World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettquests
Läst 5205 ggr
rumpino
0

Battered Hilt - quest chain

läste lite om denna. förstår inte riktigt. går den att köra solo?

http://bit.ly/aKMM1x

det är bara två instanser som behövs göras på slutet FoS och den efter?

eller har jag fattat fel?  är det värt det?

Frida
0

"Först" Pit of Saron och sedan Forge of Souls. Resten gör du enkelt själv.
Hurvida det är värt det eller ej beror ju på vad för klass och specc du har samt vad du har för vapen nu. Quest rewarden från Battered Hilt kedjan erbjuder tyvärr inte alla spelare ett bättre alternativ ens om man bara har icke raid vapen. Men jag skulle inte tro att det är värt att lägga ut pengar för att köpa Battered Hilt från AH ens om rewarden är bättre än din nuvarande utrustning. Då är det nog bättre att hoppas på att den droppar när man kör någon av de tre Icecrown instanserna (HC).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

rumpino
0

okej, tack så mycket för ditt svar!

tänkte lite som en kul grej. men battered hilt item är lite för dyrt än så länge. som casual hade ju reward vapen varit en liten upgrade men pengamässigt är det ju kanske inte värt det.

kör pve med tankard i MH som rogue (combat) o pvp kör jag mut med nån dagger jag fick i FoS tror jag.

Frida
0

Ja, jag som också spelar rogue (assasination som main, combat som off specc) har ingen användning för de vapen som Battered Hilt har att erbjuda. Jag har ju redan ett av de bästa två vapnen (för assasination rogues) som finns att tillgå (25-manna raid dropps borträknade). Flört

Men jag skulle gärna göra quest kedjan för upplevelsen (och achievementens) skull. Men den kostar för mycket på AH fortfarande. Vi var fem stycken i guildet som "tog en promenad" in i Icecrown instansen för första gången dagen efter att den patchen kom. Helt gröna på instansen visste vi inget om vad som skulle hända (jisses vad kul vi hade) och på andra gruppen med mobs droppar Battered Hilt. Jag visste inte vad den var till för då men vår tank ville ha den så han fick den. Sen dess har jag inte sett den droppa alls tyvärr.

Värdinna på Fantasy

rumpino
0

jag raidar ej utan får hålla mig till heroics och boe's. har kikat o tror att mh sword (reward) är nog bland det bättre jag kan få tag i. tyvärr är hilt alldeles för dyr som sagt.

man får hoppas den droppar under nån daily

aha, så du har sett den droppa iaf.  =)

rumpino
0

var tvungen att belöna mig med ngt. lade ett bud på battered hilt

Frida
0

Trevligt, hur mycket var den uppe i nu? Hoppas du får den.

Jag trodde det inte men nu är jag på jakt efter den jag med. Har bytt till combat som main specc och den dumma hilten erbjuder bästa svärdet för min specc. Gråter Visst, svärdet är marginellt bättre än min nuvarande main hand yxa. Men som human är det mycket trevligare med svärd eftersom jag då kan gå ner lite i expertice och gemma AP istället.

Värdinna på Fantasy

rumpino
0

jag tror jag budade 7k. får dock veta ikväll efter jobbet om jag fått den  =)

vad innebär det där sista du skriver, minska expertice o gemma ap? jag förstår vad man gör rent praktiskt men varför?

Frida
0

7k var ju inte så farligt. Har inte sett den under 9k på min server. Ofta brukar den hamna på 10-11k.

Expertise behövs för att minska chansen för att mobs ska ducka eller parrera dina attacker. För mig som rogue behöver jag totalt 26 expertise (per vapen) men eftersom jag är human så har jag en fördel i mängden expertise om jag använder svärd. Alltså att om jag har svärd (eller mace) så behöver jag mindre expertise från min gear och gems än om jag har en yxa som jag har nu.

Min expertise är just nu 24/27 (main hand/off hand) och det beror på att jag har ett svärd i off hand men en yxa i main hand. Så jag har egentligen för lite expertise för att attacker från min yxa inte ska gå att undvika.
Om jag däremot hade ett svärd i main hand också så skulle jag kunna byta ut några gems med expertise mot gems med attack power (eller någon annan trevlig stat) och på så sätt öka min DPS.

Värdinna på Fantasy

rumpino
0

gah, jag fick den inte - då vill man ha den ännu mer  =)

aha, hur mkt har jag? det står både 107 och 28, är 28 för båda tillsammans? varför behöver man inte mer än 26?

jag lär mig nya grejjer var dag i wow. trots att jag nästan spelat sen starten. fast jag spelar ju inte så mkt  =)

Frida
0

Attans, bättre lycka nästa gång då kanske.

107 är expertise rating och 28 är expertise, samma sak men två olika sätt att säga det på. Den expertise som visas på armory är den för det vapen med lägst expertise. Exakt vad båda dina vapen har ser du när du är inloggad på din karaktär.

Varför det bara är 26 är det någon smart person på Blizzard som infört någon regel och smarta spelare som sedan kommit på hur den första smarta personen tänkt. Nej skämt å sido, jag kan faktiskt inte ge ett bra svar på varför. Det är allmänt vedertaget i alla fall att procentsatsen ska ligga på 8%. Vilket den gör med 26 expertise. Det är samma sak med hit cap, även där är 8% allt som krävs.
Om jag inte minns helt fel så är allt över 8% bara onödigt. Det är ingen skillnad på om du har 8 eller 9%. Resultatet är detsamma så då kan man likaväl hålla sig till 8% och satsa på andra stats istället.

Edit: har ändrat så det står rätt procentsats, det ska vara 8 och inte 7%. /Tramptass

Värdinna på Fantasy

rumpino
0

tackar för ditt svar.

ser att det står 23/28 så jag gissar att jag har 23?

hehe sånt här kollar jag aldrig på.

Frida
0

23 för main hand och 28 för offhand. Alltså du ligger över expertise capen för din off hand men "saknar" 3 expertice på din mainhand för att nå 8%-tröskeln.

Värdinna på Fantasy

rumpino
0

tack för att du tar dig tid!

Frida
0

Så lite så, jag tycker bara att det är kul. Jag lär mig själv en massa på vägen också eftersom jag då och då behöver kolla upp sådant som frågas efter och som jag själv inte vet. Glad

Värdinna på Fantasy

rumpino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

=)

fixade battered hilt och questen igår. fick den för 7900g.

förresten var man tvungen att göra halls of reflection också, el man fick slåss mot svärdet där. det klarade man inte ensam.

Ek--
0

Tänkte precis lägga in att du måste ha hjälp med att slåss mot svärdet i sig i HoR också, i min mening en riktigt bra questchain, mycke lore i den. me like

btw 7900g, ett bra kap

rumpino
0

tack!

min rogue börjar ta sig. bränt en hel del guld på boe's o fick vara med på min första VoA igår. det var länge sedan jag tyckte wow var så skoj som nu  =)

Frida
0

Jag bjöd på Hilten igår och vann! 7 900g och 1s Flört Är rätt nöjd för det är det lägsta jag har sett den säljas för på Alonsus. Så nu är jag i fullt sjå med att gör quest kedjan.

#17 Vad tycker du om ditt svärd då? Var den värd besväret?

Värdinna på Fantasy

rumpino
0

=) jag har 'trejdat' hilten en hel del. tror det billigaste jag köpt den för är 6k. men jag är som en hök i trade channel ibland.

ja - för mig som inte raidar så är det ju det bästa  jag kan få. jag ligger alltid i top i dps listorna, trots att min gs inte är högst. jag tror det är ganska bra?

fick iof sig kuta icc10 med guilden där en yxa ilvl251 droppa men jag sket i att rulla på den. den var i princip likvärdig med mitt svärd.

Frida
0

#19 Om jag gissar på att det var Frost Giant's Cleaver som droppade, har jag rätt då? Det var den jag hade innan och den är så gott som likvärdig med svärdet, om man nu inte spelar human och har en fördel med att använda svärd. Då är den att föredra som jag tidigare nämnt.

Värdinna på Fantasy

rumpino
0

ah den var det nog! det droppade en back o en trinket som skulle varit upgrades för mig men jag sket i att rolla dem också. mest glad att jag fick se ICC o fick achievments. om jag får för mig att kuta den med pugs framöver.

rumpino
0

där fick jag en till hilt för 6k, får se vad jag lyckas kränga den för  =)

rumpino
0

7400, tyvärr tar ah cut nästan 400g så det blev en vinst på ~1k.

handel på ah är skoj när det går bra  =)