World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikett: allmänt
Läst 1816 ggr
RosaKiwi
0

Söker spelkompis och lärare

Hej hej allihopa!

Jag är ny inom WoW världen och sitter här som ett frågetecken. Jag kan spela och göra quest, men mer fattar jag inte.

Nu söker jag efter en kompis att spela ed och som kanske vill lära mig lite oxå?

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

Frida
0

Välkommen till World of Warcraft!

Vad vill du helst spela; Alliance eller Horde? Föredrar du någon form av servertyp (PvP, normal, RP)? Kan du tänka dig att börja om eller har du en karaktär någonstans som du helst vill fortsätta på? Några frågor som du kan besvara så sajtens medlemmar vet vad du "förväntar" dig. Glad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

RosaKiwi
0

Tack så mkt =)

Alliance eller Horde spelöar ingen roll :P

Just nu spelar jag på shuttredhand som är en PvP. Anledningen till att jag valde den är för att min kusin spelar där och vi spelade lite i början tillsammans.

Sigrun
0

Jag kan nog hjälpa till om du är intresserad för mig är det Horde som gäller, spelar på skullcrusher (PVP) server,

Jag kan ju förvisso starta om på en server med dig för att lära upp har dock rätt mkt som måste hinnas med inann cata så föredrar om du kan komma till skulcrusher men som sagt jag kan ta mig tid att spela med dig på en annan server.

PM:A mig om du är intresserad.

[Sephrenia]
0

Jag har vart lärare till många men tyvärr är jag ganska off just nu tyvärr :S

profca
0

tala om vad din char heter och vilken realm du kör på så kanske jag kan hjälpa dig om vi är inne samtidigt :)

RosaKiwi
0

Min sambo har oxå börjat spela och vi står som två frågetecken… Jag heter Bellamoon

[Sephrenia]
0

Vilken server spelar ni på?

RosaKiwi
0

shattered hand (stavning?)

profca
0

har gjort en char där nu den heter profca :) bara så du/ni lätt vet vem det är Bara lägga till mig som vän och har ni frågor så fråga på bara. Eller skicka pm här

profca
0

Kom på att jag kanske ska ta lite av mina erfarenheter så du vet lite mer om vad jag har koll på.

Jag har testat alla raser, alla klasser och alla yrken, (inte till de högsta nivåerna dock :-)

Jag har spelat mest på RP (rollspels) Servrar

Jag har varit med i guilds och har ett litet eget på Moonglade (med min fru)

Jag har spelat i över tre år nu (fast har ingen lvl 80)

Har bra koll på hur man kan tjäna lite extra guld via AH (aktionshuset) (köpa guld är för mesarSkrattande)

så du kan fråga om det mesta så länge det inte handlar om Arena

RosaKiwi
0

Har fått med min sambo nu så att han spelar med mig =) Men vi har lite problem med guld. Det räcker inte ens till träningen :S hur får man guld på snabbaste sätt i spelet?

Frida
0

#11 I början är det mest att göra quests och döda mobs. Se till att loota allt ni kan (även om det är värdelösa saker) för sådan "trash loot" genererar mer pengar än vad man kan tro i början.

Värdinna på Fantasy

RosaKiwi
0

Vi e i lvl 50 nu.

Frida
0

Vilket egentligen är "början" det med. Flört Men det är samma princip där, plocka på er allt och sälj till vendors.

Värdinna på Fantasy

Frida
0

#10 Köpa guld är inte enbart för mesar. Det är olagligt också.

Värdinna på Fantasy

[Sephrenia]
0

Jag tycker snabbaste sättet att skaffa pengar är dailys och samla på saker som säljer högt, men det finns andra som har andra system.. köpa guld kommer jag aldrig göra, ingen prestige i det.

profca
0

Att ta över en del av maknaden på AH kan generera en hel del guld också :). Alla former av cloths och ore brukar man kunna tjäna mycket på. På en del servrar kan man tjäna bra med pengar på att köpa pets av vendors och sen lägga ut dem för höga priser på ah. Tillsammans har jag och min fru närmare 50k på den server vi kör mest (utstpridda på diverse karaktärer).

Och ingen av oss har uppnått ens lvl 70 :D

#15 sant sant

RosaKiwi
0

oj haha d va en hel del! Min sambo e mkt inne på AH och fixar nu, han tjänar faktist en del.