World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettaddons
Läst 7346 ggr
Ek--
0

Snygg UI

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är lite addongeek och alltid varit, har vare lite slö sista tiden o tagit en compilation men har alltid suttit o flippat ihop massa saker så det är effektivt och snyggt.

här ser man en bild på det jag har nu.

Gilla
0

Ska inte visa hur min skärm ser ut när jag healar.

Skulle verkligen behöver en "extreme home makeover" ;o)

Känns ofta som historien om den bästa tapetseraren.

Han gynekologen som sadlade om o tapetserade från brevlådeinkastet ;o)

Hittade ingen bild på hur det brukar se ut men healboten brukar vara på höger sida men nu är det dax för Instructor o MC (usch)

dags att börja fixa någon bra UI kanske ;o)

går inte att lägga ut någon bild nu…o det är nog lika så bra *flinar*

whisper
0

mitt ui är jag rätt nöjd med.. men det skulle kunna bli bättre :) Dock så skulle det först behövas en större skärm ;P

Här är först en bild från Naxx25

whisper
0

Och en där jag inte… "jobbar" ;P För att visa hur det ser ut under lite lugnare tillfällen :) 

#0 av ren nyfikenhet.. vilka add ons använder du? och hur stor är din skärm? 

Mina add ons är :

Bartender 4, Quartz, Decursive, Deadly Boss Mods, Omen 3, Recount

/Whisper

Psyflex
0

Ja tänkte bara fråga en sak är det svårt att göra UI?

Frida
0

#4 Det man vanligen gör är att ladda ner olika addons (extraprogram) som modifierar olika saker i spelet och det är med dessa du bygger upp ditt eget UI. I #3 skriver whisper vad hon använder för addons och resultatet ser du på den bifogade bilden (det är Bartender 4 som gör att hon kan lägga sina bars hur som helst).
På bilden nedan kan du se hur mitt UI ser ut. Även jag har använt mig av Bartender 4 och som du ser är mina bars plaserade på ett annat sätt än i #3. Bartender är ett bra verktyg som är extremt enkelt att använda där du kan flytta dina bars, ändra storlek på dem och lägga dem som du vill (en eller flera rader, ta bort eller lägga till knappar etc).

De addons jag använder på min rogue (har andra mer specifika addons för mina andra karaktärer) är som följer:
För UI; Bartender 4, X-Perl Unitframes och FuBar.
Andra hjälpmedel; QuestHelper, _NPCScan, FishingBuddy, Gatherer, Cartographer, AtlasLoot, Omen 3, Prat 3.0.

Du kan ju skriva egna program (addons) som gör precis det du vill och det är antagligen inte det lättaste (programering är inte min starka sida). Men gå hellre in på Curse.com och titta runt bland de addons som finns och ladda ner de som passar dig bäst. Sedan är det bara att pilla ihop ett UI som fungerar för dig.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Psyflex
0

#5 kan du skicka olika länkar på olika snygga UI?

Frida
0

#6 Vad någon tycker är snyggt behöver ju inte stämma överens med vad jag tycker är snyggt. Bilden jag postade ovan på mitt UI är inte snyggt utan användarvänligt. Jag har inga som helst problem med att mitt UI inte är vackert att se på eftersom det är funktionen jag är ute efter. Många av de UI folk säger är jättesnygga tycker jag är katastrofala eftersom jag inte ser hur det kan vara bra när man spelar.

Men om det nu bara är bilder du är ute efter så resulterade en snabb sökning på googles bildsökning i dessa bilder.

Värdinna på Fantasy

Addiction
0

Här är mitt UI för min Warrior:

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Addiction
0

Och här för min shaman

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

[Tearix]
0

tackolov för den nya totembaren, annars får man inte plats

Psyflex
0

Får inte plats?

[Tearix]
0

de bars man vanligen har på sitt ui hade inte plats för att visa alla totems.

Psyflex
0

Här kommer på hur mina addons och allt sånt ser ut.

FerretCrow
0

Haha visar jag min så blir jag nog bara mobbad på denna sida =)

Psyflex
0

Jo gör det blir bara kul för oss andra mitt ser ju inte så bra ut de häller.

FerretCrow
0

#15 haha I´m a clicker =P jag gör verkligen allt med musen. har även raidat ett antal gånger med en hand då jag hade gjort illa min vänster handled då hade ek-- roligt åt mig vill jag lova

Hedgeborn
0

#14 ingen fara visa på du för min tar nog priset:( måste hitta mig en minimalistisk UI som det är nu så ser jag knappt nånting under raid aktivt område på kanske 10x10 skiiiiitlätt att lira….el, NOT

Psyflex
0

Det bästa kanske vorre om det var som när man installerar spelet då är det inte alls mycke :D

Hygglo
1

Mitt Ui

Ser rörigt ut när jag kör med min hunter i och med att pettens saker finns med i bilden.. annars är jag rätt nöjd med ui´t

Mosaik02
0

Såhär ser det ut för min lilla präst

jag använder CT:s olika addon för att ändra om lite

det ser väldigt hopklämt ut och det beror på att jag just nu använder en gammal tjockskärm märkliga är dock att den gör att spelet flyter bättre

Killer
0

ingen blir mobbad förutom jag… jag kan inte ens ha AddOns ;( har bett om hjälp med allt men ingen svarar ju ;( den där knappen man ska aktivera sina AddOns har inte jag ;( hur får man fram den??? någon som vet??? plzz skulle bli JÄVLIGT GLAD!!!!! Glad gubbe om nån hjälper mig med det :D                 (hoppas bara nån gör de)

Frida
0

Tålamod, vi har inte så många medlemmar här ännu (men det börjar ta sig) och det är inte alltid man har tid att sitta framför iFokus hela dagen. Speciellt inte när det är så här fint väder ute. Nu har du i alla fall fått svar i din tråd. Glad

Värdinna på Fantasy

Emmieline
0

heh. jag har vanliga wow UI. men skit många addons ist.