World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettaddons
Läst 5802 ggr
Psyflex
2010-01-16 06:29
0

Dps addon

Vilket är de bästa addon för att se sin dps? finns de andra sätt för att se den?

Frida
2010-01-16 10:57
0

Jag har testad två stycken, Skada och Recount, och av de två så har Recount varit klart bäst. Ett addon är mig veterligen enda sättet att se sin DPS in game och i realtid.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Psyflex
2010-01-16 17:25
0

Oki men när jag kör wow och se min dps högt upp på listan och bara efter ett tag så är jag nästan lägst ner och sen låser den sig på grund av något varför?

Frida
2010-01-16 17:33
0

Vilken addon använder du då? Det kanske är dags att uppdatera den?

Sen är ju frågan på vilket sätt den låser sig. Visar den exakt samma hela tiden, alltså samma värde när du ligger längst ner som när du låg först? Eller "dör" den bara helt så att den visar ett mycket lägre värde än från början trots att du DPSar på allt vad du kan?

Värdinna på Fantasy

Psyflex
2010-01-17 01:33
0

Saken är den när jag kör med recount så vill den ligga högt i dps men efter en stund när man vart på toppen så åker jag ner till sista eller näst sista plats. Och där stannar jag och blir kvar där hela rundan och varför var en annan fråga?

TStone
2010-01-17 12:25
0

skillnaden mellan olika dps mätare är när den mäter.

Vissa mäter så fort du kommer i combat, så som recount, därför din dps kan sjunka effter ett tag när du kör med recount. Resettar man den, märkar man att dpsen går upp igen, den räknar alltså ut ett snitt du har gjort i skada under din tid i combat. MEN därför man ska gå effter dmg done ;)

Andra dps mätare mäter bara medans du använder abilitys å då får du såklart en högre dps.

Jag tycker recount är bäst, smidig å bra =)

Psyflex
2010-01-17 19:31
0

Ok jag har testa med 2 stycken jag har testa med Skada och recount och jag får högre dps på skada en med recount varför jag får det har jag ingen aning om.

TStone
2010-01-17 20:15
0

Psyflex, tror du inte det är pga att den mäter troligen under en kortare perjod, bara när du gör skada, inte under hela tiden du är i combat. =)

Psyflex
2010-01-18 01:33
0

Ja du jag vet inte ja de kanske är så ingen aning men kan mycket väl vara så. Men som jag har fatta de så är recount bästa dps addon, Men om jag kolla på min dps så är den inte så bra jag har försökt att fixa den fler gånger men händer inget med den och jag vill ju att någon ska kolla den men vill ju inte ge ut mina uppgifter till vem som hälst som kan fixa min dps.

carsbo
2010-01-18 16:02
0

#8 låter som om du har overall data på reccount?:P om du slutar göra dps på overall så sjunker du ju.

men om du under tex en boss fight kollar på recount så kan din dps vara på tex 6k. men sen när bossen är död så ligger du på 5.6. de skulle ja säga mer är en uträkning av addonet för hela boss fighten Obestämd men ja vet inte säkert ;)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

komkoma
2010-09-26 15:37
0

ok, nu va ja inne på curse.com å tittade, när man söker på recount så kommer det ju upp så många olika, Står ju ingen vidare info om den så hur skall man veta vilket som är vad`?

Frida
2010-09-26 18:32
0

#10 Den du är ute efter heter bara Recount och om du för muspekaren över ett addonnamn så kommer en liten informationsruta upp. Annars står det mycket mer och du går in på respektiva addon och läser.

Värdinna på Fantasy

komkoma
2010-09-26 19:56
0

tackar och bockar.

komkoma
2010-09-27 12:08
0

Nu kommer nästa noob fråga, Hur skriver man så att man postar själva skalan i tex. partychatten?

Frida
2010-09-27 15:07
0

#13 Det finns ett alternativ för till vilken chatkanal du ska posta loggen i Recountrutan. Jag minns inte exakt vilken det är men testa dig fram, annars kan jag kolla när jag kommit hem från jobbet lite senare.

Värdinna på Fantasy

Frida
2010-09-28 00:07
0

#13 I Recountrutan finns en liten symbol som ser ut som en trumpet. Tryck på den så kan du välja hur datan ska postas.

Värdinna på Fantasy