 levlarna går ju väldigt fort annars och då kan du istället lägga dessa extralevels på fler chars. Omväxling sägs ju förnöja.
Värdinna på Fantasy
#12 Ja.. du har ju egentligen rätt.. :) Nästa char jag lvlar blir nog en hunter :) Sen har jag 90 lvls att granta.. Då grantar jag antingen 45 på en shaman och 45 på en priest. Eller 30 lvls på en shaman, 30 lvls på en priest och sen använder jag 5 till min druid (som är i lvl 55) sen de 25 som är kvar sätter jag på en till char.. Ojj vad jobbigt det blev nu.. xD
/Matilda

Jag körde RaF med en kompis som jag rekryterade från amerikanska servrar så vi kunde spela tillsammans. När han var lvl 60 sprang vi in i SW och dingade upp en av mina nya char som var på 28, det var precis innan Lich King släpptes och hade en main på lvl 42 sen tidigare och behövde en på minst 55 som man måste ha för att kunna göra DK. Nackdelen med det var dock att när jag kom till Outland (vilket var på en gång) så hade jag fortfarande gear från Deadmines xD så gick väl inte så bra när man väl kom dit :p
#14 Det är det som är så jobbigt! Man hinner lixom inte med xD hahaha :P Sen när alla har råd med mount i lvl 20 så har jag inte ens hälften bara för att jag lvlat så snabbt! xD
/Matilda

#5 Haha, ja. Kan ju säga att jag inte har spelat så mycket med den sen dess :p flyttade desutom den DKn jag gjorde (som när är min 80-main) så kan inte ens skicka bättre saker till min stackars warrior :p
#16 Haha det är inte så kul xD Jag ska nog bara dra upp en till gubbe, sen orkar jag inte mer.. Blir inte så kul när man känner sig nästan tvingad till att spela så mkt under den tiden man har RaF. Spelet dör lixom lite endå tycker jag.. :/
/Matilda

Jag var inte så aktivt spelande när jag började. Den där vännen var min dåvarande pojkvän, och han var den som fick mig att börja spela WoW över huvud taget då det var det enda han var intresserad av och jag tröttnade att sitta och titta på :p nu senare förbannar jag honom för det, då det var så lätt att fasta i wow-träsket :P
Så vad gällde RaF utnyttjade jag bara det till den gubben så jag kunde göra DK, men snart ska jag väl kunna övertala syster att skaffa sig ett eget konto i stället för att utnyttja mitt hela tiden xD
#18 Härligt :P Då kan ju du recruita henne ! XD ZHEVRA MOUNT!!! xD
/Matilda

Japp, har det ju redan på min main, men då får en annan char bli den lyckliga ;)
#20 precis min tanke! ;D hahaha
/Matilda