World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettoff-topic
Läst 1860 ggr
Frida
0

OT - En WoW-tårta

Hej alla medlemmar

Nu har det snart gått ett år sedan min man och jag gifte oss i smyg. Våra släktingar och vänner var förstås inte så glada över att bli snuvade på en fest så nu måste vi "betala tillbaka" så att säga. Så lagom till vår ettåriga bröllopsdag ska vi ha inte bara ett utan två kalas.

Eftersom jag älskar att baka kommer det givetvis bli tårta så det står ärliga till.  Två av tårtorna (som vi ska ha på första kalaset) är redan färdigdesignade och går givetvis i spelets tecken. Har beställt våra WoW-karaktärer från Figureprints (de är jättefina, fick den sista alldeles nyss) och de ska stå på varsin tårta som kommer dekorers för att se ut som stentornen i Stormwind. Givetvis med Allianceflaggan hängande på sidan.

Det andra kalasets tårta kommer bli en så kallad wonky cake (se exempel här) i tre våningar. Men jag har ingen som helst aning om hur jag ska dekorera den! Temat på detta kalas är svart och silver och jag vill gärna få in WoW på ett hörn här också. Kan ni komma på något kul som jag ska göra med denna tårta för att få den "WoWig"?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

rulda
0

haha det ser ut som någonting som passar i gnomeranian…. så kanske gnomer som står med hammare och spik?

Frida
0

Hmm, intressant tanke. Jag tänker mig alltid att gnomerna har en förkärlek för gula nyanser, tror idén skulle gå lite i stöpet om jag gjorde en variant i svart, vitt och silver. Men vem vet, det kanske kunde fungera. Jag får skissa lite på det.

Inga andra förslag?

Värdinna på Fantasy

whisper
0

Var är Horde???? ;P  Jag vill också ha tårta…. *sob*

Hur some helst.. Stort grattis!! Och ett tips… kanske dekorera tårtan med alliance (*grumble*) tecknet på ovansidan eller på sidorna? Eller varför inte de olika raserna på tårtans sidor, i diverse olika klasser :)

/Whisper

Frida
0

#3 Ja var är Horde någonstans? Våra Horde konverterade till Alliance Tyst

Värdinna på Fantasy

rulda
0

#4 men de e ju bara för att alliance är dom bästa *smile*