Gems
Hejsan jag vill kolla om någon vet vilka gems som gäller för dk dps nu för tiden?
Det har inte hänt så mycket på gemsfronten för någon klass. Har du testat att använda ett spreadsheet någon gång?
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Och vad är de?
Det är ett sätt att kolla sin gear med enchants, gems med mera med hänsyn till specc, rotation osv.
Finns en del spreadsheets som bygger på excel men även olika program som "gör jobbet åt dig". Jag använder Rawr, finns att ladda ner som ett program men även en ny version som du kan köra via din web browser. Kolla in Rawr3 här.
Värdinna på Fantasy

Och den säger vad man ska använda för bästa dps?
I korthet, ja. Rawr talar dessutom om andra saker; som hur du kan förväntas prestera överlag och överlevnadsförmåga. Beroende på vilka inställningar du väljer att göra kan rawr tala om vad för gear som du har "tillgång till" och som hade varit en uppdragering för dig. Om du inte kör 25-manna kan du till exempel välja bort all 25-manna loot och loot från raids som du inte kör så optimerar Rawr din karaktär efter det du rimligen kan få tag på.
Jag vet inte om det finns andra liknande program. Jag har bara sett Rawr och sedan en mängd spread sheets som är gjorda i Excel. Men den senare typen tycker jag är krångliga att hantera. Oavsett vad för spreadsheet man väljer ska man inte lite blint på det den talar om för dig. Men det ger en mycket bra fingervisning om vad man ska leta efter.
Värdinna på Fantasy
Håller med här,Jag använder också Rawr och det funkar jättebra.
bra verktyg för att göra sin egen BIS lista.den talar också om ifall du inte är hitcapped,och vilka items eller gems du kan byta ut för att få upp det.Kan verkligen rekommendera att använda Rawr.

generellt för dk är det bara o stacka str, kör du blood ska du även hellst va o sniffa på ARpen cap me trinket proc, så där kan du behöva lite APpen gems.
kör du unholy o frost har du mycke mer "spelldmg" och kommer upp i samma dps utan ARpen som jag förstått det, dock skadar det inte att ha.
bara den infon jag sitter inne på.