World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettreputation
Läst 1720 ggr
rulda
0

Trött på att levla

Usch och fy och blä vad det kan gå trögt ibland. Dingade precis level 70 och känner att jag är såååååå nära till level 80 men ändå så långt borta.
Trots att jag har kommit till denna höga level (enligt mig) så dör jag, å så dör jag igen. Pengarna räcker inte till. (varför skulle ja köpa alla dom där husdjuren som inte används?, vem vill gå runt med en kakerlacka?)

Nej jag behövde känna mig mäktig och stark igen.
Så jag började gå mot mitt mål att bli exalted med alla hemstäder.
Igår fick jag exalted med både darnassus och exodar, 2000ifrån med gnomerna sen är jag klar! SW och Ironforge var klart sedan länge.

Men vilken lättnad man känner, när man äntligen kan springa omkring med sin elefant eller tiger. Haha, hästen har ja ju redan tröttnat på!

Var bara tvungen och skryta lite, för jag har ju faktiskt en tiger!

Frida
0

Det är fullt tillåtet att skryta om tigrar för det är inte helt lätt att bli exalted med så många factions. Jag orkade bara göra det för att det vid level 80 finns daily quests som ger rep med respektive alliance faction.

Ursäkta att jag har lite dålig koll, men vad var du för klass nu igen?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

carsbo
0

hur blir man exalted med darnassus?

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Frida
0

#2 På precis samma sätt som för de andra fyra städerna; gör quests och lämnar in runecloth (som är en repeatable quest). Gör alla låglevelquests som finns i Teldrassil, Darkshore och Ashenvale. Många andra quests i Kalimdor ger även de rep med Darnassus.
Om du har börjat med Argent Tournament i Icecrown så får du rep med alla alliance städer när du gör dailys där.

Värdinna på Fantasy

rulda
0

#1 jag är en gnoom, vilket var tur för mig för att de e väldans knepigt att hitta quest till gnomerna märkte jag. Men jag gick gnomeranian en gång till och gjorde alla quest jag hade kvar där :)

Frida
0

#4 Ja gnomer och troll har det lite svårare i och med att de inte har egna städer på samma sätt som de andra åtta raserna. Men det var klass jag efterfrågade, finns ju en hel del knep att ta till beroende på vad för klass man spelar.

Värdinna på Fantasy

wasp
0

Kag tycker det är kul o levla, när det går framåt vill säga. Finns inget värre än när man antingen är för hög lvl för att få xp eller för låg så man bara går o dör…

Jag blev precis lvl 60 med min hunter och känner äntligen att jag kan klara av mobsen där jag håller till. Problemet är bara att jag har samlat på mig en massa (typ 20st) questar inne i en massa olika dungeons. Och dem klarar jag inte själv, inte ens med nåt av mina pet. Så det saktar ner mig en aning. Särskillt med tanke på att jag nästan är ensam från vårt guild om att vara aktiv.

rulda
0

#5 haha så kan de gå när man är trött
Jag är mage :)

#6 jo, vad gör man när hela quest logen är full med dungeon quest. Haha ibland kan man bli galen för mindre. Jag hatar att överge quests också. Känns som ett misslyckande. Men till sist tog jag beslutet. Jag övergav alla mina dungeon quests och skiter i att göra dom tills jag e level 80. Då kan man kanske hitta nån likasinnad och behöver inte alls få tag på en lika stor grupp.
Har en två stycken som jag spelar otroligt mycket med. En warrior som är inriktiad på att vara tank och en Präst som älskar att heala. Och så jag, en mage som är bra på dps. Vi har klarat av många svåra övningar tillsammans :D

Är för övrigt exalted med Gnomerenian (eller hur det nu stavas) nu också :D så äntligen är jag "Ambasador Tulina"

Sigrun
0

Jag tycker Argent Tournament funkar utmärkt om man vill bli exalted med städerna, då slipper man runecloth grindandet :)

Mosaik02
0