WoW och mac hjälp.
Hej! tänkte fråga hur man gör då man spelar på mac,har precis köpt wow o nedladdningen mm gick bra,men det blir ju detsamma som på 10 dagars gratis spelet då man ju inte får någon Quest el vad det heter,när man högerklickar(som det står att man ska göra på gubbarna)som har ett frågetecken över huvudet…så händer ju inget.De pratar ju o babblar men får inget som tyder på uppdrag ifrån dem,varken skriftligt el att de säger något om vad man ska göra…..? vad ska man då ha de till?
El gäller något annat för mac-användare(någon annan knapp att trycka på)? står ibland oxå man ska prata med dem men hur gör man då? det man skriver går ju in i chatten istället…….o man får iaf inget uppdrag…. ps,undrar oxå hur man gör för att skaffa sig ett "husdjur" el ett flygdjur" som man kan rida på en häst el vad som helst………….?
Sista frågan är:Står ju att man ska ta ta o stoppa in de man dödat i backpack,o har gjort som det står ,men backpackpoängen står ju alltid på 15(av någon anledning).
Någon som övh förstår vad jag menar……..?!
Hej!
Även om du har tio dagars provspel så ska spelet fungera precis som med det vanliga spelet, med undantaget att du inte kan prata med folk om du inte finns på deras vännerlista. Så för mig låter det lite konstigt att det inte verkar fungera med quests och så.
För det första ska det räcka med att högerklicka på en NPC (non player character = datorstyrd karaktär) som har ett utropstecken ovanför sig för att du ska se den eller de quests han/hon har att erbjuda. Du kan högerklicka på så gott som alla NPC och få ett gensvar men de måste ha ett gult (eller blått) utropstecken för att ge dig quests. När du klickar på sådana gubbar ska det komma upp en stor ruta på vänster sida av skärmen, det går inte att missa.
Eftersom du använder Mac utgår jag från att du vet hur man högerklickar på en Mac-mus. Själv fick jag fråga en jobbarkompis nu hur man göra, har spelat WoW på Mac ett antal gånger men alltid använt en PC-mus. 
För det andra gör jag antaganden om att du har laddat ner Mac-versionen av WoW, för annars lär det ju inte funger alls för dig. Skulle du kunna posta screenshots här så vi andra kan få se hur det ser ut för dig?
"Står ju att man ska ta o stoppa in de man dödat i backpack,o har gjort som det står ,men backpackpoängen står ju alltid på 15(av någon anledning)."
När du har dödat ett djur eller en NPC så kan du loota dem. Då kommer det upp en liten ruta med de saker eller mynt som djuret eller NPCn "har på sig" och som du kan ta. Har du inte ändrat inställnignarna til auto loot måste du själv klicka på ikonerna i denna ruta för att de ska föras över till din backpack.
Sen förstår jag inte vad du menar med "backpackpoäng" för något sådant finns inte. Kan det vara så att du menar de pengar du har plockat upp? För de siffror som visas längst ner i din backpack är hur mycket pengar du har, står siffran 15 måhända brevid något som ser ut som ett bronsmynt?
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Åhhhh,blir helt snurrig av allt du försöker förklara(jag är ju HELT ny på detta)Ja det är wow till mac jag nedladat).. men det kommer inte upp någon sådan ruta för quest som du säger att det bör göra--Nej jag vet ej hur man högerklickar på mac,,,,,,,,,,är inte det detsamma sm på pc??
Hur gör man isådanafall???
Vad är loota?kommer ju stjärnor el dyl,men hur tar man de'?
Hur skaffar man sig riddjur el dyl?
Jag kan förstå att det är mycket att försöka ta in, jag var som en frågvis igel på min man när jag började spela
Det är bara att fråga på, det är därför det här forumet finns!
På en riktig Mac-mus finns det bara en enda knapp som är detsamma som att vänsterklicka. För att högerklicka måste du hålla ner Ctrl samtidigt som du klickar på musen.
Att loota är att "plocka upp skatter" som finns på ett djur eller NPC som du har dödat. Om du sedan håller muspekaren över den döda kroppen kommer den förvandlas till en säck. Då är det bara att högerklicka på kroppen och så kommer det upp en ruta med olika saker som du kan plocka på dig.
Riddjur kan du köpa först vid level 20. Companion pets kan du köpa lite varstans, bland annat kan du som Alliance köpa olika katter i ett av husen mellan Goldshire och Stormwind.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
ok tack! då ska det nog funka…visste tydligen inte hur man högerklickar en mac:-)