En (o)vanlig WoWdag
Den här dagen gick inte riktigt som planerat. Var iväg och jobbade och förväntade mig att jag skulle ha flera timmar på mig att förbättra min main inför kvällens raid när jag väl kom hem på eftermiddagen. Istället möts jag i dörren av min man som frågade hur mycket guld jag hade på min karaktär.
Något förvånad svarade jag honom och fick sedan veta att mitt konto hade blivit hackat. Tydligen hade han loggat in på sitt konto precis efter att jag gått hemifrån på förmiddagen och då sett att "jag" var online och sedan loggat in och ut titt som tätt. Han hade då försökt logga in på mitt konto men möts av en authenticatorinloggning. Och någon sådan har jag inte. Under tiden hade en guildie öppnat en ticket och snabbt fått svar från en GM som resettade lösenordet och tog bort authenticatorn. Så innan jag ens hade en aning om vad som hänt hade de löst situationen åt mig.
Så när jag väl loggade in på eftermiddagen hade jag flera in game mail med mina förlorade saker, en del grejer hade jag till och med fått tillbaka dubbelt upp av. Han/hon som hackat kontot hade dessutom skapat en ny karaktär som han/hon lagt ut saker på AH med. Saker som han/hon köpt för mina badges. Ett flertal saker hade folk hunnit köpa så jag fick guldet medan andra auktioner hann jag avbryta. Så jag fick inte bara tillbaka alla mina saker, jag fick även dryga 2,5k guld extra.
Att bli hackad är ingen kul grej, men löjligt nog så tjänade jag på det i slutändan. Nu har maken beställt authenticators till oss båda samt att vi har scannat våra datorer grundligt efter spyware (hittade dock inget). Kom ihåg, att köpa guld är inte bara att bryta mot Blizzards regler. Det är andra (hackade) spelares guld du köper.
Till råga på allt var det här kvällen för vår sista raid tillsammans med vår raid leader (han ska sluta). 13 wipes på Lich King där vårt första och bästa försök tog honom till 37%. Därefter gick det bara utför.
Ska jag summera ihop det hela har det här varit ett bra exempel på en riktigt dålig dag.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Men så jobbigt! Inge kul att bli av med sitt jobb.
Varit med om (nästan) samma sak. Fast var på en annan sida och nån snodde min användare och tog allt jag hade där och var taskigt med. 
//Elin
Det är fruktansvärt tråkigt när sånt här händer. Nu löste sig ju allt på bästa möjliga sätt för mig. Men det var ändå jobbigt för det var ju någon som hade invaderat på "min privata mark". Jag visste att jag hade fått tillbaka allt, men det fanns inte en chans att hålla tillbaka tårarna i alla fall. Jag är kanske lite blödig av mig. 
Värdinna på Fantasy
#2 Haha, ble så får mig med, fast var typ 11 då men iallafall. 
//Elin
usch och fy och blä
vad jah hatar hackers.
Skönt att du ändå hade sådan tur att det gick så fort. När jag blev hackad var jag på jobbet men mina underbara guildisar hjälpte mig med att få mitt konto spärrat. Men det dröjde några dagar innan jag fick tillbaka allt.
En annan guildmedlem blev hackad igår. Stackars sprang runt helt naken. Ingen icc för honom blev det.
Men vist gråter man, haha jag kände mig totalt våldtagen. Någon hade sprungit omkring med min älskade gnome. Nej sånt tycker ja inte om.
#3 Äsch, det är väl inget fel i att snart vara 24 och gråta över spilld mjölk? 
#4 Ne fy vad hemskt. Det är en sak att bli hackad och få ordning på sakerna. Men när det blir sådär så förstör det ju så otroligt mycket mer.
Guildien som öppnade ticketten och pratade med den GM som svarade sa "I hope she will be able to raid tonight, we have an appointment with the Lich King". Tror att det hjälpte till för att snabba på processen.
Men å andra sidan hade hackern inte sålt något av min equippade gear (trots att en del gick att sälja) utan "bara" gett sig på alla anda grejer.
Värdinna på Fantasy
Usch.. jag gillar inte det här med hackade konton.
Min guildleader blev hackad i slutet av januari/början av februari i år. Guilden disbandades, EPGP nollställdes, guildbanken tömdes och karaktären blev raderad. Vi upptäckte det runt 8.30 på förmiddagen, var glad jag var ledig den dagen då jag och en till då kunde leta upp alla members som var online och regga guilden igen så ingen skulle sno namnet.
Guildleadern fick tillbaka allt som vart borta. Det mest komiska (som vi skämtar om idag) var att han samma dag som han blev hackad fick hem sin lilla dosa på posten..
Jag blir riktigt glad av att höra att du har fått sakerna tillbaka! Detta har hänt mig idag :( nån har hackat mig och satt dit en sån där authenticator sak… Har mailat blizzard om detta men ej fått svar ännu… hoppas jag har det lika bra som du och får tillbaka mina saker! :)
#7 Tråkigt att höra, hoppas att det löser sig för dig med. Om du inte har fått svar ännu och har en kompis som spelar så skulle jag rekommendera att du låter honom/henne öppna en ticket så fort som möjligt. Annars är det bäst att ringa dem, mail är alltid en seg process och du kan riskera att vara utan ditt konto ett bra tag framöver.
Värdinna på Fantasy
Ja, jag öppnade ett ticket igår och väntade i två timmar utan att nån GM svarade… har öppnat ett nytt ticket jsut nu och väntar och hoppasd på det bästa.
Okej, jag har väntat med ticket i 3 timmar idag, men fick äntligen ett mail! har bytt lösenord och fått mitt acc reggat på en annan mail, men nu är jag bannad… :/ det känns elakt och muppat