Scam mail anmäla eller inte?
jaha efter 4 år så hittade dom min mail adress och jag blir totalt mailbombad av olika scam mail som påstår sig tillhöra WoW som tur är så verkar Hotmail bra på att klassa mailen som skräpppost direkt
men nåt jag försökt att hitta är ska man anmäla dom här mailen till Blizzard eller ska man bara radera dom?
fick ett mail igår som va väldigt kul och typiskt nog raderade jag det men i mailet så uppmanar dom en att man byta sitt lösenord med jämna mellanrum hmm tja det va ju snällt av dom typ 
när jag ändå pratar scam mail så min första tanke när dom droppar in är att logga in på WoW och kolla är allt oki och nästa tanke är kolla mitt konto sen efter det så börjar man tänka en liten kort tanke om tänk om det här är ett äkta mail men man inser snabbt att nej det är det inte men det ser jäkligt äkta ut tyvärr och jag förstår att folk går på dom alltså
jaha åter till frågan anmäla nånstans eller bara droppa dom i papperskorgen?
Anmäl det till Blizzard!
Tänk bara på att de vill veta från exakt vilken ip och så som mailen kom ifrån om du förstår vad jag menar, så det räcker inte med att skriva att du fick mail från tex. blizzard-caution@bulllshit.com.
Hoppas du förstår vad jag menar :)
Kom på föresten ett tips är ju att ha fler email, jag har 2 st en som Blizzard har fått och en som jag får en massa scam och junk i, den andra använder jag för tex webspel och liknande. Den som Blizzard har vet bara dem om.