WoW nybörjare
hej jag har spelat trial versionen som varar i tio dagar och nu är den slut. Och min fråga är vad man kan egentligen gör på Wow det enda jag gjorde under de tio dagarna var att jag gjorde endast quest joo självklart var det roligt men efter att man gjord så många quest då vill man göra något annat så skulle ni kunna skriva alla saker man kan göra på WoW
MVH Tobbe098
Vilken level hann du till?
från lvl 15 så kan du börjar köra random dugeons, det gör dem långa vägen till 80 mycket roligare då man träffar nytt folk, får testa att verkligen utföra sin uppgift i spelet (dps, tank eller heal) :)
jag e lite osäker på när man kan börja pvpa i spelet men det e nog runt lvl 15 det me. Det e rätt så kul även om jag tycker att det e väldigt obalanserat med wow´s pvp.
senare när du e lvl 80 kan du raida, köra hc´s, bg´s, arean med mera. Det blir så mycket roligare när man kommer till lvl 80 :)
dessa e väl några få saker man kan göra i wow´s värld.
1# jag tror att jag kom till lv 10 men är inte säker
2# okk men nu tänkte jag betala hur gör jag då kan man köpa spelet direkt från internet elr måste man gå till nån affär och köpa det där ?? sen en till fråga skulle du kunna förklara vad raida köra hc´s, bg´s m.m är verkligen en nybörjare och vet inte vad det är förkortnigar för :PP
#3 Haha förlåt tänkte inte på det! Va lite halvtrött av mig när jag skrev det.
Raid; e när man e 10 eller 25 stycken spelare som samlas för att döda några bossar ihop. Just nu e det så att du får bättre loot (gear) i 25 manna raidsen för att dom e lite svårare och mer komplicerade än en 10 manna raid.
Hc = Heroic Dugeon; Man e fem stycken spelar som kör en vanlig dugeon men lite svårare och bättre loot. Därav kallas det Heroic. Det väljer man när man söker efter dugeon.
Bg = Battelgrounds; beroende på vilken Battelground du väljer att gå med i så e det olika många spelare. Tex AV (Alterac Valley) e det 40 spelar från horde och 40 från alliance. Medans det endast e 15 spelare från vardera factions i EoE ( Eye Of The Storm). I en bg går det ut på att döda varandra så man inte uppfyller de mål de olika bg´s har. Av har tex att man först ska döda en miniboss, medans några tar över torn på utsidan för att bli av med eliter som står uppe vid den stora bossen som man skall döda senare. Mer om hur man utför varje bg´s står innan man går med dom. Detta kallas pvp.
Arena; Detta e också pvp, men går ut på att du e 2vs2, 3vs3 eller 5vs5 spelare i ett litet rum. Det går ut på att man som team skall döda de motspelare man möter. Man får poäng för varje match man vinner. Man får även poäng av att spela 10 matcher, spelar ingen roll om man förlorar eller vinner. Men ju mer du vinner ju mer poäng får du.
Just nu kommer jag inte på fler.
Men sen kan man ju även köra RP = Roleplaying. Det e jag dock inte så insatt i. Det finns även speciella servrar för RP. Därav min erfarenhet e att det e mycket mognare folk på dessa servrar då man inte får ha vilka groteska namn som helst på sin karaktär.
Du kan köpa spelet direkt på internet, du trycker upgrade your trial account. Kostar ca 130 kr.
Jag e inte så bra på att förklara men jag hoppas på att du förstår :)
# ok tack joo jag förstog så nu i helgen ska jag köpa spelet

man kan börja köra wg(warsong gulch)från level 10.
#6 det visste jag inte, har faktiskt aldrig testat pvp på den lvln då man inte har så mycket spells.

Jag gick in i Warsong Gulsh med min, då level 10 rouge, och fick en del skit för att de tyckte att jag var en liten fjant :) Den är från level 10-19 om jag mi ns rätt. Men då jag hade hämtat flaggan 2 gånger och var på väg med den för tredje gången var det andra toner i skällan.
Hade en del tur men roligt var det i alla fall.
Jag kör mest på rollspels server och om det är det man gillar så finns det Guilds som kör rollspel, från lite löst till superseriöst med bakgrundshistorier till sina karatärer och hela kittet.
Lycka till :D
Håller på och installerar spelet vet någon hur lång tid det kommer att ta

beror helt på vilken uppkoppling du har, om du köper online, och om du kör standard eller hela vägen upp till lich king :). Men det tar nog rätt länge och sen kan det vara lite patchar som skal lin också så du får nog snällt sitta och vänta och surfa på olika forum så länge :)
Om du talar om vilken server du kör på sen så finns det säkert folk som kan hjälpa dig "in game" också
Nu har har jag lite problem jag installerade spelet sen tror jag att jag fick installera patchen men när det kom till 10% så står det uptading failed sen gjorde jag World of warcraft - repair och när jag gjorde det så stog det unable to repair please reinstall elr ngt sånt vad ska jag göra snälla hjälp

Vet inte om det finns nått sätt att komma runt det när repair inte funkar. Du blir nog tyvärr tvungaen att instalera om det från början. Har du kollat så du har nog med plats på hårddisken föresten?
min WoW mapp är på lite drygt 20 Gb fast då har jag alla påbyggnads grejjerna med.
men om jag installerar om och det händer samma sak ???
Så står det på min dator: (C) 386 gb ledigt av 452
och sen står det på en annan: (D) 1,56 GB ledigt av 12,7
jag tycker att jag borde ha plats elr vad säger du??

Japp om du lägger det på C ska det inte vara några problem.
ok ska försöka
hur flyttar man ??? :P
idag installerades det klart och jag har börjat spela är en Druid nightelf!
visst är det så att man får en månad när man installerat spelet elr måste man köpa enmånadskort separat??

Korten är för 60 dagar. Minns dock inte om man får en gratis månad men det finns det säkert andra som vet :)
Vilken server kör du på?
#18 Köper du spelet fysiskt, alltså du köper lådan med skivor, så får du med en månad. Sen finns det nedladdningsbara versioner som bara är själva spelet utan speltid. Men eftersom du redan är igång och spelar så gissar jag på att du har fått med en månads speltid.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Joo det måste nog vara så att det går in för jag har läst nu på fodralen att det står free one month included och det betyder joo att det förljer med men nu har jag en till fråga var kan man köpa spel kortet??

Spelkorten säljs där spelen säljs, typ GAME, mediamarkt, elgiganten.och liknande. Eller via butiker på nätet, typ Megastore, komplett och likanande :)
Går det bra annasrs nudå? vilken server kör du på?
Jaa allt går bra nu kommer inte ihåg namnet men ska logga in nu och se:)
Den heter Mazrigos
Hur kan man få pet????

Hunters har pets som kan hjälpe en at slåss. Sen finns det minipets som katter, fåglar och lite andra varianter. Mini petsen kan inte slåss utan följer bara efter en och ser mer eller mindre gulliga ut.
Sitt första pet får hunters via en liten radda quester som jag tror börjar vid level 8.
men kan druids förvandlas till djur och om de förvandlas kan de slåss då
PS ifall man kan förvandlas vilka djur är det?
#27 Druider kan förvandlas till katt, björn, träd och moonkin och det är alla olika former som har olika funktioner i en strid (dps, tank, healing respektive dps).
Värdinna på Fantasy
#28 ok tack!
Hur går man ut från den ön man börjar i (teldrassil)??
#30 Det finns en portal bakom banken i Darnassus. Det ser ut som rotsystemet på ett träd och lyser svagt rosa. Du går in i den rosa dimman och sedan hamnar du på "utsidan" av ön (Rut'theran Village). Därifrån kan du flyga eller ta båten till byn Auberdine varifrån du sedan kan ta dig till övriga ställen i världen.
Värdinna på Fantasy
31# ok tack!
Hut tämjer man monster??
#33 Att tämja (vissa) monster är bara något som hunters kan göra efter att de har gjort en questkedja vid level 10.
Värdinna på Fantasy
Du måste ha samma level som djuret eller vara högre level. Man kan altså inte tämja en som är högre level än en själv.
Sen så kan bara tämja vissa djur inte alla som finns kolla in denna hemsida: http://www.wow-petopia.com/
På Petopia hemsidan kan man se hur alla djuren ser ut samt vart man hittar dem.
eller denna: http://www.wowhunterpets.info/
Den ovanför är samma sak som petopia dock lite lättare att manövrera.
Fråga gärna om mer hjälp om något vart oklart.
ett tips är att använda frost trap om man har det när man tämjer efterom ens armour sänks när man tämjer så risken finns ibland att djuret man vill tämja dödar en istället. sen när du har tämjt ett djur är det viktigt att du ger den mat så den blir glad, då blir det en grön smiley vid djurets informationruta, men se till så att du har rätt mat till djuret, du kan kolla upp vad djuret vill ha när du har den ute genom att göra följande: tryck c, sen klickar du på pet och där finns det även en smiley som är grön för muspekaren över och det kommer tex stå att den vill ha kött eller fisk, se alltid till så att du har mat med till ditt djur.
men vilken quest är det??
#36 Jag trodde att du var druid, eller har du gjort en hunter också? I vilket fall som helst så finns första questen (för Night Elves) att få från hunter trainern i Dolanaar (första byn du kommer till efter att ha lämnat startområdet).
Värdinna på Fantasy
joo jag har två gubbar först tränade jag en druid men sen byte jag till hunter. Tack för svaret.
skulle ni skriva hur man byter sin pet nu har jag en night saber ( elr vad den nu heter ) men i vilket fall så vill jag byta min pet nu jag har läst här på forumet att man ska hitta någon stallgubbe(?) men jag har letat efterh honom och kan inte hitta skulle ni kunna skriva var han finns någonstans (nybörjar områden)
Han finns alltid vid in tex Dolanaar eller vid hunter tränaren i Darnassus, atranaar vid brevlådan har jag för mig. När det står stablemaster på NPC'n har du hittat rätt.
#40 ok tack!!
Hej nu har jag en fråga till jag kan öppna en sådan ruta där det står achivements elr vad det nu heter och min fråga är om det inte ska finnas med i Lich king jag har endast köpt det första spelet. Och det är samma sak när jag sätter på spelet så står det lich king.