World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikett: off-topic
Läst 1380 ggr
Mosaik02
0

O.T WoW kräver inte mycket av datorn!

Kunde inte låta bli att skriva några ord om en sak som slog mig…..

min dator haverade för några dagar sen och jag har en gammal stationär dator på cirka 6 år nästan inget är utbytt i den gammal procesor gammalt AGP grafikkort 1 GB RAM minne och en 80 GB hårddisk jag provade att kolla system kraven om det möjligtvis skulle gå att köra WoW på den nu har gjort det tidigare men det va för 3 år sen och till min förvåning så klarar den till och med minimun kraven för den senaste expansionen vilket gjorde mig väldigt förvånad men oxå glad Skrattande

jag tycker det är bra av Blizzard att erbjuda spel som inte kräver det senaste och inte kräver en datorn som är jättedyr utan det funkar lika bra på en gammal dator

dock så får man ju inse att grafiken funkar sådär man får dra ner allt så gott det går och nöja sig med en FPS på mellan 20-30 men för mig gör det då inget

får väl se om jag får ihop min lite nyare dator till expansionen för jag tror nog det kan behövas men fram tills dess så får min gamla dator hänga med lite till och jag är nöjd så länge jag kan springa runt i Azeroth Skrattande

[Sephrenia]
0

Det bror ju på hur du ställer in och hur tungt du gör det, jag har en dator nu som klarar det mesta men tycker wow är tungt ibland (om jag raidar 25 manna, healer med alla inställningar på topp) men jag har lirat på min laptop jag hade i skolan (Dell latitude från 2005) som var crap så det är vad man gör det till ibland och skönt det eftersom att oftast går det inte att välja alls på andra spel :)

Ijin
0

Blizzard är rätt kända för att deras spel inte kräver mycket kräm av datorn, så alla kan spela dom:)