World of Warcraft iFokus

World of Warcraft

Etikettpatcher-expansioner
Läst 2576 ggr
rulda
0

Innan catalysm

Jag börjar känna stressen.

Har gjort vissa löften till mig själv. Innan catalysm kommer ut ska jag har klarat av vissa saker som jag inte kan göra efter att nya expansionen kommer ut.
Eller kan och kan, men det kommer vara så mycket nytt så tiden kommer nog inte att räcka till.

- Min main, min älskade mage som samlar pets, mounts och achivments ska äntligen få klart loremaster. Behöver ungefär 300quest till i varje region för att bli klar.
"what a strange year it has been" måste bli klar, äntligen under brewfest får jag min älskade råsa protodrake.
- Ska ha fem level 80. En av varje gnome klass. DK nästan klar, lock ligger runt level 40, rouge endast 14 (varför sa ingen att dom va så svåra att levla?) mage och warrior klar.
Sen så kommer äntligen prästen. Jag ska bli healer!

Jag hade lite andra mål också, icc skulle vara avklarat. Men det har jag lagt lite på is. Har tröttnat lite på raider. Usch. Åker hellre och questar och levlar.

Hur går det för er har ni satt up några mål innan catalysm kommer ut?

carsbo
0

bara ett, få kingslayer :P har man 6k gs så ska det vara möjligt men har man skitguild så kan man inget hjälpa

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

rulda
0

haha jo jag vet har 5,9gs (gah hatar gs) men ändå ingenting. Men jag e ganska förvirrad så ja skyller på d

[Tearix]
0

Jag har gjort klart loremaster, det är enkelt med addonet 'everyquest'

kommer skita i RS (suger för resto shamans utan 30k haste….) och ICC men jag skulle verkligen villja göra Insane… det går långsamt för det är så ******* dyrt ;P och lätt tråkigt, blir bara någon liten grej för insane varje dag. Denna helg blir det mer lockbox farming med rogue.

Är så uttråkad av icc pugs att jag har planerat ett nytt re-roll guild; rawguild.com.

[Sephrenia]
0

Jag hade massa krav sen började jag få så mycket på jobbet så all fritid gick åt att jobba hemma och försöka vara så mycket med min sambo som möjligt så allt har blivigt lagt på hyllan, började lira för ett tag sedan igen när min sambo startat ny guild men har mest reppat för mag'har och skyguard för att få mounts och achivements för mount.. men annars har jag inga krav :)

Aribigga
0

Mitt mål är att innan cataclysm ska jag hinna levla upp min första level 80 (druid) och hinna utforska hela azeroth.

lurvponnyn.vimeddjur.se

profca
0

på vilken server har du din gnome rouge. Om jag har någon lite högre snubbe där kanske vi drta upp den lite :D

rumpino
0

hoppas på gold cap men det ser mörkt ut.

Frida
0

#7 Hur långt har du kommit? Gold cap är ju minst sagt ett krävande val.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Sephrenia]
0

Vilket achv är det? Hittar ingen info.

Frida
0

#9 Om du menar gold cap så är det ingen achievment. Man kan som mest ha 214 748 guld, 36 silver och 48 koppar på en och samma karaktär. Det är det som är gold cap.

Värdinna på Fantasy

[Sephrenia]
0

Aha, har jag inte ens hört talas om.

Frida
0

Jag hittade faktiskt en screen shot på en som hade fått gold cap och som pratade med en GM för han trodde att det var en bugg. Ska se om jag lyckas hitta den igen.

Värdinna på Fantasy

rumpino
0

jag börjar närma mig 200k, idelt gnidande på AH, inga proffessions jag jobbar på så mkt förutom alchemy. men det är bara transmute

[Sephrenia]
0

Coolt.

Frida
0

#13 Wow! Det var inte illa. Jag har som mest orkat skrapa ihop 15k innan det började klia i fingrarna och jag la merparten på en Chopper. Tungan ute

Värdinna på Fantasy

ssofia
0

Mitt mål är också att hinna med loremaster achiev'en.. har dock inte ork till det för tillfället..

Frida
0

Här är bilden jag talade om i #12. Ni får zooma in lite för att kunna läsa allt.

Värdinna på Fantasy

Mosaik02
0

här finns det lite mer information på engelska en del har kanske lite svårt att förstå tyskan och screenshoten är lite svår att tyda då en hel del är raderat :/

woow jag har just nu 2000 guld och känner mig rik men men jag gör av med massor av guld till mina små alts o så har jag lite svårt att hålla i pengarna suck :/

carsbo
0

hur exakt farmar man så mkt guld? har hört om att köpa billigt från ah o sälja för högre, men vad exakt? förslag?

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

rumpino
0

#19 fixa addonet auctioneer, börja i liten skala, lär dig marknaden, sen sköter det sig själv. men priserna är mkt rörliga i wow. det som var rätt en dag behöver absolut inte vara det nästa.

Frida
0

Jag fick mig en riktig kalldusch igår när jag fick höra att Blizzard trots allt tänker ändra såpass mycket att achievementen Insane in the Membrane inte kommer gå att göra om man inte redan uppfyller vissa kriterier innan patch 4.0.3. Så nu känns det väldigt stressigt att hinna med Bloodsail Buccaners samt Shen'dralar som är de två factions som garanterat kommer ryka i patchen.

Så med lite tid igår kväll och några timmar nu på morgonen har jag lyckats bli honored med Bloodsail i alla fall. Det gick väldigt snabbt och smidigt ändå måste jag säga. Har fått en fin amiralhatt på köpet (questen och achievementen Avast Ye, Admiral) med.

Zul'Gurub kommer tydligen också tas bort och det är en faction (Zandalar Tribe) jag också har grindat för. Med en snabb bossrunda och några extra trash runs så lyckades jag ta mig sista biten upp till exalted med Zandalar.

Nu väntar Shen'dralar och en fruktansvärt massa rundor i Dire Maul…

Värdinna på Fantasy

Mosaik02
0

alla mina planer inför Cataclysm flög iväg typ Tungan ute

datorhaveri och så vidare har gjort att det blev skit och pannkaka med allt

så nu sitter jag här med 1 lvl 80 alliance och sedan 1 på lvl 78,66,42,22 sicken kombination inte så kul att en är fast i Outland träsket och en på väg dit men men

achivements och sånt det gick åt helskotta oxå

ja ja ska ändå bli kul att uppleva Cataclysm och sen finns det ju nya typer man kan leka runt med Goblin och Worgen Skrattande

[Tearix]
0

ja >lite< irriterande när de sagt i över ett år att Insane inte kommer att tas bort.

Jag behöver 51 librams / diamanter så lycka till med det liksom :p

Frida
0

#23 Vilka librams kör du på? Jag började med Protection eftersom jag ändå hoppas på mounten från Strat. De påstår att Focus skulle vara enklare att farma grejer för men efter att ha kört den "snabba rundan" i Scholo hade jag inte fått en enda Skin of Shadow medan det varje runda i Strat droppat minst två Frayed Abomination Stitching.

Värdinna på Fantasy

thexclub
0

Jag vill gärna klara hela ICC på heroic, 10man. Tvivlar på att det blir av men hoppas kan man ju :>. Vi raidar två gånger i veckan, 3-4 timmar varje gång. Har fått ner sju bossar, kämpar med PP nu..

Annars ska jag fortsätta grinda Strath så mycket jag orkar, vill gärna få upp min druid och shammy med.

the vanity, it becomes insanity

[Tearix]
0

#24 jag använder alla.  gör en runda från undercity via blood of heroes ställena (gatherer med wowhead databas visar vart) till scholo, göra 3-4 scholo; endast rattlegore. (behöver blacksmithing plan från rattlegore och det är hans adds som droppar skin of shadow) sen vidare till epl via blood of heroes ställena och sen strat.

jag gör 'free knot' runs i diremaul för goblin rep och då droppar ju 1-2 librams varje runda. sen säljer jag allt rune cloth och ogre suits och köper pristines för det. Det är tur att dire maul north är en favorit instans..

behöver 32 inlämningar till så jag hoppas inte patchen kommer imorgon….

[Theriss]
0

Vill ha Kingslayer men har tappat suget på raider, vilket är synd =/ Har bara honom kvar att besegra i ICC, alla andra är färdiga tom på heroic. Har inga speciella saker jag vill göra annars, mer än att samla mounts =P

Frida
0

#26 Ah, rensar du hela DM north då eller? För jag har kört snabba rundor och bara dödat det som måste dödas och jag har bara fått två librams och tre klassböcker under alla de där 40 rundorna jag hittills hunnit med.

MEN! Titta vad Blizzard nu har kommit på. Vet inte om jag ska skratta eller gråta nu när jag precis har spenderat en massa guld på librams och diamanter.

Värdinna på Fantasy

[Tearix]
0

Tack för länken, skönt att äntligen få ett ordentligt svar!

Det här förstår jag dock inte;

• Bloodsail Buccaneer faction reputation will remain in-game. Also, to ensure that this change does not negatively affect Cataclysm quest progression in Stranglethorn Vale, Booty Bay Bruisers will now provide reputation up through Exalted.

Måste man nu vara exalted med bloodsail för att få insane? för om jag måste döda fler bruisers så går ju goblin rep ner till 0 igen.

[Tearix]
0

jag kör diremaul up til ogre tanning. har jag då inte fått shackle key fortsätter jag tills jag har den

Frida
0

#29 Nej det stycket är lite luddigt men jag utgår ifrån att de inte tänker ändra på den biten för Bloodsail. För det lär möta precis lika många protester det med.

Jo jag kör exakt samma runda, men det är ju mest bara att springa förbi en massa mobs för att spara tid. Går det för fort, dvs att det går under 12 minuter så brukar jag ta några packs på vägen ut igen. Men jag antar att jag har världens otur bara. Igår droppade som exempel nyckeln bara en enda gång på två timmar. Rynkar på näsan

Värdinna på Fantasy

[Tearix]
0

:(

det händer att jag får 3 nycklar på en runda men oftast en

Har en som köper mina ogre suits direkt för 50 g, lite under ah pris men orka hålla på med ah hela tiden. Gör man questen för ogre suit inne i dm får man 75 rep men eftersom suiten är unik är det knappt värt det.

jag tror jag skippar goblin rep till 4.03 nu, är bara honored med vissa av dem så kan lika gärna nollställa och få bloodsail till exalted med… men jag är nästan klar med shendralar så det SKA bli klart *muttrar* :p