Levlar Druid - Vilken spec?
Håller på att lvla en Druid nu (Night elf såklart). Bara lvl 16 än och har ingen aning om vad jag ska "göra" med den i framtiden.
Vad rekommenderar ni nu när jag levlar: Balance, Feral eller Resto?
Just nu har jag spritt ut mina ynka 7 talent point över alla de tre (av någon anledning som jag inte vet).
Väldigt tacksam för svar =)
Kom mer än gärna med allmänna "Druid råd" eftersom detta är min första. Vill lära mig så jag blir så bra som möjligt 
Rekommenderar dig till att specca feral dps/tank eller balance då det e lite krångligare att levla som resto. Men rokommenderar starrkt till att fixa dualspecc vid 40 eller så snart du kan :)
Tank har du ju fördel me att du får instanser väldigt fort, i alla levlar. Du tål mycket mer, men du dödar int emobsen lika fort som en med dps specc på lite högre lvl. Men av egna erfarenheter så e det inte superkul att tanka som druid, inte lika lätt som paladin eller dk tex.
Balance dps e rikigt kul faktiskt, du gör fin dps och tål mycket för att vara en spellcaster.
Feral dps e jag inget fan av, kan ytterst lite om denna specc. Överlåter det till någon som kan spela denna specc.
Restodruid e sjukt kul, verkligen den roligaste att heala me. (om man e lite lat av sig så e det extra nice ;)) Ungefär HoT, aoe HoT, HoT, facebook, aoe HoT.
Om du vill bli healer medans du levlar upp så borde du ha dualspecc och tex moonkin (balance), de behöver i stort sett samma stats båda behöver spellpower, dock så behöver trädet mest spirit och moonkin vill ha intellect har jag för mig.
Att jag säger att du skall ha dual är för att det går inte att questa själv om du är resto, feral (tank) och resto (healer) kan man ju också vara då måste man ju bara ha två olika gear och det är ju lite jobbigt i längden.
Vänta tills du är åtminstone 54 när du fixar restospecc om det är det du vill så att säga, för då får du tree of life och även improved tree of life på en gång!
Jo tanka som druid är inte kul alla gånger jag har problem med rage hela tiden och folk är så hetsiga nu idag och säger att man är långsam och grejer måste ju få upp rage så jag kan ta aggro.
Min main har resto som ms och feral dps som os..
Upp till level 40 ungefär spelar det ingen roll om du är resto eller balance speccad, de gör i stort sett lika mycket skada ändå. Det är när man får sin bookmin-form (lvl 40 om man speccar rätt) eller träd-form(lvl 50 om man speccar rätt) det egentligen börjar märkas skillnad..
Druid tank är rakarns roligt att spela och pangar på bra med skada i instanser. Eftersom man levlar behöver man inte tänka på vad som ger den mesta dps'en, här spelar lite mer skada större roll. Till questing osv. fungerar en tankspecc helt utmärkt, du tål mer och kan dra på dig fler mobs utan att dö. Att tänka på är ju att man har sina olika former, i katt-form gör man mer skada och i björnform kan man ta mer skada.
Min druid levlade jag som resto/feral tank (och tankade även i lvl 80 till och med att jag tog ner lk i icc 10, sen tröttnade jag)
Du kommer alltid in i instanser, och kombinationen av questing/dungeons är alltid den roligaste! :)
Tack för alla svar =)
Tror jag kör på feral nu till att börja med då, så får jag se sen vad jag känner för!
Nån som har länk på en bra Tank spec att utgå ifrån? :)
nja nej men en bra dps spec some lvling
bra tankspecc?
Kolla in Shauna på dunemaul (samma guild osm mig) , han är tank/dps feral och har två jättebra speccs =)
#7: Okej, ska kolla in tack för tipset =)